קופיקס מחשבת מסלול מחדש: חוזרת למחירים של 5 שקלים
רשת בתי הקפה שהעלתה את מחיר המוצרים האחיד שלה ל-6 שקלים, חוזרת באופן חלקי לתמחור המקורי ותשיק תפריט עם מוצרים שיעלו 5 שקלים; לפי הערכות, מוצר הדגל - הקפה - יחזור גם הוא למחיר הזול יותר
ההרעה בתוצאותיה הובילה את קופיקס לחשב מסלול מחדש ולהחזיר את התמחור המקורי, לפחות באופן חלקי. מחר (ב') צפויה קופיקס, בראשות המנכ״ל הנכנס יקי ודמני, להודיע על השקת תפריט שיכלול מוצרים בחמישה שקלים. על פי ההערכות, הקפה נמנה עם המוצרים שיחזרו למחיר המקורי.
לצד התפריט המוזל, צפויה הרשת להציע גם מוצרים יקרים יותר. זאת בדומה לאסטרטגיה של רשת סופרקופיקס, שהרחיבה את סל המוצרים, כך שיכלול לצד המוצרים הבסיסיים בחמישה שקלים גם מוצרים ב-10 ו-20 שקלים. בנוסף, צפויה הרשת להודיע על פתיחת 15 סניפים חדשים. זאת לאחר שבשנה החולפת נטשו 16 זכיינים את הסניפים שעברו לניהול הרשת.
ההחלטה התקבלה בעקבות נטישת צרכנים את רשת בתי הקפה עם העלאת המחיר בפברואר השנה ב-20% לשישה שקלים לפריט.
הרשת סיימה את הרבעון השלישי של 2017 עם עלייה של 5.2% בהכנסות שהסתכמו ב-77 מיליון שקל, אך עברה להפסד של 832 אלף שקל לעומת רווח של 1.88 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ברקע הדברים, ניסה בעל השליטה והמייסד של הרשת אבי כץ, למצוא משקיע שיוכל להשיב את הרשת ההפסדית למסלול. כץ בדק עם אייל רביד מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי את האפשרות שיכנס כשותף בחברה הבת "סופר קופיקס", אולם בדיקת הסניפים העלתה כי החנויות משתרעות על שטח קטן מידי עבורו.
בשבוע שעבר דיווח רמי לוי למשקיעים כי במסגרת תוכניות החברה להיכנס לפעילות במרכזי הערים באמצעות הקמת סניפים בערים ורכישת עסקים, החברה מנהלת מגעים עם מספר גורמים לרבות עם חברת קופיקס גרופ לשם הגשמת מטרה זו.
לוי הבהיר כי בשלב זה, המגעים טרם הבשילו לכדי הסכם מחייב. ההערכות בשוק שבשלב זה לא צפויים המגעים להימשך, העניין של לוי ורביד ברשת נעוץ בדריסת רגל ב-30 סניפי סופר קופיקס במרכזי הערים ברחבי הארץ.
מדובר בחברה הבת של קופיקס, שמכירותיה עלו ברבעון השלישי ל-52 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל ברבעון מקביל, בשל פתיחת סניפים חדשים. למרות הצמיחה במכירות, גם רשת הסופרים מתמודדת עם הפסד תפעולי שהסתכם ברבעון ב- 1.48 מיליון שקל.
מומלצים