אושרה התכנית שתשלש את גודלה של הוד השרון
הוועדה המחוזית אישרה תוכנית מתאר הכוללת תוספת של כ-27 אלף יחידות דיור, כמו גם תוספת של 1.14 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-110 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ו-567 דונם עבור מבני ציבור. התושבים שניהלו מאבק נגד התכנית: "מדובר בתוכנית הרסנית לעיר בניגוד לדעתם של רוב התושבים"
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז שבמינהל התכנון אישרה היום (ב') את תוכנית המתאר להוד השרון. התכנית כוללת תוספת של כ-27 אלף יחידות דיור, 1.14 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-110 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ו-567 דונם עבור מבני ציבור. התושבים שנאבקו בתכנית טוענים שמדובר במהלך הרסני לעיר.
במסגרת התוכנית הושם דגש על הגדלת שטחי הציבור הקיימים בעיר. התוכנית כוללת פיתוח ציר עירוני המורכב משטחים פתוחים עירוניים שיקשר בין חלקי העיר והנחלים, הקמת שבילים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים שיתרמו לחיזוק הקשר בין חלקי העיר השונים ובינם לבין אזורי התעסוקה.
התוכנית שמה דגש על פתרונות תחבורה המבוססים על מגוון רחב של מערכות הסעת המונים בהם שתי תחנות רכבת, רשת שבילי אופנים, רשת תחבורה ציבורית והנגשת מוקדי המסחר והתעסוקה. כמו כן, הקו הצהוב של הרכבת הקלה שנמצא בשלבי תכנון ייתן מענה תחבורתי ויחבר את ערי המרכז, לדוגמת כפר סבא, הוד השרון, רמת השרון, הרצליה, רמת גן, גבעתיים, תל אביב וחולון.
חשוב לציין, שטחי העיר הנמצאים ממערב לכביש 4 וכלולים בתחום תע''ש השרון אינם כלולים בתוכנית. תכנון שטחים אלה נעשה בתוכנית נפרדת שקודמה על ידי הוועדה המשותפת למחוזות ת''א ומרכז שנתנה מענה גם לסוגיות התחבורה במתחם. יחד עם זאת, תוכנית המתאר סימנה חיבורים מהעיר למתחם וממנה אליו.
מתכננת מחוז מרכז, דניאלה פוסק: "תכנית המתאר של הוד השרון מביאה בשורה ירוקה לעיר כמו תוספת פארקים וריאות ירוקות, הקמת שבילי אופניים וקידום תחבורה ציבורית".
"תכנית שהבשורה היחידה בה היא הכרזת תחרות על מנהטן"
למרות שהתוכנית קובעת כי בנייה לגובה תעשה רק באזורים בהם התשתית התחבורתית תאפשר זאת, ועד הפעולה של תושבי הוד השרון אשר התנגדו לתכנית אמרו כי: "כל המהנדסים והאדריכלים שראו את התוכנית הזדעזעו, זו תוכנית שהבשורה היחידה בה היא הכרזת תחרות על מנהטן, כי לא ידוע לנו על אף עיר אחרת שלכל אורך הרחוב הראשי שלה יש מגדלים של 30 קומות".
"זהו יום עצוב מאוד להוד השרון. הבירוקרטיה ניצחה את השכל הישר. הועדה המחוזית החליטה להתעלם מלמעלה מ 1,700 התנגדויות של תושבים וכלל לא הזמינה אותם להביע את דעתם".
"ראש העיר, מסיבות לא ברורות, דחף תוכנית הרסנית לעיר בניגוד לדעתם של רוב התושבים, רוב חברי הועדה המקומית ורוב חברי המועצה שדרשו שיעצרו את הטיפול בתוכנית ויאפשרו הליך שיתוף ציבור ודיון עם מהנדסים ואדריכלים מומחים כדי למנוע את ההרס הנוראי שהתוכנית מביאה. כדי למנוע הצבעות בהן ידע שיפסיד הוא פשוט ביטל שורה ארוכה של ישיבות".
.
"אין שום התניות שעוצרות בניה עד שיהיו תשתיות בסיסיות. אין בה פתרונות לתשתיות התחבורה שמהנדסת תחבורה הגדירה "כשל תחבורתי" כבר היום. חוץ מפארק ענק מחוץ לשטח הבנוי של העיר (שבזכותו אפשר לטעון שיש המון שטח ירוק בעיר) יש בה מחסור חמור של שטחים ירוקים. אין בתוכנית שום אזכור למרכז תרבות או איצטדיון עירוני - רק מגדלים".
מראש העיר הוד השרון, חי אדיב, נמסר: "אישור תוכנית המתאר הוא בראש ובראשונה האינטרס שלנו, תושבי הוד השרון. התוכנית שומרת על ודאות תכנונית ומהווה חסם מפני ניסיונות של בעלי עניין למקסם את רווחיהם על חשבון התושבים".
"התוכנית שהוצגה בתום הליך שיתוף שכלל מפגשים עם תושבי העיר, מממשת את החזון התכנוני הייחודי לעיר חזון 'טבע עירוני' המציב את הקהילה והטבע במרכז עשייתנו וכולל הוספתם של 6 פארקים בהיקף של 100 דונמים כל אחד ברחבי העיר, פארק נוסף בשטח של 1400 דונמים הממוקם מערבית לאזור התעסוקה נווה נאמן ומוקם בימים אלו".