מבצעי בלאק פריידיי בישראל: הרשתות חוששות - והורידו מחירים
התחרות מחו"ל עשתה את שלה והקמעונאים הישראלים אימצו את בלאק פריידיי בלית ברירה. אך האם המבצעים שמציעים לצרכן המקומי אמיתיים? בראיון באולפן ynet נציגי רשתות החשמל מנסים להוכיח שלמרות שרוב השנה הם מוכרים במחירים גבוהים מחו"ל, בבלאק פריידיי הם נותנים פייט
חגיגת קניות? תתפלאו - אבל יש גם מתנגדים לבלאק פריידיי
זה מעורר את השאלה: איך זה שפתאום הם יכולים? איך לפתע פתאום אחרי שנים של פערי מחירים של עשרות אחוזים מול חו"ל, הספקים והרשתות פה מוכרים בבלאק פריידיי בזול? זה בולט בעיקר בתחום האלקטרוניקה והדיגיטל. בראיון באולפן ynet שוחחנו עם מורן דאי, סמנכ"לית השיווק של רשת ניופאן, ועם חיים אביעד, מנהל פיתוח עסקי E-COMMERECR ברשת מחסני חשמל, שניסו להשיב על השאלה - האם הם מציעים לקראת הבלאק פריידיי מבצעים "אמיתיים", מדוע במשך כל השנה יקר פה וכיצד הם מצליחים להוזיל עלויות לקראת חג הקניות.
מו"מ של חצי שנה מראש מול הספק
"המבצעים אצלנו בהחלט אמיתיים, ואנחנו מבינים שכדי לשמור על נאמנות צרכנית וכדי לייצר אטרקטיביות במחירים, צריך להיערך לכך מראש", אומרת דאי, "אני מניחה שרבים כמוני ניהלו מו"מ ארוך של לפחות חצי שנה כדי להביא מוצרים ייעודיים לחג הזה, וזה מה שאיפשר לנו לפתוח את המבצעים העמוקים, האטרקטייביים רק ליום הזה. עם זאת, אנחנו גם מייצרים מבצעים עבור מוצרים קיימים ומבינים שאנחנו צריכים לסבסד אותם ביום הזה".
למרות הצורך בסבסוד מוצרים על ידי בעלי הרשתות, נראה כי הקמעונאים בהחלט מרוויחים מהשיגעון של חודש הקניות. "בשנים קודמות אנחנו ראינו שבדרך כלל חודש נובמבר היה חודש מנומנם, הוא לא היה חודש חזק שיש בו מכירות מרובות", מסביר אביעד, "אבל מהרגע שהתחיל באז המכירות, שכולל את יום הרווקים הסיני, ShoppingIL ובלאק פריידי שגולש אחר כך לסייבר מאנדיי – הבנו שיש פה עניין והמכירות עולות".
לדברי אביעד, בשנה שעברה נשברו שיאים במחזורי המכירות. "לכן הבנו שהשנה אנחנו צריכים להיערך קצת יותר טוב וקצת יותר נכון, גם מבחינת המבצעים וגם מבחינת הלוגיסטיקה, האספקה וכדומה", הוא מוסיף. "לפחות חצי שנה לפני נובמבר אנחנו פונים לספקים שלנו", הוא מתאר, זאת לצורך אספקת כמות מוגבלת של דגמים יעודיים לטובת הבלאק פריידיי עם מחירים ייחודיים לטובת היום הזה.
"ההיערכות נועדה לתת מנעד גדול מאוד של מוצרים שנמצאים במבצעים שלא קיימים במהלך השנה, שנמצאים רק ביום הזה, ואנחנו מפזרים את הסחורה גם בשוק וגם ברשתות השיווק הישירות שלנו באופן יחסי כדי לתת מענה לאוכלוסייה רחבה", מסכמת דאי.