שתף קטע נבחר

הופקדה תוכנית המתאר למטולה: תטפס ל-9,000 תושבים

תכנית המתאר לעיר הצפונית ביותר בארץ הופקדה להתנגדויות. בתכנון: תוספת של כ-500 דירות וכ-800 יחידות אירוח במתחמים חדשים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון הפקידה להתנגדויות תכנית מתאר למטולה, הכוללת תוספת של כ-500 יחידות דיור וכ-800 יחידות אירוח במתחמים חדשים. כיום מתגוררים ביישוב כ-1,800 תושבים והתכנית מאפשרת פיתוח להיקף אוכלוסייה של כ-9,000 נפש.

 

בנוסף, התכנית מציעה תוספת של כ-90,000 מ"ר למבני ציבור וכן שמה דגש על הציר ההיסטורי של המושבה, רחוב הראשונים, באמצעות שימור ושימושי מסחר. כמו כן, התכנית מאפשרת פיתוח מתחמי מלונאות ואירוח בצימרים. כמו כן, שטח המפעל 'פרי מטולה' עתיד להיות מועתק ממרכז העיר.

 

מטולה הוקמה בשנת 1896 והייתה בין המושבות הראשונות שהוקמו בסיוע הברון אדמונד דה-רוטשילד. כיום מטולה היא מועצה המקומית והיישוב הצפוני ביותר במדינת ישראל. שטח השיפוט שלה עומד על כ- 10,000 דונם. התכנית נערכה ע"י האדריכליות ענת פיק, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ובשיתוף המועצה המקומית מטולה.

 

אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, מסר כי תוכנית המתאר הינה "מתנה" לרגל יום הולדתה ה-120 של העיר. "תכנית המתאר תאפשר למטולה להביא עוד 500 משפחות צעירות, המחפשות איכות חיים גבוהה. התכנית עשתה את האיזון הראוי בין פיתוח לבין שימור האיכויות הנופיות הגבוהות של היישוב".

 

ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי: "אני שמח שאחרי 15 שנה הצלחנו לקדם את התוכנית ולהביא להפקדתה. מדובר בבשורה אמיתית ומשמעותית עבור המושבה הצפונית ביותר במדינה שתסייע בפיתוח וקידום המושבה שנמצאת בשנתיים האחרונות בתנופת פיתוח. להפקדת התוכנית משמעויות הן בהיבט הדמוגרפי והן בפיתוח הכלכלי תיירותי של הישוב".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זיו ריינשטיין
מטולה
צילום: זיו ריינשטיין
מומלצים