שתף קטע נבחר

שר התחבורה אישר לנהגים לבצע נסיעות שיתופיות

על פי התקנות החדשות שאישר ישראל כץ, לראשונה בעלי רכב פרטי יוכלו לבצע שתי נסיעות שיתופיות ביום בתיאום מראש בלבד, שלא למטרות רווח, לעד ארבעה נוסעים מלבד הנהג, במחיר של שני שקלים לקילומטר לכל היותר. ח"כ מקלב: "ההשקעה בתחבורה השיתופית בישראל קטנה מאוד. נהגי המוניות אינם הנושא"

משרד התחבורה הודיע הערב (ב') כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, חתם על תקנה חדשה המאפשרת לראשונה לבעלי רכב פרטי שיעמדו בתנאים שקבע משרד התחבורה, לבצע נסיעות שיתופיות שלא למטרות רווח בכלי הרכב שברשותם, מה שיקשה על אובר עוד יותר להסיר את החסמים הקיימים שמונעים ממנה לספק את השירות.

 

 (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
(צילום: אבי מועלם)

 

עידוד לאובר: רשות ההגבלים ממליצה להסיר חסמים בתחבורה המשתפת

 

על פי התקנה החדשה, בעל רכב פרטי יוכל לבצע עד שתי נסיעות שיתופיות ביום ברכבו הפרטי ומספר הנוסעים בהסעה לא יעלה על ארבעה נוסעים, מלבד הנהג. כמו כן, בעל הרכב לא יוכל להסיע נוסעים מזדמנים, אלא רק כאלה שתיאמו את נסיעתם מראש.

 

התקנה החדשה קובעת כי הסכום המרבי לכל קילומטר של נסיעה יעמוד על שני שקלים לכל היותר, וההוצאות הישירות יחולקו שווה בשווה בין כל נוסעי הרכב באותה נסיעה, לרבות הנהג.

 

רשות ההגבלים העסקיים המליצה בטיוטת דו"ח הבוקר להסיר חסמים שמונעים פיתוח שירותים מתקדמים של תחבורה משותפת כדוגמת אובר. הרשות קובעת כי ההסדרה הנהוגה בתחום שירותי התחבורה המשתפת מגבילה את כמות ומגוון שירותי התחבורה ופוגעת בתחרות בענף ובנוסעים עצמם.

 

הבוקר, בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, תקף יושב הראש חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה) את משרד התחבורה בנושא התחבורה השיתופית: "התחזיות לעומסים בכבישים בישראל קודרות מאוד, על רקע כך נשאלת השאלה מדוע מה שעובד בעולם לא יכול לעבוד אצלנו? מדוע אי אפשר לנסות זאת לכל הפחות?" שאל.

 

אורי מקלב. "תחזיות קודרות" ()
אורי מקלב. "תחזיות קודרות"

 

"ההשקעה בתחבורה השיתופית בישראל קטנה מאוד. נהגי המוניות אינם הנושא, אזרחי ישראל לא שבויים בידם. הם צריכים להיות חלק מהפתרון. אפשר להתווכח על העומסים בכבישים? על מה שאנחנו עוברים בדרכים במשך שנים? לציבור מגיעה הזכות לקבל שירות חדשני בדומה לעולם כולו, באיזה זכות אתם יכולים לחסום מפני הציבור תהליך כזה?".

 

גם ברשות ההגבלים העסקיים הצטרפו לביקורת על גרירת הרגליים של משרד התחבורה. עו"ד יונת צוויקל, אמר בדיון כי "הסדרה אנכרוניסטית מונעת מהציבור הרבה דברים שהוא יכול לקבל. לא רק הפחתת המחיר, הגדלת המגוון והגדלת האיכות. רוב המחקרים מדברים על תרומה של תחבורה שיתופית להפחתת הגודש. אלה דברים שהציבור הישראלי זכאי לקבל. יש לתת מענה לבעיית נהגי המוניות, אך לא יכול להיות שכל הציבור יסבול בגלל האינטרס הזה".

 

 

רגע לפני שבוטל - ניסינו את שירות התחבורה המשתפת של אובר

רגע לפני שבוטל - ניסינו את שירות התחבורה המשתפת של אובר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

יו"ר איגוד נהגי המוניות: "לא התנגדתי לתחבורה שיתופית"

הדברים שכוונו לנהגי המוניות נאמרו על רקע הלחץ הרב שאלו הפעילו כדי למנוע את פעילותה של חברת אובר בישראל, עד שבשבועות האחרונים הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו מניעה לפעילותה.

 

יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות, אמר במהלך הדיון "לא התנגדתי מעולם לתחבורה שיתופית, אמרנו שנעשה את זה דרך המוניות בלבד. בישראל יש 360 מוניות על כל אדם מול אלף מוניות לאדם בעולם, הנהגים לא גומרים את החודש, איפה יכנסו עוד נהגים?".

 

דרור גנון, מנהל אגף בכיר במשרד התחבורה הגיב לטענות וציין כי המשרד יציג בתוך מספר שבועות תוכנית להסדרת התחבורה השיתופית בישראל: "המשרד משקיע את כל כוחו במערכות של הסעת המונים, זו מדיניותו" והוסיף כי "המשרד הוא האמון על תחום התחבורה ויודע מה נדרש. לא התרשמנו מבדיקות שעשינו שהגודש בכבישים ירד כתוצאה מנסיעות שיתופיות. זה הפך להיות מקצוע. זה איבד את השיתופיות והפך לענף מתחרה".

 

בהמשך להודעת משרד התחבורה, מ-Moovit נמסר כי "אנו מברכים את משרד התחבורה על פרסום התקנות. נגיב לגופן לאחר שנלמד את הדברים. אנו מלאי תקווה כי התקנות החדשות יעצימו את הנסיעות השיתופיות בישראל, לטובת כלל משתמשי הדרך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים