שתף קטע נבחר

חברת טלמרקטינג עלולה להיקנס בכ-5.3 מיליון שקל

הרשות להגנת הצרכן הודיעה שבכוונתה לקנוס את חברת פמילי דיל. ברשות טוענים שנציגי החברה פיתו צרכנים לקנות, בכך שאמרו להם שהם "לקוחות זהב". צרכנים טוענים ששילמו עבור מוצרים ולא קיבלו אותם, חויבו על מוצרים שלא קנו או שנאמר להם שהמוצר במתנה - למרות שהיה בתשלום

קנס על חשדות להטעיית צרכנים בטלמרקטינג: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ד') על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 5.276 מיליון שקל על חברת פמילי דיל - "שנקטה בתהליך השיווק והמכירה בפעולות של הטעיה ובהשפעה בלתי הוגנת כלפי צרכנים, ביניהם קשישים". החיוב נשלח למנכ"ל החברה.

 

המלחמה בחברות הטלמרקטינג: "כיפת ברזל במלחמה בעושק הקשישים"

הכרזת מלחמה על עושקי הקשישים: יחויבו במאסר בפועל והקנסות יגדלו ב-50%

 

נטען כי צרכני החברה, שפותו לכאורה להשתמש בשירותיה בטקטיקות מכירה חלקלקות, שילמו עבור מוצר - אך לא קיבלו אותו; קיבלו מוצר לביתם וחויבו תמורתו, מבלי שביקשו לרכוש מוצר זה; קיבלו לביתם מוצרים שהאמינו כי קיבלו במתנה, אך גילו כי הם מחוייבים בתשלום תמורתו; וכן גילו כי הם מחוייבים בתשלום על מוצרים שלא הזמינו מעולם ולא קיבלו מעולם.

"צרכני החברה פותו לכאורה להשתמש בשירותיה בטקטיקות מכירה חלקלקות". אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"צרכני החברה פותו לכאורה להשתמש בשירותיה בטקטיקות מכירה חלקלקות". אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

לחברה אין הפרות קודמות, לכן העיצום הכספי הופחת ב-20%, בהתאם לתקנות הגנת הצרכן מ-6.595 מיליון שקל ל-5.276 מיליון שקל. לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן נגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו, תוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

 

צפו: התוכנית למלחמה בעושק הקשישים    (צילום: חגי דקל, משי בן עמי)

צפו: התוכנית למלחמה בעושק הקשישים    (צילום: חגי דקל, משי בן עמי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"נציגי החברה יצרו מצג שווא"

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי החברה הפרה מספר סעיפים בחוק הגנת הצרכן. מחקירה ותלונות צרכנים עולה כי פמילי דיל "פנתה לכאורה למספר רב של צרכנים באמצעות שיחות טלפון יזומות (טלמרקטינג).

 

"נציגי החברה יצרו מצג שווא, שגרם לצרכנים להאמין כי התקשרו בעבר עם החברה בשתי דרכים: 1. נציגי החברה מסרו לצרכנים כי הצטרפו בעבר כחברי מועדון וצברו נקודות רבות בחשבונם, אותן עליהם לממש. אופן המימוש יעשה באמצעות רכישת מוצר בהנחה משמעותית לכאורה, או לחלופין לקבל מוצר במתנה ולשלם רק על דמי המשלוח. 2. נציגי החברה ביצעו אימות פרטי זיהוי אישיים של הצרכן, כגון תעודת זהות, כתובת, סוג כרטיס אשראי ומספר חלקי של כרטיס האשראי.

 

"על מנת ליצור אמינות בפני הצרכנים, וחזות לפיה החברה קשורה לחברות מבוססות, הוצג במקרים רבים קשר, לכאורה, בין החברה לחברות כרטיסי האשראי השונות והוצג שיתוף פעולה עם חברות האשראי. במקרים מסוימים נמסר לצרכן כי בשל החזקת כרטיס אשראי מסוים הוא זכאי למגוון הטבות וכי הוא לקוח זהב. בפועל, החברה לא קיימה כל קשר עם חברות האשראי אלא לשם סליקה בלבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
נציג מכירות. אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים