רשת הנריס הוזילה את התפריט ב-15%: "בשביל ההורים"
הרשת הורידה מחירים עבור כל תקופת הקיץ, אך עדיין לא כל המחירים נמוכים. הבעלים, שרץ במקביל לראשות אחת העיריות במרכז הארץ: "זה לא צעד שיווקי, זה כדי להקל על ההוצאות המטורפות בקיץ"
במקום קמפיין פרסומי, רשת הנריס החליטה להוריד את מחירי תפריט הקיץ שלה בכ-15%. התפריט החדש ייכנס מחר (ב') לסניף בסינמה סיטי גלילות ובהמשך לכל עשרת סניפי הרשת. מדובר בירידות מחירים הנעות בין שקל אחד ל-7 שקלים על רוב פריטי התפריט.
כמו קופיקס רק יקר יותר: תת רשת חדשה לקפה ג'ו
אוהבי הקרפים ייהנו מירידת מחירים חביבה: מחיר קרפ רגיל (בתוספת שוקולד השחר, נוטלה, ריבת חלב/ שוקולד לבן) ירד מ-26 שקל ל-17 שקל. קרפים מתוקים הוזלו מ-25 שקל ל-22 שקל.
קרפים מלוחים עולים 25 שקל. למשל, קרפ סאני סייד אפ (במילוי ביצת עין, גבינה צהובה, גבינה בולגרית וזעתר) עולה 25 שקל במקום 29 שקל.
הרשת גם מתגאה בפרוזן יוגורט שלה, שכעת נמכר במחיר נמוך יותר מבעבר: 20 ו-23 שקל לפי הגודל, במקום 24 ו-27 שקל בהתאמה.
האם מחירי התפריט משתלמים לעומת רשתות אחרות?
האם משתלם לסעוד בהנריס אם אתם לא אוהבים קרפים? תלוי. אם תרצו לשבת ולשתות קפה: אספרסו קטן יעלה 6 שקלים וגדול 8 שקלים, במקום 8 ו-10 שקלים בהתאמה. המחיר אחרי ההנחה הוא מחיר נמוך לעומת רשתות אחרות, אך הוא זהה למחירי אספרסו "לקחת".
שתייה חמה תעלה 8 או 10 שקלים, תלוי בגודל, במקום 10 ו-12 שקל. גם פה, אחרי ההנחה, מדובר במחיר שאפשר למצוא ברשתות אחרות לקפה "לקחת", אך כמחיר ישיבה זה מחיר נמוך יחסית לשוק.
אייס קפה יעלה 8 ו-12 שקל לעומת 10 ו-15 שקל וקפה קר יימכר ב-10 ו-12 שקל במקום 12 ו-15 שקל. אלה מחירים נמוכים יחסית לרשתות הקפה. שתייה קלה ב-8.5 שקלים זה לא זול, אבל ברשתות בתי קפה מוכרים גם משקה קל ב-13 שקל.
דיל קפה ומאפה עולה 13 שקל במקום 15 שקל. לפני מספר שנים, דיל קפה ומאפה ב-13 שקל, היה המחיר הרגיל בהנריס, שכנראה עלה מאז.
מחירי פריטי ארוחת בית קפה סטנדרטית, בהחלט הפכו נוחים בעקבות הורדת המחירים: מחיר סלט קטן ירד מ-15 ל-13 שקל ומחיר סלט גדול מ-35 ל-30 שקל. כריך בהרכבה עולה מעתה 22 שקל במקום 25 שקל, ומיני כריך עולה 11 שקל במקום 12 שקל.
טוסט נמכר ב-22 שקל במקום ב-25 שקל ועסקית של טוסט + סלט + שתייה עולה 34 שקל במקום 39 שקל. אלה מחירים נמוכים יחסית לשוק רשתות הקפה אבל בארומה אפשר למצוא מחירים דומים, אם כי קשה להשוות בין המנות.
בפיצה מחירי הרשת בינוניים. משולש פיצה (עם גבינה צהובה של תנובה או טרה) נמכר ברשת ב-12 שקל וכעת יימכר ב-10 שקלים. פיצה משפחתית עולה 52 שקל במקום 59 שקל. בחיפוש בגודל אחר צירוף המילים: פיצה משפחתית" קיבלנו מבצע: 2 פיצות משפחתיות (עם מוצרלה בקר) ב-48 שקל של פיצה האט ובטח יש מבצעים דומים נוספים לכבוד המונדיאל. עם זאת, לקוח לא תמיד רוצה כל כך הרבה פיצה.
ולקינוח, כדור גלידה עולה כעת בהנריס 10 שקלים במקום 12 שקל. כדור שני עולה 6 שקלים, מה שהופך מנה של שני כדורים למשתלמת בהשוואה לרשתות גלידת בוטיק. פרישייק עולה 22 שקל אחרי הנחה, מחיר נמוך לעומת מחיר ישיבה ברשתות קפה.
הבעלים של הנריס, רמי בר-לב, שמתמודד בימים אלה על ראשות עיריית רמת השרון, אמר ל-ynet כי "הגיע הזמן להקל על ההוצאות המטורפות של ההורים בקיץ. זו תקופה לא פשוטה להורים וצרכנים אומרים לנו: 'קשה לנו'. לכן החלטנו לבנות תפריט קיץ שווה לכל כיס. זו סנונית ראשונה ובהמשך אם זה יתפוס תאוצה נשקול עוד הוזלה". ברשת אומרים שתישקל גם הורדת מחירים של 50%.
עזרה לצרכנים או חלק מקמפיין?
הנריס פועלת 27 שנה מאז מלחמת המפרץ וקרויה על שם חמו של בר-לב. "בצרפת קרפרי זה כמו פלאפל", אמר. בעבר פעל גם בבסיסי צה"ל, כיום הרשת נמצאת ברחובות, בקניונים ובקמפוסים. לדבריו, הרשת מגלגלת כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה. "זה לא לנדוור, לא ארומה, אנחנו הרבה יותר צנועים", אמר.
לטענתו, "אם לאנשים קשה להתפרנס, אז בדרך הקטנה שלי אני עוזר להם. אם הקניונים היו עושים את מה שאני עושה בתחום המזון והיו נותנים הנחות בשכירויות אז כולם היו מרוויחים יותר טוב, אבל בקרוב יגיע זמנם, עולם הריטייל מצטמצם והקניונים יתחילו להוריד מחירים ולכולם תהיה רווחה".
עד מתי תמכרו במחירים כאלה?
"ממחר זה בסינמה סיטי בגלילות. זה יהיה התפריט לחודשי הקיץ ולחגים. אם זה יתפוס תאוצה אני מוכן להגדיל את ההנחה".
זה מהלך שיווקי לא? כי קרפ זה לא מוצר בסיס.
"קרפ זה בשביל הטעם המתוק הקטן הזה בפה. על מהלך כזה לא תמיד מסתכלים בעין השיווקית. יכולתי לממן שלט פרסומי בסינמה סיטי עם קרפ מגרה וגם כך להגדיל את התנועה. לא עשיתי את זה כדי לגרות המונים להגיע אלי אלא כתרומה הקטנה שלי".
כמה אתה צופה שזה יגדיל את התנועה בסניפים?
"כשעושים הנחה כזאת זה בא ממקום טוב לעזור. אם יבואו המונים מה טוב. הלוואי שיגיעו אנשים. זה יהיה סימן שצריך לעשות עוד צעד".
מקרה קופיקס מעיד שלהוריד מחירים זה לא תמיד טוב לעסקים.
"אני לא רוצה להשמיץ עסקים במדינת ישראל, אבל היה מישהו שבא עם רעיון גאוני ורבים רצו אחרי המודל הזה שגרם לקריסה של הרבה אנשים. אני עסק אבל אני בא לעשות טוב לציבור פעם בכמה זמן. לא הקמתי רשת שמורידה מחירים, הרשת שלנו מנוהלת ביד רמה ולא בצורה קיקיונית, אנחנו יודעים לכלכל צעדינו בתבונה גם בזמנים קשים".
כמה מזה קשור לקמפיין שלך לראשות עיריית רמת השרון?
"לא קשור בכלל".