שתף קטע נבחר

מסלול עוקף מפיצים: שופרסל תמכור בסיטונות למכולות

רשת המרכולים הגדולה בישראל הכריזה על פתיחת סניף סיטונאי ראשון, שיאפשר לבעלי עסקים לרכוש חלק ניכר מהמוצרים אותם הם משווקים במקום אחד. בכך מייתרת שופרסל את הצורך בעבודה מול סיטונאים ומפיצים שונים

שופרסל הכריזה הבוקר (ג') על פתיחת סניף סיטונאי ראשון בבאר יעקב, שיאפשר לבעלי עסקים לרכוש את כלל המוצרים תחת קורת גג אחת. זאת, ללא תיווך של סיטונאים ומפיצים של החברות השונות.

 

בכך שופרסל, שנהנית ממחירים נמוכים במיוחד בשל כוח הקנייה העצום שלה, נכנסת לתחום ההפצה למכולות ולקיוסקים, ומייתרת למעשה את הצורך בעבודה מול סיטונאים ומפיצים שונים.

 

שופרסל קיבלה את אישור רשות ההגבלים לרכישת סניפי ניו פארם

שופרסל: זינוק של 27.5% ברווח הנקי ברבעון השלישי

 

הסניף הסיטונאי החדש בבאר יעקב (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
הסניף הסיטונאי החדש בבאר יעקב(צילום: סיון פרג')

 

שטח של 5,000 מ"ר

הסניף הסיטונאי נקרא Cash & Carry והוא מהווה חלק מיחידה עסקית חדשה, "שופרסל לעסקים". הסניף פונה לעסקים קטנים מעולם קמעונאות המזון (מכולות, מינימרקטים, קיוסקים וכדומה) ולשוק המוסדי הקטן (עסקים בתחום המזון המהיר, כגון מסעדות ומזנונים).

 

החל ממחר, בעלי עסקים יוכלו לרכוש חלק ניכר מהמוצרים אותם הם משווקים במקום אחד, עבור חשבונית אחת. בין המוצרים שיועמדו למכירה בסניף החדש, המתפרש על פני שטח של 5,000 מ"ר: מוצרי מזון (יבש, מצונן וקפוא), פירות וירקות, מוצרי פארם וניקיון, סיגריות ואלכוהול.

  

שרשרת המזון: שתי חוליות באמצע ייעלמו?

בישראל פועלים 13,750 בתי קפה, מסעדות, עסקי מזון מהיר ודוכנים, בשוק שהיקפו מוערך בכ-20 מיליארד שקל. השוק הקמעונאי כולל כ-6,500 מינימרקטים ומכולות (בשטח של עד 300 מ"ר), עם מחזור הכנסות כולל של כ-16 מיליארד שקל, וכן כ-2,500 קיוסקים ופיצוציות עם מחזור הכנסות כולל של כ-9 מיליארד שקל.

 

כיום החברה היצרנית (ספקית המזון, ספקית מוצרי הפארם וכד') מוכרת את הסחורה שלה לסיטונאים אזוריים ולמפיצים. אלו בתורם מוכרים את הסחורה לבעלי המכולות והמינימרקטים, שמשווקים ומוכרים את המוצרים לצרכן הסופי. ככל שיש יותר חוליות בשרשרת, כך המחיר לצרכן הסופי עולה.

הסניף הסיטונאי של שופרסל (צילום: מורן רגב) (צילום: מורן רגב)
הסניף הסיטונאי של שופרסל(צילום: מורן רגב)

כבר כיום, ובשנים האחרונות, מוכרת שופרסל ישירות לבעלי מכולות - בעיקר בקיבוצים ובמושבים. כעת צפוי הסניף החדש לשמש למעשה כעמדת מכירה מרכזית, אליה יוכלו להגיע כל בעלי העסקים ולרכוש ישירות משופרסל במחירים אטרקטיביים. בכך, מתייתר הצורך בסיטונאים ובמפיצים האזוריים, שגזרו עד כה עמלות תיווך.

 

בנוסף, שופרסל צפויה להרוויח ולהנות ממחירים אטקטיביים גם בשל העובדה ששינוע המוצרים יתבצע מעתה לנקודת מכירה אחת, במקום לנקודות מכירה רבות ושונות. כך, בעלי העסקים יהנו ממערך ההפצה שלה.

ישראל ברמן, יו"ר שופרסל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
ישראל ברמן, יו"ר שופרסל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל(צילום: סיון פרג')
 

לדברי מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, "פעילות הסניף תוזיל את מחירי הקנייה לעסקים, ואנו מקווים שההוזלה תגיע עד ללקוח הסופי. הפעילות תפשט לעסקים את תהליך הרכש, ותאפשר רכישת מגוון רחב של מוצרים תחת קורת גג אחת. זהו One Stop Shop, פורמט המיושם בקרב הקמעונאיות הגדולות בעולם, ואנו שמחים להיכנס גם לתחום הזה".

 

מנכ"ל שופרסל, יצחק אברכהן, על הסניף הסיטונאי החדש

מנכ"ל שופרסל, יצחק אברכהן, על הסניף הסיטונאי החדש

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים