בזק בינלאומי המשיכה לחייב לקוחה שהתנתקה
חצי שנה אחרי שהתנתקה משירות ספק ותשתית של בזק בינלאומי לטובת חברה אחרת, עדי גילתה שהיא עדיין מחויבת ב-99 שקל בחודש, למרות שהחברות מקבלות הודעה אוטומטית על המעבר. בזק בינלאומי: "המִנוי נשאר פעיל בשל תקלה. זיכינו את הלקוחה במלוא הסכום". הלקוחה: רוצה פיצוי על הטרטור
תגלית בחשבונית: לקוחה שעזבה את בזק בינלאומי גילתה להפתעתה לאחר חצי שנה שהיא עדיין מחויבת מדי חודש. אמנם, בזכות "רפורמת השוק הסיטונאי" (מעבר לחברות שמספקות שירותי ספק ותשתית אינטרנט בחבילה אחת), כשלקוח מבקש להחליף חברת אינטרנט, החברה הננטשת אמורה לקבל על כך הודעה אוטומטית. אך מתברר שמומלץ לבדוק שאכן נותקתם מהשירות.
יש לכם תלונה על חברה? כיתבו לנו >>
- השירות נגמר אבל בזק בינלאומי המשיכה לגבות
- בזק המשיכה לחייב עשור אחרי הניתוק
- בזק בינלאומי לחירש שביקש שירות: "לך לשכן שיעזור לך"
עדי קיבלה מהחברה שירותי ספק ותשתית אינטרנט (במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי). ב-2 באוקטובר 2017 החליטה לעבור לחברה אחרת שחיזרה אחריה עם הצעה משתלמת יותר. "הוסבר לי שהניוד מתבצע אוטומטית", סיפרה ל-ynet. "לימים, כעבור למעלה מחצי שנה, באפריל 2018, גיליתי שאני מחויבת בסך של 99 שקל בחודש ע"י בזק בינלאומי, עבור שירות שאינני מקבלת".
היא התקשרה לבזק בינלאומי כדי לדרוש את הפסקת החיוב וכן לקבל החזר בעבור התקופה בה חויבה למרות שכבר לא היתה לקוחת החברה. "הנציגה בבזק בינלאומי אמרה לי שהיא רואה שלא נעשה שימוש במנוי מאוקטובר, אבל היא לא יכולה לנתק אותי. בחברה אליה עברתי אמרו לי שמסרו הודעה על המעבר", היא מספרת.
"הנציגה אמרה שתחזור אלי, אחרי שתעביר הלאה את הבקשה, אך היא לא חזרה", הוסיפה. "התקשרתי שוב אחרי שבועיים-שלושה והעבירו אותי הלאה. שלחתי אליהם פניות ולא חזרו אלי. פניתי למנכ"ל דרך האתר ולא קיבלתי תשובה. החיובים ממשיכים לרדת. יותר מכך, פניתי פעמיים גם דרך אתר נתק וזה לא עזר. הם ממשיכים לחייב אותי.
"לפני שבועיים התקשרתי כבר לחברת האשראי לחסום את בזק בינלאומי, בייאושי. הנציגה שם אמרה לי שעדיף לי לא לחסום אותם כי אם יחליטו לזכות אותי כראוי, לא יהיה להם את החיבור לאשראי שלי. נכון לרגע זה, גובה החיובים מתקרב לאלף שקל".
אחרי פניית ynet נציגה התקשרה לעדי ואמרה לה, לטענה, שהיא תקבל החזר על כל התקופה. "היא טענה שסכום ההחזר הוא 700 שקל", טוענת עדי. "זה לא מקובל עלי. אני רוצה פיצוי על הטרטור, על כל הזמן שבזבזתי על הסיפור המייגע הזה, זה גזל ממני הרבה שעות עבודה. היא הבטיחה שתחזור אלי עם תשובה, כי על פי חוק היא יכולה לפצות אותי ב-16 שקל בלבד מעל סכום ההחזר. אני ערב הגשת תביעה לבית משפט, כך שהחזר בלבד לא יספק אותי".
בשלהי 2017 משרד התקשורת קנס את בזק בינלאומי ב-157 אלף שקל על שהתעכבה בניתוק לקוחות משירותיה ולא ניתקה אותם תוך 24 שעות מרגע בקשת הניתוק, כחוק. כיוון שבזק בינלאומי השיבה לצרכנים שנפגעו את הכספים שנגבו מהם ביתר, משרד התקשורת החליט לקנוס את החברה בקנס נמוך באופן יחסי.
מבזק בינלאומי נמסר בתגובה: "החלפת ספק בשירות סיטונאי מתבצעת באופן אוטומטי באמצעות ממשק ייעודי בין המפעילים. תקלה טכנית גרמה לכך שהמִנוי נשאר פעיל במערכותינו. חשוב לציין כי עם פנייתה בחודש אפריל בוטל המנוי והופסק גם החיוב בגינו (החיוב שראתה הוא עבור חודש אפריל). אנו מתנצלים על שאירע ונדגיש כי זיכינו את הלקוחה במלוא הסכום לשביעות רצונה המלאה".