מייסד סנו ברונו לנדסברג הלך לעולמו
לנדסברג, שהיה היה בן 97 במותו, ייסד בשנות ה-60 את תשלובת סנו מפעלי ברונוס בע"מ, יצרנית מוצרי הניקיון הגדולה ביותר בישראל. בנו ספד לו: "סנו היתה מסע חייו וכל האנרגיה שלו היתה נתונה לחברה ולעובדים. מותו הוא אבידה גדולה למשפחתינו ולעובדי סנו כולה"
ברונו לנדסברג, מייסד תשלובת סנו, יצרנית מוצרי הניקיון הגדולה בישראל, נפטר היום (ה') בגיל 97 בבית-החולים שיבא בתל-השומר. הוא הותיר אחריו בן, ארבעה נכדים ושמונה נינים. הלווייתו של לנדסברג תתקיים מחר, יום שישי, בשעה 12:00 בבית העלמין בחורשים.
בנו, אלכס לנדסברג, ספד לו: "ברונו היה עבורי דמות נערצת ואהובה מודל לחיקוי שליווה אותי בכל צעד וצעד בכל תחנות חיי. מגיל צעיר הצטרפתי אליו ועבדתי תחתיו בחברה וכשהפך ליו"ר החברה - מינה אותי כמנכ"ל תחתיו. סנו היתה מסע חייו וכל האנרגיה שלו היתה נתונה לחברה ולעובדים וממנו ספגתי את הערכים של יושרה, נאמנות, אנושיות והגינות, המובילים את החברה גם כיום, בצלמו ובדמותו. מותו הוא אבידה גדולה למשפחתינו ולעובדי חברת סנו כולה".
לנדסברג ייסד את חברת סנו ב-1961, היא נרשמה כחברה בבורסה ב-1964 והונפקה ב-1982. הוא כיהן כמנכ"ל ואז כיו"ר החברה. ב-2014 פרש מכל תפקידו בסנו. שווי השוק של סנו כיום הוא כ-2.3 מיליארד שקל.
משכן את ביתו כדי להפוך משכיר לעצמאי
לנדסברג נולד ב-1920 בעיר צ'רנוביץ שברומניה וגדל בבירה בוקרשט. הוא התייתם מאביו משה, שהיה סוחר ויבואן, כשהיה בן שנתיים וחצי. הוא עלה ארצה ב-1952 עם רעייתו רעיה (שנפטרה ב-1996) ועם בנו אלכס והם התיישבו בקבוצת שילר, שם עבד במטע הבננות ואף שיחק בתיאטרון חובבים.
הוא עבר לעבוד במשרד הביטחון כעוזר מחסנאי במכון המחקר של חיל המדע (כיום רפאל) ולבסוף כקצין קישור בין אגף האספקה לצה"ל. לאחר שלוש שנים עזב את המשרד ועבר לעבוד כמנהל מכירות בחברה לייצור חומרי ניקוי "קדימה כימיקלים קורפוריישן", שלימים הפכה לחברת קלין.
בראיון לכלכליסט שנערך ב-2008 סיפר כי ב-1958 מישכן את ביתו, שיעבד את רכושו וקיבל חוזה כמפיץ של החברה, לאחר שהסתכסכה עם המפיץ הקודם. הוא רכש קו חלוקה והקים במחסן של 80 מ"ר בדרום תל אביב את "החברה הדרומית לשיווק" ובכך הפך משכיר לעצמאי. החברה הדרומית לשיווק הפיצה את מוצרי קלין ליישובי הפריפריה ששיוועו למוצרי ניקיון.
לנדסברג התפרנס גם מהרצאות בנושאי שיווק וניהול מכירות במסגרת המרכז הישראלי לניהול. בזכות זאת, זכה במלגה בת חמישה חודשים להתמחות בשיווק בינלאומי באוניברסיטת הרווארד.
הקמת סנו
כשחזר ארצה ב-1961 הקים מפעל בבת-ים בו ייצר מוצרים לניקוי אסלות, כדורי נפטלין ומטהרי אוויר. ב-1963 קיבלה החברה זיכיון להפצת מוצרי "סקוטש ברייט" של חברת 3M. בזכות הפופולריות שלהם בישראל המותג סקוטש ברייט הפך לשם גנרי לכל סוגי כריות הניקוי והקירצוף. הוא רשם את החברה כחברה ציבורית בשם "סנו", שמשמעו בלטינית "בריא". שם החברה נבחר בעקבות הביטוי: "מנס סנה אין קורפורי סנו" - נפש בריאה בגוף בריא.
החברה החלה לשווק מגוון רחב מאוד של מוצרים תחת שם מותג אחד, סנו, למרות שזה היה מהלך לא שגרתי באותה עת. המחירים שהציעה אז החברה היו שווים לכל כיס. עד מהרה הפכה סנו לחברה שמוצריה נמצאים בכל בית בישראל. היא מייצרת מוצרי ניקיון, נייר, טואלטיקה, חיתולים חד-פעמיים ומוצרי היגיינה ויש לה אחזקות גם בתחום המחזור. בין המוצרים של החברה: סנו ז'אוול, K-300, סנו מקסימה, סנובון, ריצפז וסנו סושי. עובדיו בחברה כינו אותו בשם "מר ברונו" והוא הכיר כל אחד מהם בשמו.
בשנת 2000 הקימה סנו את חברת הבת קוסמופארם, שב-2009 רכשה את פעילות חברת הקוסמטיקה קרליין. במקביל הקימה סנו חברות להפצה ושיווק במספר מדינות במרכז ובמזרח אירופה. שני ילדיו אלכס ואווה (ז"ל) השתלבו בחברה, כמו גם נכדיו, יובל ואיה.
ברבעון השני של 2017 הגיעו מכירות סנו ל-344.5 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת אשתקד שנרשמה בכל המגזרים בהם פועלת החברה. החברה הציגה רווח נקי של 34 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל ודיווחה על חלוקת דיבידנד של 43 מיליון שקל בספטמבר.
במהלך השנים זכה לנדסברג בפרסים על תרומתו לכלכלה הישראלית. בין היתר זכה בפרס התעשייה של התאחדות התעשיינים ובפרס מפעל חיים של איגוד השיווק הישראלי. הוא היה חובב תרבות שתרם במשך שנים רבות לתזמורת הפילהרמונית, לאופרה הישראלית ולמוסדות תרבות רבים נוספים.