שתף קטע נבחר

אחרי עיכובים מכוונים: הטלפון הקווי של בזק ייפתח לתחרות בשבוע הבא

בזק ומשרד התקשורת זכו לביקורת בדו"ח מבקר המדינה על שעיכבו את הרפורמה בתחום הטלפונייה. כעת מיהרה בזק להודיע שהיא ערוכה לספק שירותי טלפון קווי למתחרות. המחיר שחברות התקשורת ישלמו לבזק גבוה מהמחיר שהומלץ. רוב החברות בתחום כבר מספקות שירותי טלפונייה אבל על גבי האינטרנט

באיחור של שנתיים: בזק הודיעה היום (ה') כי תאפשר תחרות בטלפונייה הקווית, מקור הרווח העיקרי של החברה. בזק הודיעה שהיא ערוכה לתחילת שלב הריסייל (מכירה חוזרת), שיחל כבר בשבוע הבא (החל מ-31 ביולי) בו תספק באופן סיטונאי שירותי טלפוניה למפעילות התקשורת.

 

 

מהלך זה מאפשר לספקי תקשורת שונים לרכוש מבזק את קווי הטלפון ולמכור אותם ללקוחותיהם, גם ללא התקנת קו טלפון בביתם (בתנאי שיש להם קו טלפון קיים של בזק) וללא החלפת מספר טלפון. כלומר השינוי יהיה בזהות החברה המספקת את השירות ובתעריפים שאמורים להפוך לתחרותיים יותר.

 

לפי שיטת המכירה החוזרת, חברות כמו סלקום, פרטנר, HOT, אקספון ואחרות אמורות לדווח לבזק שלקוח שלה החליט לעבור אליהן. מדובר ברפורמת שוק סיטונאי, בדומה לרפורמה זהה שחולל משרד התקשורת בתחום תשתית האינטרנט של בזק, שספקיות תקשורת יכולות לעשות בה שימוש.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

רפורמה שעוכבה בכוונה, מחיר גבוה מהמומלץ

המחיר עבור חברות התקשורת יעמוד על 16 שקל לחודש וכן על 1.6 אגורות לדקה, במקום המחיר עליו המליצה חברת הייעוץ פרונטיר: 7 שקלים לחודש ואגורה לדקה. אחרי שימועים רבים שנערכו לבזק הוחלט על המחיר הגבוה יותר. מדובר בעליית מחיר לספקיות, מה שעלול להתגלגל כמובן, לצרכנים ולהיטיב עם בזק.

 

בזק מיהרה להכריז על מוכנותה לאפשר שימוש בתשתית הקווית שלה פתע פתאום, זמן לא רב אחרי שזכתה לקיתונות של ביקורת בדו"ח מבקר המדינה על עיכוב הרפורמה בתחום. כל זאת לנוכח חקירת הרשות לניירות ערך, שמצביעה על קשר בעייתי בין משרד התקשורת לבזק, שלכאורה עיכב עבור בזק את הרפורמה בטלפונייה, למרות שלבזק אין מניעה טכנולוגית לספק שירותי טלפונייה סיטונאית.

 

המבקר קבע כי "התנהלות משרד התקשורת בכל הנוגע לאספקתם של שירותי הטלפונייה הביאה לכך שבמשך תקופה ממושכת ספקיות השירות לא יכלו להציע סלי שירותים המתחרים באלה של בזק, הכוללים טלפונייה קווית, והדבר גרם לפגיעה בתחרות ולפיכך גם באינטרס הציבורי". גם כשהחלה רפורמת השוק הסיטונאי בתשתית האינטרנט, בזק דאגה לשים לה רגליים בשטח ואף נקנסה על כך.

 

בזק: "החברה השקיעה משאבים ומאמצים בפיתוח"

החברה מסרה בהודעה לעיתונות כי חשוב לה לציין ש"כבר למעלה מ-10 שנים קיימת תחרות בתחום הטלפוניה, אשר הפכה לאינטנסיבית יותר עם כניסתו לתוקף של מהלך ניידות המספרים בשנת 2007. נכון להיום 10 חברות כבר מספקות שירותי טלפוניה באופן עצמאי, ביניהן HOT, סלקום ופרטנר, זאת עם מעל למיליון לקוחות טלפון מנויים לשירות.

  

"במהלך החודשים האחרונים השקיעה בזק משאבים ומאמצים רבים בפיתוח מערכת שתאפשר למפעילות התקשורת גישה ישירה למערכות החברה, על מנת לאפשר מעבר פשוט ומהיר של לקוחות טלפוניה בין בזק לבינן. התהליך כולל אפיון ופיתוח מערכת מורכבת המונה מספר רב של ממשקים, תוך בחינה של עשרות תרחישים אפשריים ומגוון רב של שירותים נלווים לה כגון תא קולי, שיחה מזוהה, שיחה ממתינה וכו'.

 

במסגרת ההיערכות קיימה בזק מספר פגישות עם נציגים טכנולוגיים מכל החברות המעוניינות בשירות, במסגרתן תואמו כל תהליכי העבודה הממוכנים. הקשר נמשך באופן שוטף ובזק נותנת מענה לכל פניה ושאלה של נציגי החברות.בתוך כך, התבצעו בימים האחרונים בדיקות לבחינת כל התהליכים שהוטמעו במערכת עד כה בין בזק למפעילות התקשורת המעוניינות בשירות הטלפוניה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים