שתף קטע נבחר

לקוח כתב "זבל של חברה" – וישלם 40 אלף ש'

"רהיטי דורון" הגישה תביעת לשון הרע נגד לקוח שהכפיש אותה במיילים ומסרונים לגורמים שעובדים עמה. "חופש הביטוי אינו חופש הביזוי", נקבע

בית משפט השלום בתל אביב חייב לאחרונה לקוח לא מרוצה לפצות ב-40 אלף שקל את "רהיטי דורון", בשל הכפשות שכתב במיילים ומסרונים ששלח לחברות שעובדות עמה. השופטת נאוה ברוורמן קבעה שמדובר בלשון הרע והזכירה ש"חופש הביטוי אינו חופש הביזוי".

 

ב-2015 רכש הנתבע דירה לדוגמה מחברת הקבלן "משולם לוינשטיין" והתקשר באמצעותה עם ספקית הרהיטים "דורון עיצובים" לצורך הזמנת ארונות עץ של חברת "באטיו" לחדרי הילדים וההורים. בהמשך הוא שלח שלושה מיילים לקבלנית לוינשטיין ולרהיטי דורון, שבהם התלונן שהארונות סופקו באיחור, וציין בין היתר כי דורון היא "ספק המשקר את הלקוחות שלה".

 

בהמשך הוא שלח מסרון למנהלת של אחד מסניפי "באטיו" שבו טען שהארון בחדר ההורים רקוב ועם טרמיטים. באותה הודעה הוא כינה את דורון "זבל של חברה".

 

הלקוח תבע את דורון בבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה בגין הנזקים שנגרמו לו בעקבות התנהלותה אבל בטרם ניתנה הכרעה בתביעתו – תבעה אותו דורון בגין לשון הרע. היא טענה שהתלונות של הלקוח נשלחו לגורמים שהיא עובדת עמם במטרה להכפיש אותה ולפגוע במוניטין שלה וביחסים עמם. עוד נטען כי הארונות הגיעו בדיוק בהתאם לסיכום שלו עם הקבלן וכי תלונתו בנוגע לטרמיטים שקרית.

 

בתגובה טען הלקוח שהתלונה על הטרמיטים לא נחשבת פרסום לשון הרע שכן היא נשלחה למנהלת הסניף בלבד. הוא התעקש שתוכן ההודעות הוא אמת, ושפעל בתום לב ובמסגרת זכותו לקבל מוצר תקין. לדבריו שהוא סבר בתמימות שהקבלנית ו"באטיו" הן הכתובת הנכונה לתלונותיו.

 

השתלח בצורה פוגענית

מאחר שתביעת הלקוח נגד רהיטי דורון הוכרעה כבר במאי 2017, הסתמכה השופטת נאוה ברוורמן בפסק דינה על הקביעות העובדתיות של בית המשפט לתביעות קטנות בכל הנוגע לטענותיו בדבר השירות שניתן לו ובדבר טיב הארונות שסופקו לו.

 

השופטת ציינה כי בתביעת הלקוח נקבע כי למעט קצת ריקבון, לא היו טרמיטים בארון וכי היה איחור מסוים באספקת הארונות אבל הוא לא גרם לו לנזק. לכן, הלקוח פוצה רק ב-500 שקל. לפיכך נקבע שהמיילים והמסרון נחשבים לשון הרע, שכן הלקוח התבטא בהם בצורה "בוטה אשר לא משתמעת לשני פנים", והפנה אותם לגורמים חיצוניים מלבד התובעת.

 

כמו כן, השופטת ברוורמן לא שוכנעה שהלקוח פעל בתמימות כשהתלונן על דורון: "אין ליתן בידי 'לקוח', להיות משוחרר מכל רסן, ולהשתלח בצורה פוגענית בנותן שירות מול הקבלן עמו הוא נתון בקשרי עבודה ופרנסתו כרוכה בו".

 

לפיכך, תביעת לשון הרע התקבלה והלקוח חויב לשלם ל"רהיטי דורון" 30 אלף שקל בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 10,000 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים