שתף קטע נבחר

מאות מכשירי חשמל ניזוקו: חברת החשמל מבטיחה לפצות

הפסקות חשמל באיזור ראש העין גרמו לתקלות במאות מכשירי חשמל בבתי לקוחות ובבתי עסק. בחברת החשמל מודים שמקור התקלה בחברה ועל כן הלקוחות יפוצו. ללקוחות שנפגעו: יש להתקשר למוקד ולדווח על המכשירים התקולים ובהמשך לספק קבלה שמעידה על תיקון או קניית מכשיר חדש

לקוחות שמכשירי חשמל בביתם נפגעו מהפסקות החשמל שהיו אתמול (ב') באזור ראש העין ופ"ת יפוצו - כך הודיעה חברת החשמל. אתמול אירעה תקלה בתחנת משנה של חברת החשמל שמספקת חשמל לאזור ראש העין והסביבה. התקלה גרמה להפסקות חשמל נקודתיות ולקוחות רבים ניזוקו בשל נחשול מתח פתאומי שפגע במכשירי החשמל שלהם.

 

חברת החשמל: נוכלים פונים ללקוחות בבקשה למסור פרטי אשראי

חברת החשמל הפסידה 113 מיליון שקל ברבעון השני

הרפורמה בחברת החשמל יוצאת לדרך

 

בין המכשירים הרגישים לתקלות מסוג זה: לפטופים, מכונות כביסה, מזגנים, מקלטי טלוויזיה ומקררים. גם מעליות נפגעו ושריפות פרצו באתרים שונים בעקבות האירוע.

 (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
(צילום: אבי רוקח)

מאות תושבים מראש העין מדווחים על נזקים שנגרמו למוצרי החשמל שלהם בבתים ובבתי העסק שלהם בעקבות התקלה. במקרה אחד נשרף ביתו של קשיש, ונזקים רבים נגרמו לשנאים וארונות חשמל. 

 

תושב כתב ל-ynet: "אתמול היתה בעיה של זרם בחברת חשמל באיזור ראש העין פ"ת. אצלנו בבניין שבקו חיים כמה מכשירים והיו אף קולות פיצוץ. אם אנשים לא יודעים מזה יכולים לחשוב שמכשיר התקלקל סתם, אך זה לא המצב. אם תתקשרו למוקד שלהם יש הודעה לגבי מכשירים מקולקלים למי לפנות. אך כאמור מי שלא יודע ניזוק על לא עוול בכפו". תושבים התלוננו בעמוד הפייסבוק של החברה שהמענה שניתן איטי וההמתנה על הקו ארוכה.

 

קבוצת הוואטספ של שכונת
(מתוך קבוצת הוואטספ של שכונת "פסגות אפק" בראש העין)

בחברת החשמל אמרו ל-ynet: "קיבלנו דיווחים מלקוחות שמכשירי החשמל שלהם נפגעו. מיד פתחנו מוקד ייעודי עם 3 מספרי טלפון ייעודיים לפניות ונתנו הנחיות לכל מי שפנה בפייסבוק כיצד לפעול. חלק מהלקוחות הונחו להביא חשבוניות תיקון של המכשירים שנפגעו או חשבוניות של מכשירים חדשים שקנו בעקבות התקלה. בהתאם לכל הנהלים - הם יקבלו את כל ההחזרים. הנושא מטופל מהרגע שנודע על האירוע; התארגנו תוך רבע שעה לטפל במקרה".

 

בכמה מקרים מדובר?

"כנראה שבעשרות מקרים" (ברשויות המקומיות מדווחים על מאות מקרים מ.ק).

  

לא תמיד מפצים לקוחות שמכשירי החשמל שלהם נפגעו מהפסקות חשמל. מה אומרים הנהלים?

"בעיקרון צריך להוכיח שהיה כשל מצד חברת החשמל. שתקלת החשמל שגרמה לפגיעה לא אירעה בשל גורמי שמיים, כמו מזג האוויר או גורם חיצוני. במקרה הזה אנחנו מלכתחילה אלה שהודענו שיש בעיה במתקן, כך שאין בעיה, אבל כמובן שנבחן כל מקרה לגופו של עניין".

גלאי עשן שרוף נזקים הפסקת חשמל ()
גלאי עשן שהתפוצץ ונשרף בבית פרטי בראש העין

אם נפגע לי מכשיר, איך אני יכולה להוכיח שהוא נפגע מהתקלה שלכם?

"קודם כל חשוב שתתקשרי במועד קרוב לתקלה. או שתראי חשבונית תיקון או קנייה מהיום יומיים הקרובים. יש גם מעבדה ניידת שלנו שמגיעה לבתי לקוחות ויש דברים שאנחנו יכולים לתקן מיידית".

 

אם למשל נפגע ללקוח המזגן, אבל כיוון שזו עונה שפחות נזקקים בה למזגן, יתכן שהוא ידחה את התיקון בכמה ימים או שבועות. גם הוא יפוצה?

"אם דיווחת והרמת טלפון לחברת החשמל סביב מועד התקלה, אז מאותו רגע את מתועדת במערכת. גם אם תתקני אותו בעוד שבועיים יצרת קשר והחברה הנחתה אותך - זה מספיק, כל עוד התקלה נגרמה מהפסקת החשמל".

 

היו אתמול הרבה המתנות על הקו.

"כן כשיש הפסקת חשמל יש המתנות על הקו, כי אנשים רוצים לדעת מיידית מתי יחזור החשמל. אבל מי שפונה אלינו דרך הצ'ט באתר או דרך פייסבוק - זוכה למענה מהיר מאוד. כל הזמן אנחנו עם התג הירוק של פייסבוק בזכות המענה הזריז, ובהחלט הגיעו הרבה תלונות."

 

מעיריית ראש העין נמסר: "אתמול בשעות הבוקר אירעו שיבושים ברשת החשמל ברחבי העיר שגרמו נזקים למכשירי חשמל בבתי התושבים. בעקבות כך פנה ראש העירייה למנהל המחוז של חברת החשמל להקצות מוקד טלפוני אנושי לריכוז פניות של תושבי ראש העין. חברת החשמל הקצתה 2 קווי טלפון ייעודיים לתושבי ראש העין לדיווח על הנזקים שנגרמו להם בשל השיבושים בחשמל. טלפונים: 0768644911, 0768644912. המענה האנושי יפעל בין השעות 15:00-20:00".

 

השתתף בהכנת הכתבה: רענן בן צור

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אבי רוקח
תיקונים ארכיון חברת החשמל חשמל קרס
צילום: אבי רוקח
מומלצים