טרה נכנסת לתחום החלב המועשר
המחלבה מצטרפת לתחום החלב המועשר, המאפשר למכור חלב במחיר לא מפוקח, ומשיקה שלושה מוצרים חדשים בקטגוריה
חלב מועשר בסיבים תזונתיים ובחיידקי ביו, חלב מועשר בחלבון וחלב דל לקטוז - טרנד הבריאות וממשיך להרחיב גם את קטגוריית החלב הניגר.
כעת, גם טרה, המחלבה השלישית בגודלה בישראל, מצטרפת לטרנד החלב המועשר, ומשיקה שלושה מוצרים חדשים בקטגוריה זו. בכך, היא מצטרפת אל תנובה ואל יטבתה של שטראוס, שכבר משווקות חלב מועשר.
הסיבה? צמיחתו של שוק משקאות החלב המועשרים בשנים האחרונות: על-פי נתוני חברת המחקר סטורנקסט, אשר בודקת את נתוני הקופות של רשתות השיווק, בשנת 2017 חלה צמיחה של 15.9% בקטגוריה זו. נציין כי החלב המועשר אינו נמצא בפיקוח בניגוד לחלב הרגיל שמחירו מפוקח.
הסדרה תכלול שלושה מוצרים חדשים, אשר כולם יהיו מועשרים בוויטמין די ובכמות כפולה של סידן (200 מ"ג סידן לעומת 100 מ"ג בחלב רגיל). הסדרה כוללת חלב 2% שומן דל לקטוז, חלב 3% שומן מועשר בחלבון, וחלב מועשר חיידקי Bio וסיבים תזונתיים.
לצד סדרת החלב המועשר, טרה משיקה גם גבינת מוצרלה נעם. זוהי גבינה חצי-קשה מחלב בקר, העשויה מ-100% רכיבים טבעיים וללא חומרים משמרים. מוצרים אלו יושקו על-ידי במהלך השנה הקרובה תחת קמפיין חדש שישים דגש על רכיבים טבעיים ועל תזונה בריאה.
מאז נרכשה טרה בשנת 2004 על-ידי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, היא השקיעה מיליארד שקל במחלבה חדשה בנתיבות. מנתונים שהציגה החברה המרכזית לייצור משקאות קלים עולה כי טרה שילשה בתקופה זו את מחזור המכירות שלה מ-450 מיליון שקל לכ-1.35 מיליארד שקל ב-2017.
הגידול של המותג טרה נותר כמעט ללא שינוי בשנה האחרונה (עלייה של 0.1% בלבד בנתח השוק של המותג), אולם לטענת מנכ"ל החברה, טל רבן, "השינוי מתייחס רק לנתונים של סטורנקסט שמכסים רק 70% משוק מוצרי החלב. עיקר הצמיחה שלנו השנה הייתה בשוק המוסדי, במגזר הערבי ובמגזר החרדי, בעקבות המעבר שלנו לכשרות בד"צ בחודש אוגוסט האחרון. במגזר החרדי יש לנו עלייה של כ-5% בנתח השוק שלנו".
לפי נתוני סטורנקסט, הצמיחה המשמעותית של טרה בשנת 2017 היתה בתחום החלב הטרי והחלב המועשר - שרשמה עלייה של 07% בנתח השוק - מ-21.7% נתח שוק ל-22.5%.