4 מיליון חבילות בדרך לארץ בעקבות יום הרווקים הסיני
זה מה שהישראלים קנו אונליין מסין ומבריטניה ביומיים של קניות. מנתוני דואר ישראל, דרכו עוברות רוב החבילות, מדובר בעלייה של 33% לעומת אשתקד. 8 מיליון חבילות נוספות צפויות להגיע ארצה בעקבות בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי שיחולו בקרוב ועד דצמבר: 15 מיליון חבילות. לפי הערכות, הישראלים כבר הוציאו 300 מיליון שקל
תוך יומיים - 4 מיליון חבילות: עליבאבא עושה זאת שוב - ושני ימי המכירות של יום הרווקים הסיני הביאו לשיאים חדשים בהזמנות של ישראלים, כך מדווחת היום (ב') חברת דואר ישראל. מנתוני החברה עולה כי כ-4 מיליון חבילות כבר נמצאות בדרך לארץ, מרביתן מסין וחלקן מבריטניה, והן יגיעו הנה בשבועות הקרובים. הרוב מכריע של החבילות הוזמנו במהלך 48 השעות שבמהלכן "נחגג" יום הרווקים הסיני, אם כי מיעוטן נקנה גם אחרי כן, שכן חלק מהמבצעים לא פגו עם צאת "החג".
שבוע לפני התאריך הרשמי: בלאק פריידי כבר כאן
לשם השוואה, ביום הרווקים הסיני בשנה שעברה הוזמנו כ-3 מיליון חבילות לישראל, מתוך כ-7 מיליון חבילות שהוזמנו בנובמבר אשתקד. כלומר נרשמה עלייה של 33% במספר החבילות שיגיעו ארצה בעקבות חג הקניות הזה, לפי הדואר. ישראל לא לבד: יום הרווקים שבר שיא עולמי והציג הכנסות של 30.8 מיליארד דולר ב-24 שעות, כאשר השנה הוא נמשך 48 שעות.
ההזמנות של ישראלים ביום הזה הן בעיקר מאתרי האינטרנט הסיניים עלי אקספרס (AliExpress), עליבאבא (אתר האם שלי עלי אקספרס), גירבסט (GEAR BEST), ג'ויביי (JOYBUY), גיק ביינג (Geek Bying) ואתרים נוספים. גם לאסוס (ASOS) יש חלק נכבד בהזמנות, שכן החברה הבריטית יצאה בהנחה רוחבית בגובה של 30% על כל הפריטים באתר לרגל יום הרווקים.
החבילות אמנם עושות דרכן ארצה, אך אין משמעות הדבר כי יגיעו בהכרח בימים הקרובים - זמני המשלוח מסין יכולים להתארך עד כחודשיים. עם זאת, זמני המשלוח ארצה התקצרו מאוד בשנה האחרונה, וכן נפתחו מחסנים של עלי אקספרס בקפריסין. בנוסף, האתרים מאפשרים, בתוספת של דולרים בודדים, לקבל שילוח מהיר יותר דרך שירות epacket של הדואר.
בכמה קנינו?
לדואר ישראל אין נתונים על גובה ההזמנות, אבל אפשר לקבל תמונת מצב מנתוני חברות האשראי. בלאומי קארד מעריכים שישראלים קנו בהיקף של כ-300 מיליון שקל באתרי סחר בינלאומיים ביום הרווקים הסיני, דרך כלל חברות האשראי (פייפאל לא מקובל בחלק מהאתרים הסיניים).
מתוך לקוחות שמחזיקים בכרטיסי אשראי של לאומי קארד, אחד מתוך 8 לקוחות קנה באחד מאתרי הסחר הבינלאומיים ביום הרווקים הסיני ומספר לקוחות החברה שקנו בחג הזה עלה ב-26% ובעלי אקספרס לבדו: ב-14%. חל גידול של 22% במחזור העסקאות בחג לעומת אשתקד, כשהגידול בעלי אקספרס עומד על 3%. מספר העסקאות עלה ב-20%, בעלי אקספרס ב-12%. סכום עסקה ממוצעת עלה ב-2% והוא עומד על 132 שקל, אך סכום ההוצאה הממוצעת פר לקוח של החברה דווקא ירד ב-3% ועומד על 341 שקל.
לפי ויזה כאל, כ-8% מהלקוחות של החברה קנו ביום הזה. בחברה חל גידול של 34% במחזורי העסקאות ביחס לאשתקד. לטענתם, הזרז העיקרי לכך היה קמפיין שעודד את לקוחות כאל לקנות ולקבל החזר כספי לחשבון בכל שעה עגולה. במספר העסקאות חל גידול של 36%. גם בחברה זו טוענים שסכום ההוצאה פר לקוח/כרטיס ירדה ב-2% ועמדה על 290 שקל.
בבלאק פריידיי: חברות שילוח שאינן הדואר תופסות נפח הולך וגדל
בסך הכל, במהלך ימי הקניות של חודש נובמבר צפויות להגיע ארצה דרך דואר ישראל 8 מיליון חבילות, כך לפי הדואר. עד סוף דצמבר צפויות להגיע 15 מיליון חבילות - גידול של 10% לעומת אשתקד. עם זאת, בחגי הקניות הבאים רוב ההזמנות הן מארה"ב, ובשוק הזה פועלות הרבה יותר חברות שילוח שאינן דואר ישראל.
השיא הבא הצפוי בהזמנות הוא הבלאק פרידיי, שיחול ביום שישי הקרוב (23 בנובמבר), אך באמזון בריטניה החלו כבר ב-16 בנובמבר (שישי האחרון) להזרים מבצעי בלאק פריידיי שמתחלפים מדי יום לאתר. גם באמזון ארה"ב יש כבר טפטוף של מבצעים, שצפוי להתחזק בימים הקרובים עד ימי החג.
כל האתרים האמריקניים יציעו הנחות ענק, וגם ישראלים יוכלו לקנות שם, שכן חלקם מציעים שילוח ישיר לישראל. באתרים אחרים אפשר לקנות באמצעות חברות המספקות כתובת בחו"ל אליה החבילה נשלחת - ומשם לארץ. לעתים קרובות קניית מוצרים מחו"ל משתלמת, על אף העלויות הנוספות של השילוח והמסים.
מהדואר נמסר כי "בחודשים נובמבר-דצמבר, שהם תקופת השיא בהזמנת חבילות מחו"ל, צפויה חברת דואר ישראל למיין ולמסור חבילות במשקל שיא של כ-3,050 טון, כאשר לשם השוואה, בחודש רגיל מחולקות כ-4.6 מיליון חבילות בממוצע במשקל כולל של כ-900 טון. ההמלצה למזמינים היא לא לשכוח לציין בעת ההזמנה מיקוד עדכני בן 7 ספרות וטלפון נייד, לצורך דיוק ושיפור המסירה".