שתף קטע נבחר

104 אלף ש' לצעיר שנפצע בגלל לכלוך במגרש כדורגל

צעיר קרע את הרצועה בברך כשהחליק על לכלוך ואבנים במגרש בית ספרי. מועצת אבו סנאן טענה שהוא סיכן את עצמו, אבל ביהמ"ש חשב אחרת

בית משפט השלום בעכו קבע לאחרונה שהמועצה המקומית אבו סנאן בצפון תפצה בכ-104 אלף שקל צעיר בן 30 שנפצע ב-2013 בזמן ששיחק כדורגל במגרש בית ספר. השופט ג'מיל נאסר דחה את עמדת המועצה שלפיה התובע בחר לשחק במקום ובכך הסתכן מרצון.

 

הפציעה אירעה במגרש קט-רגל שליד בית ספר יסודי השייך למועצה, שם שיחק התובע עם חבריו. בזמן שרץ ללא כדור הוא החליק על לכלוך ואבנים קטנות שהיו על המגרש. בבית החולים נהריה התברר שהוא סובל מקרע ברצועה הצולבת של הברך, ומאוחר יותר הוא נאלץ לעבור ניתוח וטיפולים במשך תקופה ארוכה.

 

בתביעה נגד המועצה וחברת הביטוח "כלל" הוא טען שהתאונה אירעה עקב רשלנות של המועצה, שלא דאגה לניקיון ותחזוקה של המגרש, לא השגיחה באופן מספק, לא ביצעה ביקורות ולמעשה לא הבטיחה בשום דרך את תקינות המגרש.

 

הנתבעות הכחישו את סיפורו של התובע וטענו שאפילו אם גרסתו תוכח, הרי שמדובר ב"הסתכנות מרצון" – סיכון הכולל פעילות ספורטיבית של התובע, שלא נזהר ולא צפה את הסכנה שאדם סביר צריך היה לצפות.

 

אבל השופט ג'מיל נאסר השתכנע שגרסאות התובע וחברו שהשתתף במשחק אמינות, מה גם שהיא נתמכה במסמכי בית החולים וגם בתמונות שבהן ניתן לראות שהמגרש מלוכלך. הוא סבר שהמועצה, שהשאירה את המגרש פתוח לרווחת הציבור כדי שיבוא לשחק בו כדורגל בשעות ערב, התרשלה בהחזקתו.

 

"לטעמי, קיומו של לכלוך מחליק (כדבר שבשגרה) יוצר סיכון בלתי סביר כלפי השחקנים במגרש, שיש בו כדי לחייב את המועצה לנקוט אמצעים סבירים למניעתו, וזאת לנוכח הסיכונים להתרחשות תאונה הטמונים בהשארתו על רצפת המגרש", הוסיף.

 

השופט הזכיר שלא מדובר בשחקן שנתקל במקרה בשחקן אחר, אלא שנפילה תוך כדי ריצה ללא כדור, לכן לא מדובר בחלק מהסיכונים הסבירים ששחקני כדורגל לוקחים על עצמם. בהקשר זה הוא הבהיר כי אמנם רצפת מגרש שכזה לא אמורה להיות שטח סטרילי, אולם המועצה לא הביאה לעדות אף גורם רלוונטי או ראייה רלוונטית – למשל נוהלי ניקיון – לכך ששמרה על תחזוקת המגרש או נקטה אמצעי זהירות כלשהם.

 

עם זאת הוחלט לייחס לתובע 25% מן האחריות לתאונה, כיוון שהיה מודע ואף ניקה עם חבריו חלק מהלכלוך לפני שהחלו לשחק – ובכל זאת בחר לשחק.

 

לאחר שחישב את נזקיו, שכללו הפסדי השתכרות, כאב וסבל, פגיעה בפנסיה והוצאות רפואיות, והפחית מהם את "אשמת" התובע, הורה השופט נאסר לנתבעות לשלם לו פיצוי בסך 104,400 שקל בצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בשיעור 23.4%.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים