עשור לאחר הרכישה: H&M סוגרת את מותג צ'יפ מאנדיי
מותג הבגדים השבדי שהחל את דרכו כחנות יד שנייה בפרברי סטוקהולם יסיים את פעילותו בקיץ, לאחר ירידה מתמשכת במכירות
לכתבות נוספות במדור צרכנות
עד כה מכר צ'יפ מאנדיי באמצעות 3,000 חנויות צד שלישי, אתר האינטרנט הפרטי שלו וחנות הדגל בלונדון. בנוסף, נרכשו פריטי המותג דרך אסוס ומקבילו הגרמני זלנדו. חיסול המותג ישלח 80 עובדים לבתיהם.
"לצ'יפ מאנדיי יש מודל עסקי סיטונאי מסורתי, שנתקל באתגרים מהותיים בעקבות שינויים בתעשייה", מסרה H&M בהצהרתה. "במשך זמן רב נרשמה ירידה במכירות המותג וכך גם ברווחים".
פבריק סקנדינביאן היתה הרכישה הראשונה של H&M מאז נוסדה ב־1947 תחת השם Hennes. מאז, השיקה כמה מותגים עצמאיים כמו COS ו־& Other Stories, במטרה להרחיב את קהל לקוחותיה. לגבי יתר המותגים שבבעלותה מסרה הקמעונאית כי הם "מתפתחים באופן חיובי, בחנויות הפיזיות ובדיגיטל".
סופו של צ'יפ מאנדיי על רקע שיקולי רווח שונה מאוד מראשית ימיו. בשנת 2000 פתחו אריאן אנדרסון ואדם פריברג חנות בגדי יד שנייה באחד מפרברי סטוקהולם.
החנות שהיתה פעילה רק בסופי שבוע נקראה באופן סמלי וויקנד, ומשכה תשומת לב רבה על אף מיקומה הנידח. לאור הביקוש, זמן קצר לאחר מכן נפתחה במרכז הבירה השבדית חנות נוספת שפעלה ביתר ימי השבוע ונשאה את הם וויקדיי.
ב־2004 הפך המותג לשם דבר גם מחוץ למדינה הסקנדינבית. האחראים על הפצת הבשורה היו קולקציית ג'ינסים צמודים ולוגו הגולגולת שאוייר על ידי שניים מחבריהם של המייסדים.
גם כיום מתמקדת צ'יפ מאנדיי בפריטי לבוש יומיומיים בעיצוב נקי.
הודעתה של H&M מגיעה על רקע מאמציה להתחרות ביריבות המקוונות, לאור התמעטות הלקוחות בסניפים הפיזיים. תוצאות הרבעון השלישי שהתפרסמו בספטמבר הצביעו על עלייה של 3% במכירות. בחברה זקפו זאת לתנופה בפעילות המקוונת.