הפתעה בשופרסל: סוכר בשקיק אבקת אפייה
לקוחות שפתחו שקיקי אבקת אפייה של המותג הפרטי של שופרסל, גילו שמישהו החליף את האבקה בגרגירי סוכר. בשופרסל לא הכריזו על ריקול רשמי אך מסרו: "הפסקנו את אספקת ומכירת המוצר מהאצווה הרלוונטית"
אפיית העוגה נתקעה בגלל הפתעה בשקיק אבקת האפייה של המותג הפרטי של שופרסל: צרכנים גילו סוכר בשקיקי אבקת אפייה מתוצרת י.כהן, ששופרסל משווקת תחת המותג הפרטי שלה. לא נערך ריקול רשמי למוצר.
לקוחה של שופרסל סיפרה ל-ynet: "התכוונתי להכין עוגה ולפתע, הפתעה: במקום אבקת אפייה מצאתי סוכר לבן. יצא לי כבר להיתקל במוצרים פגומים אבל זה אחד הדברים המוזרים שנתקלתי בהם".
ככל הנראה מדובר בגליל שלם של שקיקים שמכיל 5,400 אריזות. לטענת שופרסל, חציו לא יצא מהמרכז הלוגיסטי של החברה ורוב חציו השני - אותר והושמד. בכל זאת מצאנו עוד שני מתלוננים על תופעה דומה בפייסבוק, כלומר - מוצרים כן התגלגלו לצרכנים.
זו לא הפעם הראשונה שטעויות כאלה קורות. לעיתים קרובות חברות מכריזות על ריקולים בשל בלבול באריזה. בדרך כלל מדובר באריזות שונות של מוצר דומה כמו החלפת אריזה של גרסה חלבית בפרווה, או טעות בכיתוב. מקרה דומה אירע לטרה במרס השנה, עת צרכנים גילו לתדהמתם שוקו בחלק מקרטוני החלב שלה.
משופרסל נמסר בתגובה: "בבדיקה פנימית שביצענו מצאנו כי במוצר אבקת אפייה המיוצר ע"י היצרן י.כהן נמצא סוכר וניל בגליל אריזה אחד בלבד. לאור זאת הפסקנו את אספקת ומכירת המוצר מהאצווה הרלוונטית, והנושא נבדק ותוחקר לעומק מול הספק, אשר למד את הנושא והפיק את הלקחים מן האירוע".
מחברת י.כהן נמסר בתגובה: "בשל טעות אנוש עקב הדימיון הרב בין אריזת שני המוצרים, סופקו ללקוחות מספר אריזות שאמורות היו להכיל אבקת אפיה, והכילו במקום זאת סוכר וניל. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על הטעות. הופקו הלקחים הנדרשים על מנת להקפיד ולמנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. אנו מאחלים שנה טובה ומתוקה לכל בית ישראל".