הסתיים מבצע השילוח חינם עד הבית מאמזון
אמזון הפסיקה את המבצע שאיפשר לישראלים לקבל משלוחים חינם מארה"ב עד הבית בישראל, בתנאי שיקנו באתר ב-75 דולר ומעלה. ישראלים גילו הבוקר שהמשלוח חינם לישראל לא פעיל. המבצע ארך חודש וחצי וקדם לו מבצע שכלל גם שילוח חינם של פריטים כבדים. יתכן שיתחדש בהמשך. "היתה חגיגה מטורפת"
פרסום ראשון: אחרי חודש וחצי הסתיים המבצע שאיפשר לישראלים לקבל משלוחים מארה"ב חינם עד הבית, בתנאי שיקנו באתר ב-75 דולר ומעלה. קדם לו מבצע שילוח חינם החל מ-80 דולר, שכלל גם מוצרים כבדים. המבצע הנוכחי התחיל ללא הודעה מוקדמת וכך הסתיים. ישראלים שמו לב שמשעות הבוקר, אופציית משלוח חינם לישראל לא פעילה, אך יתכן שהמבצע יתחדש בהמשך ויש הטוענים שמדובר בתקלה בלבד.
בקבוצת הפייסבוק של בני בוחניק כזה אני רוצה! I Need it, שמתווכת בין אתרי סחר אלקטרוני לקונים בישראל, הודיעו על סיום המבצע בשעות הבוקר המוקדמות. צרכנים חברי הקבוצה הגיבו באכזבה ("דיכאון, מזל שהזמנתי אתמול"), אך גם בתקווה ("יפתיעו במשהו חדש") ובהכרת תודה. אחת הגולשות כתבה שהיתה: "חגיגה מטורפת, הדואר נצבע בקופסאות אמזון".
המשלוח מעלי אקספרס יתקצר לפחות משבוע - לגבי חלק מהפריטים
"הישראלים לא ראו בעיניים": 45 אלף חבילות הגיעו לארץ עד כה במסגרת המבצע של אמזון שנמשך שבוע
לא תאמינו מה ישראלים קנו באמזוןישראלים הצליחו לשלם בפייפאל בעלי אקספרס
הסינים נלחצים מאמזון: אתר גירבסט ביטל לישראלים דמי משלוח על עשרות מוצרים
הישראלים עשו הכל כדי לקבל משלוח חינם בלי לשלם מע"מ
המבצע החל ב-22 ביולי והוא היה תקף רק לגבי מוצרים שאמזון עצמה מוכרת ולא לגבי מוצרים של מוכרים וחנויות אחרות שפועלים בפלטפורמת אמזון. קדם לו מבצע אטרקטיבי יותר של שילוח עד הבית בחינם מאמזון ארה"ב, כולל מוצרים כבדים ורבי נפח, שהחל ב-7 ביולי והסתיים ב-12 ביולי. במבצע הזה אנשים הזמינו בין היתר, מזרנים, מעשנות ומטבח לילדים במשקל 40 ק"ג. המבצע הנוכחי שהסתיים, לא כלל מוצרים כבדים ולכן השתלם יותר לאמזון ויתכן שזו הסיבה שנמשך זמן רב יותר.
כיוון שהמשלוח חינם עד הבית מותנה בקנייה מ-75 דולר ומעלה, ישראלים עשו את מרב המאמצים להגיע לסכום מדויק בסל הקניה, כדי לא לשלם מע"מ ולקבל משלוח חינם עד הבית. בין היתר, פיצול משלוחים וחיפוש מוצרים איזוטריים שישלימו את הקנייה ל-75 דולר בדיוק.
ישראלים התנפלו על שני מבצעי אמזון כיוון שזה נתן להם הזדמנות לקנות פריטים ישירות מארה"ב שלא נמכרים בישראל, אבל בעיקר כיוון שפריטים דומים או זהים לאלו שקנו במבצע, עולים עשרות אחוזים יותר בישראל.
"חשיפה עצומה של הצרכנים לאמזון וגם להבדלי המחירים בין ישראל לארה"ב"
"בחודש וחצי שהמבצע שילוח חינם עד הבית היה באוויר, הקניות דרך הקבוצה שלי היו למעלה מפי 10 מתקופות מקבילות", אמר ל-ynet בני בוחניק. "בתחילת המבצע היתה כמובן התלהבות שיא ולאחר מכן וככל שהתקדמנו, זה התאזן ונכנס לשפיות. כלומר, בהתחלה אנשים ניצלו את ההזדמנות באמת להשלים ולרכוש 'דברים שרצו' וככל שהזמן עבר, אנשים החלו לקנות 'דברים שצריך' ובעזרת המבצע, הצליחו לחסוך לא מעט כסף.
"המהלך הזה של אמזון הוכיח ללא ספק כשיש ספק טוב וכשעלויות השילוח לא מהוות פקטור - הצרכן הישראלי מאמץ ומיישם ומפעיל שיקול דעת צרכני מהר מאוד ובכך חוסך לא מעט בהוצאות של משק בית סטנדרטי".
איפה ישראלים מצאו הבדלי מחירים משמעותיים?
"יישראלים קנו הכל מהכל כולל מגאדג׳אטים, דרך אופנה וביגוד ועד מוצרי צריכה בסיסיים, כגון משחות שיניים, דאודורנטים. נחשפנו כך עוד יותר לפערי המחיר הקיימים בארץ. החשיפה העצומה הנוספת, בחודש האחרון, של הצרכנים לאמזון, והיתרון ברמת השירות שהם מביאים לנו כצרכנים, לפי דעתי תשפיע מאוד בהמשך הדרך גם עם שילוח בעלות כספית - כי פערי המחיר הקיימים עולים ברוב המקרים בעשרות מונים על עלויות השילוח.
"אני מניח שאמזון הצליחו להבין את הפונטנציאל של השוק הישראלי טוב מאוד בחודש וחצי האחרון ואני יותר ממאמין שצפויות לנו הפתעות נוספות מהכיוון שלהם בקרוב".
הלהיטים של הקונים דרך קבוצות הפייסבוק
סטים של צלחות של Corelle - קורנינג
מוצרי צריכה - חיתולים של האגיס (הדגם החדש שעוד לא נמכר בארץ), משחות שיניים, מי פה ליסטרין, דאודורנטים, סכיני גילוח ג'ילט
מחבתות של טפאל ומחבתות מברזל יצוק (Lodge)
בקבוקי קונטיגו (שומרים על חום או קור) לילדים ולמבוגרים
צעצועים
גאדג׳טים
קופסאות אוכל וקופסאות אחסון של היצרנים Rubbermaid ו-OXO
שאלת השאלות: האם אמזון תגיע לישראל?
המבצעים האלה הם צעדי גישוש של הקמעונאית אונליין הגדולה בעולם בישראל, מדינה בה חיים צרכני האונליין מחו"ל הגדולים בעולם. עם זאת, לא נמסרה כל הודעה רשמית מאמזון לגבי שני המבצעים ולגבי פעילות בישראל.
החברה פנתה לכל גופי השילוח בארץ כדי לבדוק אפשרות של משלוחים לישראל ובמקביל חיפשה מחסנים בארץ. ההערכות בשוק מעורבות: יש החושבים שהחברה תחל לפעול בארץ לקראת 2019, באמצעות אתר משני, כלומר, לא תפתח פה מחסנים, אלא רק תשיק אתר בעברית, שכן אחרת תשלם בארץ מס. באופן זה למשל היא פועלת בהולנד, האתר בהולנדית הוא תת אתר של אמזון גרמניה. אחרים מעריכים שתפעיל את השירות מישראל.