שתף קטע נבחר

פג תוקף? כך תוכלו להאריך את חיי המדף של מוצרי המזון שלכם

אפשר להקפיא (כמעט) הכל, צריך לשים לב לרישום על המוצר, עדיף לקנות מוצרים ארוזים מראש: הטיפים שיעזרו לכם לעשות סדר במקרר ובמזווה

זה קורה לכולנו: חוזרים הביתה רעבים מאוד, פותחים את המקרר, מוצאים גביע יוגורט או מאכל אחר, אבל אז מגלים שתאריך התפוגה שלו כבר עבר ביום או יומיים. מה עושים? מה זורקים ומה לא? לפניכם כמה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות סדר במקרר וגם יאריכו את חיי המדף של המצרכים.

 

לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות

 

החומר המשמר הטוב בעולם הוא המקפיא: חוץ מביצה קשה אפשר להקפיא הכל, וכך ליצור חיי מדף נצחיים.

 

הכירו את המסר הנסתר של תוקף המוצר: אם רשום על המוצר "עדיף להשתמש עד", זה לא במקרה. כנראה שאם תאכלו את המוצר יום או אפילו שלושה ימים אחרי תאריך התפוגה, לא תחטפו קלקול קיבה. עם זאת, הטעם והמרקם עלולים להשתנות. מי שלא מפונק יכול לשמור את המוצר עוד כמה ימים.

 

במקביל, ישנם מוצרים עליהם כתוב "לשימוש עד", שימו לב שמדובר בציווי הנכתב בטון תקיף וברור. מעבר לתאריך המצוין אסור לצרוך אותם.

 

יש מצרכים שיכולים להישמר במזווה זמן ארוך במיוחד, ביניהם: דגנים יבשים, שוקולד מריר, דבש, סוכר, מלח, שעועית יבשה, חומץ, שמן, יין אדום, אגוזים, גרעינים, זרעים, רוטב סויה, תמצית וניל, אבקת חלב, גבינות קשות עטופות בשעווה, סירופ מייפל אמיתי.

מגוון מוצרים (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

העדיפו לקנות מוצרים ארוזים מראש ולא במשקל. גבינות, נקניקים ואפילו תבלינים הנמכרים במשקל חשופים לזיהומים רבים יותר, ובאופן טבעי חשיפתם לאוויר מקטינה משמעותית את חיי המדף שלהם בהשוואה למוצרים ארוזים מראש.

 

שימרו את הירקות והפירות בקירור. נכון שהם מבשילים בטמפרטורת החדר והקירור עלול להשפיע על הטעם ועל הארומה, אך ברגע שהם מבשילים הדרך לפח קצרה.

 

העדיפו פקק לחיץ המאריך את חיי המדף של המוצר: אין צורך בפתיחה מלאה ובחשיפת המזון לחיידקים.

 

הפסיקו עם הדאבל דיפינג: מרחתם גבינה על הלחם ואת אותה הכפית טבלתם בפסטו? התוצאה - ביוטופ שלם בצנצנת אחת. הוציאו בכל ארוחה סכינים למריחה וכפיות לפי מספר המתבלים, וכך תימנעו מקלקול מוצרים בטרם עת.

 

אל תשתו ישירות ממיכל החלב או ממיצים טריים: עמידות המוצר נפגעת ומתחיל קלקול מיקרוביאלי.

מגוון מוצרים (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
  

נכנס ראשון יוצא ראשון: את מוצרי החלב סדרו במקרר לפי מועד הקנייה. את המוצרים שנקנו לאחרונה הניחו בדפנות המקרר ואת הישנים הניחו לפנים. כך תפחיתו משמעותית את הסיכוי לזרוק מוצרים.

 

סמכו על החושים. גם אם המוצר בתוקף או נשמר בתנאים אידאליים, לא מומלץ לצרוך אותו אם הריח שלו לא טוב או אם הוא שינה את צבעו או טעמו. אם יש ספק לגבי טריות המזון – אז אין ספק.  

 

באדיבות שני ארד, דיאטנית שטראוס מחלבות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים