שתף קטע נבחר

נהגי המוניות ו–GETT: נעתור לביהמ"ש נגד הפעילות של אובר

ארגון נהגי המוניות וחברת GETT יבקשו צו מניעה דחוף נגד פעילות אובר באמצעות נהגי רכב פרטי - כך מדווח "ידיעות אחרונות". יו"ר ארגון נהגי המוניות: "אובר פוגעת לא רק בפרנסה של יותר מ-20 אלף נהגי מוניות, אלא גם בבעלי מספר ירוק שמחירו צלל לאחרונה"

שיתוף פעולה נדיר במאבק נגד אובר: ארגון נהגי המוניות וחברת GETT יגישו הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בתל־אביב בקשה לצו מניעה דחוף נגד פעילות אובר באמצעות נהגי רכב פרטי.

 

24 שעות ביממה? לא הצלחנו להזמין נסיעת אובר

אובר משיקה שירות נסיעות במרכז: "נהיה זולים בעשרות אחוזים"

נהגי המוניות יוצאים נגד התעריף המוזל

 

בעתירה, שתוגש באמצעות עוה"ד מיכאל גינסבורג ועדי קרני שטרית ממשרד גרוס, קלינהנלדר, חודק, הלוי גרינברג ושות', דורשים נהגי המוניות ואפליקציית המוניות לאסור על אובר לפעול להסעת נוסעים בשכר שלא באמצעות נהגי מוניות. בין נהגי המוניות לגט יש מתיחות בדרך כלל, אבל במקרה של אובר הסכימו שני הגופים לשתף פעולה בעתירה.

 (אילוסטרציה: Shutterstock) (אילוסטרציה: Shutterstock)
(אילוסטרציה: Shutterstock)
 

כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" הכריזה אובר באחרונה על הרחבת שירותי ההסעות שלה באמצעות נהגים פרטיים משעות הלילה וסופי השבוע, גם לשעות היום. ההכרזה ניתנה למרות שמשרד התחבורה הגיש נגד מנכ"ל אובר ישראל, יוני גרייפמן, ושבעה מהנהגים שהפעילה החברה כתב אישום על הסעת נוסעים בשכר, בניגוד לחוק. בישראל אסור למי שאינו בעל רישיון רכב ציבורי ונוהג במונית או ברכב ציבורי לגבות שכר מנוסעים עבור נסיעה, ולאסוף אותם מהרחובות. באובר טוענים כי מדובר בהסעת נוסעים תוך החזר הוצאות, ולא כשכר.

 

דיון ראשון בתיק אמור להתקיים בבית המשפט לתעבורה בתל־אביב רק ב־18 בינואר 2018, כחצי שנה לאחר שהמדינה הודיעה על הגשת כתבי האישום.

 

"אנחנו לא יכולים לחכות עד ינואר", אמר ל"ממון" יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות. "אובר לא רק פועלת בניגוד לחוק ופוגעת בפרנסה של יותר מ־20 אלף נהגי מוניות. הפעילות שלה גם פוגעת בכיסו של כל נהג, באלמנות וביתומים שמחזיקים בבעלות על מספר ירוק למונית, שערכם צלל בחדות מאז הכריזה אובר על הרחבת שירותה".

 

המספר הירוק, שבלעדיו לא ניתן להפעיל מונית, נמכר בידי המדינה כיום תמורת 244 אלף שקל. מחירי השוק שלו היו עד לאחרונה 225 אלף שקל, אולם בשבועיים האחרונים ירד מחירו בשוק עד ל־200 אלף שקל, לאחר שנהגי מוניות ורוכשים פוטנציאלים חוששים שפעילות אובר תפגע בהכנסות המוניות.

 

בעבר מסרה אובר כי "מדובר בפיילוט שנבנה בהתאם לרגולציה בישראל, בדומה לאפליקציות נוספות שכבר פועלות למטרת החזר הוצאות. השירות מציע מענה תחבורתי זול, זמין ונוח. אובר תשמח לייצר דיאלוג עם משרד התחבורה כדי לתת מענה לכל סוגייה שעולה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים