שתף קטע נבחר

הממשלה צפויה לאשר: הטבות מס לשכירות ארוכת טווח

הצעת שרי האוצר והכלכלה לעידוד שוק שכירות ארוכת טווח תעלה לאישור הממשלה בתחילת השבוע. במסגרת זו מתוכננות הטבות מס וקיצור הליכים ביורוקרטים ליזמים שיבנו פרויקטים לשכירות לטווח ארוך

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את הצעת שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, להעניק הטבות מס מוגדלות לבניית פרויקטים של שכירות ארוכת טווח וכן קיצור הליכים בירוקרטיים לכל יזם שיבקש לבנות פרויקטים לשכירות.

 

 

כיום, חוק לעידוד השקעות הון קובע כי על בניין חדש להשכרה ישולם מס שבח ממכירה או מהשכרה בגובה 11%. בהצעה שהוגשה נקבע מסלול הטבות נוסף, לפיו יוענקו הטבות מס מוגדלות לחברה שתשכיר נכס לתקופות של 10 שנים ו- ו-15 שנים. בנוסף, יופחת מס הרכישה על הקרקע שעליה ייבנה הבניין להשכרה בשיעור של 0.5%, עבור מי שישכיר את הדירות ל-15 שנה.

 

ממשרד האוצר נמסר, כי ניתוח של השנים האחרונות מעלה, שניצול הטבות המס ביחס להתחלות הבנייה הוא פחות מ-2% ולכן קודמה הפחתה משמעותית של שיעורי המס. זאת במטרה לעודד חברות לבנות בניינים נוספים, שלפחות כמחצית מהדירות יוקצו להשכרה לטווח ארוך.

 

ההצעה קובעת כי ההטבות יחולו גם על בניינים בהם יתבצעו תוספות בנייה, תמ"א 38 וכן בניינים שייעודם שונה לשימוש למגורים בשכירות ארוכת טווח. בנוסף מוצע להוסיף "מסלול ירוק", שיאפשר זכאות אוטומטית להטבות המס לחברות שיתחייבו מול רשות המסים לעמוד בתנאים הבאים:

 

  • קבלת הטבות המס כפופה לקבלת היתר בנייה לאחר פרסום החוק, השלמת בניית הבניין, או השלמת תוספת הבנייה עד סוף דצמבר 2022 או שינוי ייעוד הקרקע עליו נמצא הבניין. כמו כן יכלול הבניין 30 דירות לפחות.

 

  • גובה השכירות הממוצע לדירת מגורים בבניין, שלא יעלה על סכום שייקבע על ידי רשות המיסים ובהתייעצות עם רשות ההשקעות במשרד הכלכלה.

 

שיעור המס על השבח הריאלי יתקבלו על פי מדרג בכל 5 שנים מלאות:

 

  • לתקופה של 5 שנים - 11

 

  • לתקופה של 5 שנים נוספות (סה"כ 10 שנים) - 9%

 

  • לתקופה של 5 שנים נוספות (סה"כ 15 שנים)- 7.5%

 

חברה שתרכוש בניין להשכרה, תקבל הטבה במס הרכישה בשיעור של 0.5% בלבד (במקום 6%) בכפוף לעמידה בתנאי החוק כשלפחות מחצית מהדירות יושכרו לתקופה של 15 שנה. ההטבות מותנות בהשכרת הדירות למלוא התקופות, ובהמצאת התחייבות כפי שיקבע מנהל רשות המסים.

 

שר האוצר, משה כחלון, מסר כי "החוק יהווה זריקת מרץ לשוק השכירות ארוכת הטווח. שכירות לטווח ארוך מהווה אלטרנטיבה לזוגות צעירים, שאינם מעוניינים או מסוגלים לרכוש דירה והיא חלק בלתי נפרד מפתרון משבר הדיור".שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מסר כי "תיקון חוק עידוד השקעות הון יפחית את הרגולציה לקבלת הטבות המס לבניית דיור להשכרה באופן משמעותי, ומשכך יסייע להגדלת מספר הפרויקטים הנבנים למטרת שכירות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים