שתף קטע נבחר

למרות המשבר: מתחם קניות ייפתח בחדרה בהשקעה של חצי מיליארד שקל

אחרי ארבע שנות תכנון ייפתח כפר קניות ובילויים סמוך לחדרה, ובו 120 בתי עסק כולל בריכת גלישה וג'ימבורי ענק. בשיחה עם המנכ"ל הוא לא חושש מהמשבר בענף (הקניונים שיימחקו הם הבינוניים), ומסביר למה אין מיזוג (זה חוסך עלויות, בזכות הים יש רוחות גם ב-38 מעלות). צפו בסיור במקום

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לא רק ג'ימבורי: אחרי ארבע שנות תכנון ובנייה החלה היום (ד') הרצת מתחם קניות ובילויים ענק מול הכניסה לחדרה. המתחם, הנקרא מול-החוף וילג', ייפתח באופן רשמי לציבור הרחב ב-10 במאי.

 

אם פעם מקבץ חנויות ומתחם מזון הספיקו כדי להוציא את הישראלים אל הקניון, הרי שכיום התחרות על כיסם של הצרכנים מתגברת. בדומה למגמה באירופה ובארה"ב, הקניונים מנסים להפוך למתחם שמציע חווית בילוי לכל המשפחה.

 

מול החוף וילג' (צילום: יניב מילוא)
מול החוף וילג'(צילום: יניב מילוא)

כפר הקניות והבילויים החדש הממוקם סמוך לכביש החוף וחדרה, כולל 120 בתי עסק מתחום האופנה, הבילוי, הפנאי וההסעדה - אבל לא רק. בין האטרקציות לילדים ולנוער ישנם מזרקה מוזיקלית, מגרש משחקים ובריכת גלישה, שנחשבת לגולת הכותרת של האטרקציות, ועלות הכניסה אליה היא 150 שקל ל-45 דקות גלישה. אה, ויש גם ג'ימבורי, אך כזה שכולל בית בלונים מעופפים, מתחם מכבי-אש לילדים, סימולציית מטוס וחדר פרטי לימי-הולדת. עלות ההשקעה של הקמת הג'ימבורי היא 700 אלף שקל, והוא לא יהיה חינמי, אלא יעלה כ-35 שקל לכל ילד, עם כניסה ללא הגבלת זמן.

  

עלות ההשקעה במתחם כולו הינה כחצי מיליארד שקל, והוא תוכנן ונבנה על ידי חברת הייזום והנדל"ן אמירי גן. זהו חלל פתוח שתוכנן על ידי האדריכל אבנר שר ועוצב בסגנון מדרחוב קניות אירופי. הוא משתרע על פני שטח של 50 אלף מ"ר, כששטחי החנויות בו נעים בטווח של 90-8,000 מ"ר לחנות. המתחם צפויי לאייש 1,500 משרות. בשלב זה פתוחות בו כ-35 חנויות, ועד חודש מאי צפויים להיפתח 90% מבתי העסק שבמקום.

מול החוף וילג' (צילום: יניב מילוא)
מול החוף וילג'(צילום: יניב מילוא)
 

בהמשך, ייבנו במתחם שלושה מגדלי משרדים בני 22 קומות וכן בניין לדיור מוגן שיכלול 360 יחידות דיור. כן מתוכננת להיבנות קומה מסחרית נוספת בשטח של 9,000 מ"ר.

 

מול החוף וילג' (צילום: יניב מילוא)
(צילום: יניב מילוא)

מבחינת דרכי הגעה למתחם, הרי שתחנת רכבת חדרה ממוקמת במרחק של כ-200 מטרים, כשבשנה הבאה צפויה להסתיים בנייתו של גשר הליכה שיוביל ישירות מהרכבת אל קומת המסחר. לפני עשרה ימים עיריית חדרה הקצתה קו אוטובוס ישיר ממרכז העיר למתחם. למגיעים ברכב, בעוד מספר שבועות ייפתח מחלף הכניסה מכביש החוף לבאים מכיוון דרום, ובעוד שמונה חודשים תהיה כניסה ישירה למתחם גם לבאים מכיוון צפון. עד אז הם יצטרכו לעבור דרך השכונות שבפאתי העיר חדרה.


מול החוף וילג' (צילום: יניב מילוא)
(צילום: יניב מילוא)

בין הרשתות שעתידות לפעול בו: יוחננוף, קבוצת פוקס על כלל מותגיה, אורבניקה, קבוצת גולף על כלל מותגיה, זארה, קסטרו ועוד. בין המסעדות ובתי הקפה שיפעלו במקום: רולדין, ביגה, לנדוור, מקדונלד'ס ועוד.

 

את הדוכנים המסורתיים המוכרים מהקניונים יחליפו ביתני אקווריום ממוזגים, העשויים מקונסטרוקציית אלומיניום עם זכוכית מכל הכיוונים. בשלב ראשוני יהיו ארבעה אקווריומים של מפעל הפיס, חנות תכשיטים, חנות איפור וחנות לאביזרי גלישה.

 

תכנונו של המתחם החל כאמור כבר לפני ארבע שנים, הרבה לפני שהחלו להרגיש את תוצאות המשבר שעובר בימים אלו ענף הקמעונאות. "מחיר השכירות עומד על עד 200 שקל למ"ר כולל דמי ניהול", אמר מנכ"ל המתחם גד שטרן. "מחיר זה איפשר לרשתות לשכור שטחים גדולים יותר".

 

בהתייחס לריבוי הקניונים בישראל ולמעבר הישראלים לרכישות אונליין, אמר שטרן: "הצרכן הישראלי שבע מפורמט הקניונים הסטנדרטי ורעב לאטרקציות נוספות. הצרכן מחפש שילוב של קניות עם בילוי, חווית קנייה אחרת".

 

מדוע החלטתם להקים קניון שאינו ממוזג?

"כדי להוזיל את עלויות השכירות. זה חוסך בעלויות מיזוג ואבטחה בצורה משמעותית. מעבר לכך, היתרון הגדול של המתחם הוא מיקומו על יד הים. גם באמצע הקיץ כשיש בחוץ 38 מעלות, מרגישים את הרוחות במתחם.

 

"מיקמנו את כל המתחם בזווית מסוימת, והצבנו קיר בגובה של 12 וחצי מטרים, על בסיס מסלול השמש, כך שיהיה צל לאורך רוב שעות היום (למעט שעה וחצי באמצע היום) ברחוב הראשי של המתחם שבו ממוקמות החנויות".

 

אתם לא חוששים מהזעזוע שחוות רשתות האופנה הקמעונאיות ומכך שלא יהיו מבקרים?

שטרן מסביר כי "אנחנו לא מנותקים ומודעים לדיבורים על המשבר. ועדיין, כדי להתמודד כיום עם התחרות הגוברת, הקניונים צריכים לספק יותר מאשר מקבץ חנויות מעוצבות, אלא לבדל את עצמם.

 

"אני מאמין שהמתחמים העירוניים השכונתיים לא ייפגעו מהמשבר, וגם לא הקניונים הגדולים והחזקים שהשכילו לשדרג את עצמם ולהתאים את תמהיל החנויות למצב השוק. הקניונים שיימחקו הם הקניונים הבינוניים, שעד לפני 5-10 שנים נחשבו למובילים ומשתרעים על פני שטח של 10-15 אלף מ"ר. מה שיקבע בשנים הקרובות את מצב הקניון הוא המיקום שלו, דרכי הגישה אליו, תמהיל החנויות, היעדר תחרות של קניונים סמוכים והאטרקציות שהוא מציע למבקרים מעבר לחנויות".


מול החוף וילג' (צילום: אודי בן תורה)
(צילום: אודי בן תורה)

 

איך אתם מסבירים את חנויות הענק במתחם? האם הייתם מתכננים את המתחם אחרת אם הייתם צריכים לתכנן אותו היום?

שטרן: "תוך כדי עבודה אכן הכנסנו שינויים בעקבות מצב השוק. למשל, לפני שנתיים היה לנו הסכם עם גלובס להקמת בית קולנוע במתחם וירדנו מהעניין כי על סמך ניתוח השוק שלנו זו השקעה אדירה של בעל המתחם, שלא מחזירה את עצמה.

 

"כמו כן, קולנוע תומך בעיקר במסעדות ולא בחנויות, שכן עיקר הפעילות שלו היא בלילה. לאחרונה הבנו שהישראלים יעדיפו להשקיע בטלוויזיה טובה בבית, ולצפות במסך הביתי. העדפנו להשקיע את הכסף באטרקציות שיתמכו במתחם המסחרי בכללותו".

 

מה דעתך על גובה השכירויות בקניונים בישראל?

"אני 30 שנה בתחום הקמעונאות, ואין הצדקה לדמי שכירות של 350-400 שקל למ"ר. חנות לא יכולה להתקיים לאורך זמן עם שכירות גבוהה שכזו שלא מחזיקה את ההשקעה. היעד המרכזי שלנו, עוד לפני הקמת המתחם היה שהשכירות תהיה מקסימום 200 שקל למ"ר, וסביב זה בנינו את המתחם".

 

תגבו כסף על חניה. זה שיקול מבחינת המבקרים?

"בהחלט כן, ואם זה היה תלוי בנו החניון היה חינמי. הבעיה היא שכרגע יש לנו 1,600 מקומות חניה במתחם, ובגלל מיקומו סמוך לתחנת רכבת, לא נרצה שהחניה תהיה תפוסה על ידי אנשים שמחנים ליד הרכבת ונוסעים לתל אביב. לכן, כדי לבוא לקראת המבקרים שלנו ולהבטיח להם מקומות חניה ניאלץ לגבות חניה למי שמגיע ונשאר מעל שלוש שעות במתחם. בהמשך, כשייפתח החניון של תחנת הרכבת, שבו צפויים להיות 4,000 מקומות חניה, נבטל את התשלום".

 

מי קהל היעד שלכם ולכמה מבקרים אתם מצפים ביום בממוצע?

"קהל היעד הם תושבים המתגוררים בגבולות נתניה מדרום ועד מבואות חיפה ומזרחה", אומר שטרן. "עשינו מחקרי שוק לאחר שבחרנו את קונספט העיצוב ואת תמהיל החנויות, ומנתונים שקיבלנו צרכנים אמרו שהם יגיעו למתחם אם הוא יהיה במרחק של עד 25 דקות נסיעה מביתם. אנו מצפים בשלב הראשוני להגיע לכ-8,000 מבקרים ביום בשלב הראשוני, וכעבור שנה לממוצע של כ-11 אלף מבקרים ליום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים