פשרה בייצוגית: סוללות אנרג'ייזר חינם
יבואנית אנרג'ייזר מכרה במשך שנים אריזות עם מדבקה בה הופיע הביטוי "מספר 1 בעולם", שהתייחס לסוללות אחרות מאלה שבמארז. היא התחייבה לחלק 223,530 סוללות חינם לצרכנים שיקנו סוללות מסוג אנרג'ייזר מקס. החברה אף חויבה לוודא שרשתות השיווק לא מעלות מחירים
סוללות חינם בקניית סוללות אנרג'ייזר: בית-המשפט המחוזי בירושלים אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד החברה המייבאת ומשווקת את סוללות אנרג'ייזר בארץ (38624-11-16 ת"צ וינקר נגד אי.גיל סוכנויות והפצה בע"מ). במסגרת הסדר הפשרה הוסכם כי החברה תחלק 223,530 סוללות חינם לצרכנים שיקנו מארז סוללות שלה, עד גמר המלאי, לפי שווי סוללה של 3.4 שקלים, מחיר ממוצע לצרכן בשנים 2017-2014. החברה תחל לספק את ההטבה תוך תקופה של עד 120 יום.
בבקשה לתביעה נטען כי אי.גיל סוכנויות והפצה ייבאה ושיווקה מארזי סוללות AA ו-AAA ממותג אנרג'ייזר מקס (Energizer Max) שעל גביהם הודבקה מדבקה הכוללת כיתוב ומצג מטעים. על המדבקה הופיע הביטוי "מספר 1 בעולם*", כשהספרה 1 מיוצגת על-ידי תמונה של סוללה אחרת, מסוג Energizer Ultimate Lithium. המארזים שווקו כך במשך 6 שנים.
סוללות החינם יינתנו בדמות מארז נוסף, או מארז שיכלול גם סוללות חינם
השופטת תמר בזק-רפפורט, שלחה את הצדדים למגשר. במסגרת הסדר הפשרה שגובש, הוחלט כי החברה תפסיק את השימוש במדבקה על גבי המוצרים הנמכרים על-ידה לאלתר. כמו כן ככל שיהיה ידוע לה על-קיומם של מארזים כאלה בשוק - היא תפעל להוצאתם מהשוק ועד לא יאוחר מ-6 חודשים מהמועד הקובע.
עוד הוחלט כי החברה תפצה צרכנים בכך שתיתן להם סוללות נוספות חינם בעת רכישת מארזים של הסוללות מסוג אנרג'ייזר מקס בגודל AA או AAA. ההטבה תינתן לכל מי שירכוש מארז סוללות בנקודות מכירה קמעונאיות, ללא שיידרש להציג חשבונית או קבלה המעידה על רכישה קודמת של אחד מהמוצרים.
ההטבה תינתן לצרכנים באופנים הבאים (אחד מהם או שילוב של שניהם): החברה תחלק מארז חינם של סוללות בגודל AA או בגודל AAA, בנקודת הקופה, לצרכנים הרוכשים מארז של המוצרים. על מארז מסוג זה יירשם באופן בולט בחזיתו "מארז חינם".
אופציה נוספת היא מכירת מארזים מיוחדים של הסוללות הללו, הכוללים גם סוללות חינם. על מארז מסוג זה יירשם באופן בולט בחזיתו שמדובר במארז המכיל סוללות חינם (למשל, אם במארז המכיל 8 סוללות בתשלום, ניתנות 4 סוללות ללא תשלום, אזי יירשם על גביו "8 + 4 מתנה", או כיתוב דומה לכך במהותו).
אם הרשתות יעלו את המחיר החברה תשלים את ההטבה שנשללה מהצרכנים
החברה נדרשת למסור לרשתות השיווק הודעה על חלוקת הסוללות בחינם. החברה אף חויבה לוודא שרשתות השיווק לא מעלות מחירים של המארזים ושהסוללות בחינם מגיעות לצרכנים ללא תוספת מחיר. על מנת להבטיח שמלוא הפיצוי יינתן לצרכנים, מתחייבת החברה להסיר ולהוציא את אריזות הפיצוי מרשת שיווק שלא תגלגל את מלוא הפיצוי לצרכנים הסופיים (דוגמה להמחשה – רשת שתעלה את מחיר אריזות הפיצוי בעקבות הוספת סוללות הפיצוי, לא תקבל מהחברה אריזות אלו).
הוחלט כי החברה תנקוט לשם כך באמצעי פיקוח ובקרה: היא תדגום את המחירים בנקודות המכירה בתקופה של 30 ו-15 ימים לפני חלוקת אריזות הפיצוי, וב-1 לחודש וב-15 לכל חודש בתקופת ההטבה ותתעד את הדיגום. התיעוד ייעשה באמצעות חברת סטורנקסט (חברה המנטרת את נתוני הקופות בנקודות המכירה, דבר המאפשר לחברת אי.גיל סוכנויות והפצה לבדוק את מחירי הסוללות ברשתות לפני ובזמן תקופת הפיצוי מ.ק). ביחס לרשתות שאינן מקושרות לסטורנקסט, החברה תתעד את המחירים בדרך אחרת. למשל, תצלם את מחירי אריזות הפיצוי ברשתות, כדי לבדוק ולוודא כי מחירי הסוללות לא הועלו על ידי הרשתות בתקופת ההטבה.
אם יתברר כי בתקופת ההטבה הייתה העלאה של המחיר לצרכן ביחס למארז סוללות שנמכרו ברשת כלשהי, החברה תחשב את גובה סכום ההטבה המצטבר שאותה רשת שללה באותה תקופה מהצרכנים ותשלים את סכום ההטבה שנשלל כאמור (ככל שנשלל), בדרך של הוספת סוללות הטבה לשיווק לצרכנים ברשתות אחרות והכל בתוך תקופת חלוקת ההטבה הקבועה בהסכם.
תוך 30 יום מתום תקופת ההטבה, החברה תגיש דו"ח מטעם רו"ח החברה לעניין מילוי כלל התחייבויותיה לפי הסכם הפשרה. עם זאת, בית-המשפט קבע שהחברה זכאית לבטל את הסדר הפשרה אם יוגשו למעלה מ-50 הודעות פרישה ממנו על-ידי חברי הקבוצה.
החברה תשלם לתובע הייצוגי 40 אלף שקל, בתוספת של 10,000 שקל על סקר שערך עבור הגשת התביעה. באי כוחו יקבלו 240 אלף שקל.