שתף קטע נבחר

DREAMCARD VIP: קבוצת פוקס השיקה כרטיס אשראי

היתרונות: צבירת הנקודות בכל קנייה תעלה ל-12% וכל רשתות הקבוצה יכללו בכרטיס, כולל פוט לוקר ואורבן אאוטפיטרס ובעתיד גם אנתרופולוג'י ושילב. החיסרון: חידוש כרטיס המועדון הנוכחי של הקבוצה לא עולה כסף, בעוד שעל כרטיס האשראי תתבקשו לשלם אחרי שנה עד 238 או 190 שקל בשנה, אלא אם תקנו ב-5,000-1,750 שקל בחודש

על הנחות משלמים: קבוצת פוקס (FOX) הכריזה על השקת כרטיס אשראי של לאומי קארד בשם DREAM CARD VIP. הכרטיס מבוסס על מועדון DREAM CARD (דרים קארד) של הקבוצה, שכולל 1.5 מיליון חברים - מועדון הלקוחות הגדול ביותר בישראל לרשת קמעונאית.

 

לאומי קארד: פרישה מרצון של 130 עובדים; מועדון לקוחות עם פוקס

 

בקבוצה 18 חברות אופנה והיא ממשיכה לרכוש רשתות, כשהרכישה האחרונה שלה היא 50% מרשת שילב (ושליטה בדירקטוריון) והיא מנהלת מגעים להפעלת חנויות מותגי אסתי לאודר בישראל (כולל מאק, בובי בראון וסמאשבוקס). מחזור המכירות של הקבוצה לשנת 2017 הסתכם ב-2.3 מיליארד שקל.

 

בהשקת כרטיס האשראי, היא מבססת את מעמדה כחברת ענק שבולעת רשתות קטנות ושולטת בקניונים בישראל. מנכ"ל הקבוצה ואחד מבעליה, הראל ויזל אמר ל-ynet: "נהיה כרטיס האשראי מספר 1 במדינה".

פוקס FOX לאומי קארד leumi card (הדמיה)
פוקס ולאומי קארד, כרטיס מועדון שעולה החל מ-190 שקל בשנה, אלא אם תקנו במעל ל-5,000 שקל בחודש(הדמיה)

 

מה ייתן הכרטיס?

כרטיס האשראי של פוקס (שיפעל כמועדון VIP לצד המועדון הקיים, שימשיך להתקיים ולצרף חברים חדשים), יאפשר צבירת נקודות של 12% בכל קנייה במקום 10% צבירה בכרטיס המועדון הרגיל. הכרטיס של פוקס הוא כרטיס ויזה בינלאומי, ממותג זהב או פלטינום - אין כרטיס "רגיל". ניתן להשתמש בו בכל מקום בעולם והוא מאפשר ללקוח מסגרת חוץ בנקאית.

 

הצבירה תינתן בכל רשתות פוקס, כולל אלה שלא נכללות בכרטיס המועדון: פוט לוקר, אורבן אאוטפיטרס (שכרגע יש לה שתי חנויות בארץ, באשדוד ובירושלים, ובקרוב - שלוש נוספות, כולל בדיזנגוף סנטר). ובעתיד: אנתרופולוג'י (שחנות ראשונה שלה תיפתח בגינדי TLV) ופרי פיפל (שחנות ראשונה שלה תיפתח בקניון רמת אביב) וכנראה גם שילב. וכמובן גם הרשתות שנכללות בכרטיס המועדון הקיים: פוקס, פוקס הום, מנגו, ללין, סאקס, בילבונג, נייקי, יאנגה, דה צ'ילדרנס פלייס, אמריקן איגל, איירי ואתר האינטרנט של הקבוצה: טרמינל X. הכרטיס יאפשר צבירת נקודות בכ-640 חנויות בשלב הראשון.

 

מחזיקי הכרטיס החדש, אשר יושק רשמית בימים הקרובים, יוכלו להשתמש גם בהטבות של לאומי קארד, לכלל מחזיקי כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים של החברה (כגון 1+1 על מגוון אטרקציות ובילויים).  

 

תינתן 100 שקל מתנת הצטרפות לקנייה ברשתות פוקס, וכן הטבת יום הולדת של 30% הנחה, אשר תוגבל בכך שהקנייה ביום הזה תעלה מ-500 שקל לאלף שקל, בכל אחד ממותגי המועדון. 

 

החיסרון: מסירת פרטים לקבוצה, תשלום חודשי על הכרטיס

גם בכרטיס המועדון "הרגיל" של פוקס, צבירת הנקודות בכל קנייה מאפשרת הנחה ברכישה בקנייה הבאה, כך שלעיתים ניתן להגיע לחנות ולקנות "בחינם" (למשל: צבירה של 100 נקודות מאפשרת רכישת פריטים בסכום זה בקנייה הבאה בלי לשלם). בנוסף, כרטיס המועדון "הרגיל" של פוקס הוא אחד היחידים בשוק שניתן בחינם ולא צריך לשלם לחדש את התשלום עליו כל שנה (הוא עולה ללקוח 69 שקל, תשלום חד פעמי), מה שמעניק לו יתרון משמעותי בקרב לקוחות.

 

עם זאת, היתרון הזה נמחק בכרטיס האשראי. מכרטיס מועדון שאין ללקוח שום התחייבות אליו ושום תשלומים עליו, החברה מעבירה לקוחות למועדון שהוא כרטיס אשראי, שהחל מהשנה השנייה, הם מחויבים אליו בתשלום חודשי של 15.90 שקל לחודש (בכרטיס זהב), כלומר 190.8 שקל לשנה והרכישה נעשית ישירות דרכו בניגוד לכרטיס המועדון "הרגיל". על כרטיס פלטינה תשלמו 19.90 שקל לחודש כלומר 238.8 שקל לשנה.

 

בכרטיס זהב: רכישה של 3,000-1,750 שקל בחודש תוריד את התשלום החודשי על הכרטיס ל-9.90 שקלים בחודש, כלומר כ-118 שקל בשנה. בכרטיס פלטינה, רכישה במעל ל-3,000 שקל בחודש תוריד את המחיר ל-15.90 שקל בחודש, כלומר 190.8 שקל לשנה.

 

ניתן לשלם אפס שקלים לחודש גם על כרטיס המועדון החדש, אבל רק אם רוכשים באשראי במעל ל-5,000 שקל בחודש. 

 

כך שבעצם פוקס הוציאה את אחד מכרטיסי המועדון היקרים ביותר בישראל לקבוצת קמעונאות אופנה, שכן בדרך כלל קמעונאיות אופנה גובות על כרטיס מועדון שאינו אשראי כ-50 שקל לשנה, וכאמור פוקס גבתה על הכרטיס הקיים שלה אפס שקלים.

 

כרטיסי אשראי-מועדון כאלה (בתשלום) יש כבר לשופרסל (500 אלף לקוחות באשראי, 1.8 מיליון לקוחות מועדון סך הכל), לסופר-פארם (550 אלף לקוחות), למשביר לצרכן (כ-200 אלף), אבל אין להן את אותו מספר רשתות כמו לפוקס, כך שהפיתוי פה עבור צרכנים הוא גדול מאוד.

 

בנוסף, בכרטיס מועדון-אשראי, החברה הקמעונאית יוצרת מאגר נתונים חדש בו יש יותר מעקב אחרי הרגלי קנייה של לקוחות וגם מסירת פרטים לאחת מחברות הענק שהתהוו בשנים האחרונות בישראל בתחום האופנה.

הראל ויזל רון פאינרו ()
"אנחנו לא מפלצת". מנכ"ל פוקס הראל ויזל ומנכ"ל לאומי קארד רון פאינרו. צילום: שוקה כהן

 

"מה זה 15.90 שקל בחודש"?

"לא סתם יש לנו מיליון וחצי בתי אב", אמר ויזל ל-ynet. "רק אנחנו הצלחנו להגיע למספרים כאלה, יש 2 מיליון בתי אב בישראל, זה 75% מכוח הקנייה של מדינת ישראל". הסיבה שיש הרבה חברי מועדון היא שהמועדון נותן צבירה בלי אותיות קטנות אבל בעיקר: לא משלמים עליו מדי שנה.

 

"אני חושב שמאות אלפים ירוצו לעשות כרטיס אשראי ומהר. מה זה 15.90 שקל לחודש? רק מהתוספת של 2% לצבירת הנקודות (מ-10% בכרטיס המועדון הרגיל ל-12% בכרטיס האשראי מ.ק) את מחזירה את הסכום הזה. תקני ב-400-300 שקל בחודש, ויש לך 18 מותגים לקנות בהם ותחזירי את הסכום. יש כפל מבצעים, יש הנחת יום הולדת אפילו אם נולדת באוגוסט, חודש בו יש לנו עד 70% הנחה על החנויות, יש פוט לוקר, אורבן אאוטפיטרס, אנתרופולוג'י, פרי פיפל - אלה מותגים שיהיו רק בכרטיס האשראי ועוד חברות ייכנסו רק לכרטיס האשראי.

 

"בנוסף את מקבלת את כל הטבות 1+1 של חברת האשראי, כולל בקולנוע למשל פופקורן וקולה ו-1+1. כל מה שיש בלאומי קארד יהיה בכרטיס ועוד הרבה יותר. תהיה חגיגה גדולה".

 

"אני חושש ממיליארד דברים, גם מאמזון"

מה לגבי שילב?

"מאמין ששילב תיכנס גם, אבל פרה פרה".

 

למה שארצה עוד כרטיס אשראי בארנק? והפכתם למפלצת קמעונאות, זה לא ירתיע אנשים?

"אני סומך על הישראלים שיעשו את החשבונות שלהם . אני לא יוצא במוצר שלא ישתלם להם. אנחנו לא מפלצת. אנחנו מנהלים 18 מותגים בצורה יוצאת מן הכלל במדינת ישראל, תושבי מדינת ישראל פתוחים לתחרות מול כל העולם בסחר אלקטרוני, מול מותגים ישראלים ובינלאומיים מעולים, הצרכן בוחר מה הוא רוצה לקנות".

 

יש צרכנים שלמרות שיש להם את כרטיס המועדון החינמי שלכם, עדיין קונים יותר באונליין מחו"ל.

"הם לא בהכרח מייצגים את מדינת ישראל. ב-2018 מחזור האופנה וההנעלה יהיה 19 מיליארד שקל מתוכו 2.8 מיליארד שקל זה אי קומרס שזה 15%. אז רק 15% קונים באינטרנט. אני צופה שב-2022 הסכום הזה יגיע ל-5 מיליארד שקל".

 

אתה חושש מאמזון?

"אני חושש ממיליארד דברים, לאו דווקא מאמזון אבל גם מאמזון. הישראלים הכי חכמים שיש והם יעשו את השיקולים שלהם".

 

פוקס מסרה כי ההסכם בין קבוצת פוקס ללאומי קארד מתייחס להקמה ותפעול של מועדון לקוחות משותף, הכולל, בין היתר, פעילות אשראי לרבות הנפקת כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים אשר יונפקו ויתופעלו על ידי לאומי קארד. נקבע שפוקס תקבל בשנת ההשקה תשלום חד פעמי של כ-35 מיליון שקל וכן סכום מינימלי מובטח נוסף של 10 מיליון שקל בגין חלקה של החברה ברווחי המועדון בשנת הפעילות הראשונה. ההסכם האסטרטגי בין החברות נחתם לעשר שנים (עם אופציה להארכה).

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים