שתף קטע נבחר

"שנפ" תשלם למדינה 1.1 מיליון שקל בגלל פגיעה בתחרות

חברת המצברים "שנפ" חתמה הסכם עם יצרנית המצברים הבינלאומית JCI לפיו היא תרכוש ותשווק את המצברים של JCI בשוק המקומי, ששווקו על ידי מתחריה. רשות ההגבלים קבעה, כי ההסכם היה עלול לפגוע בתחרות בתחום. הצדדים הגיעו להסכמה כי "שנפ" תשלם 1.1 מיליון שקל ו-JCI תשלם 250 אלף שקל למדינה

חברת המצברים הישראלית "שנפ" תשלם 1.1 מיליון שקל לאוצר המדינה בגין הסדר כובל שנערך עם חברת מצברים בינלאומית גדולה מגרמניה, שמוצריה יובאו לישראל ושווקו על ידי מתחרים של שנפ. כך סוכם עם רשות ההגבלים העסקיים, שטוענת כי ההסדר היה עלול לפגוע בתחרות בתחום מצברי הרכב בישראל.

 

לכתבות נוספות בנושא צרכנות לחצו כאן

 

רשות ההגבלים העסקיים פרסמה היום (ד') את ההסכמה שאליה הגיעה עם יצרנית המצברים שנפ ועם קבוצת JCI, יצרנית מצברים בינלאומית מגרמניה. שנפ היא החברה הגדולה ביותר בישראל בתחום מצברי הרכב, ואילו JCI היא יצרנית של מצברים שמוצריה יובאו לישראל על ידי גורמים שהתחרו בשנפ ושיווקו את מצברי JCI כמצברים מתחרים בשנפ.

 

לפי רשות ההגבלים, חברת שנפ ו-JCI חתמו על הסכם לייבוא ושיווק של מצברי התנעה לרכב, לפיו היתה אמורה שנפ לרכוש מצברים מתוצרת JCI ולשווק אותם תחת המותגים שנפ ו-Varta (מותג בבעלות JCI).

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

ברשות דיווחו, כי בבדיקה שקיימו נמצא כי הסכם זה, אליו הגיעו שתי החברות, עלול לפגוע בתחרות בתחום מצברי ההתנעה לרכב. זאת משום ששנפ היא חברה מובילה בתחום אספקת מצברים בישראל, בעוד שמוצרי JCI נמכרים על ידי יבואן ישראלי בהיקף משמעותי. לכן, ההסכם בין שתי החברות נחשב כשיתוף פעולה בין שניים מהמותגים המובילים לאספקת חלק משמעותי מהמצברים בישראל.

 

במסגרת הצו המוסכם בין שתי החברות לרשות ההגבלים נקבע כי היקף שיתוף הפעולה בין החברות לא יעלה על 20% מכלל האספקה השנתית של שנפ בתחום מצברי הרכב. לפי עמדת רשות ההגבלים, מגבלה זו מספיקה כדי להפיג את החששות לפגיעה בתחרות שעלולה היתה להיגרם מההסדר הכובל בין שנפ ו-JCI.

 

עוד הוסכם, כי בגין ההסדר הכובל בין החברות, תשלם שנפ לאוצר המדינה סכום של 1.1 מיליון שקל ואילו JCI תשלם 250 אלף שקל. סכומים אלה נקבעו תוך התחשבות בעובדה ששתי החברות השהו את יישומו של חלקים עיקריים מההסדר עם תחילת בדיקת הרשות.

 

הצו המוסכם מפורסם להערות הציבור, ויוגש לאישור בית הדין להגבלים עסקיים בכפוף לשמיעת ושקילת ההערות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים