שתף קטע נבחר

כל היום על נטפליקס: באילו חברות תגלשו בסלולרי בזול?

העלאות מחירים לצרכנים, רווחיות נשחקת וחבילות גלישה מוגדלות של 60-30 ג'יגה ושל 100 ג'יגה למי שצורך נטפליקס וספוטיפיי כל היום - זה מה שקורה בשוק הסלולר בימים אלה. אז כמה עולים המסלולים שמציעות חברות הסלולר, אילו חברות הן הכי זולות ומהן האותיות הקטנות? בדיקת ynet

איזה נפח גלישה אתם צורכים בטלפון שלכם - 30 או 100 ג'יגה? ואולי אתם כל היום גולשים באפליקציות נטפליקס וספוטיפיי, ובקלות חוצים את ה-100 ג'יגה? או שבעצם אתם לא מגיעים אפילו ל-5 ג'יגה כי רוב היום אתם על Wi-Fi - והחברות סתם משווקות לכם שירות שאתם לא זקוקים לו? בזמן האחרון, מחירי מסלולי הסלולר בעלייה - ושוק הסלולר עבר לחבילות עם נפח גלישה של עשרות ג'יגה בייט (GB). בדקנו איפה תמצאו את המסלולים עם חבילות הגלישה הזולות ביותר, ומהן האותיות הקטנות שהופכות חלק מהחבילות לפחות משתלמות.

 

 

מתוך
"בית הנייר" של נטפליקס. צופים ברכבת, מחסלים את חבילת הגלישה(באדיבות נטפליקס)

 

חברות הסלולר מציעות כיום חבילות של 100-30 ג'יגה, והשוק הפסיק לדבר על "שיחות והודעות ללא הגבלה". דקות שיחה הפכו למצרך פחות חשוב בסלולר, והאמת היא שמעולם לא ניתנו ללא הגבלה; אך כיום ההגבלה על שיחות והודעות מוצהרת באותיות הגדולות ולא בקטנות -  והיא עומדת לרוב על 5,000-3,000 דקות. סמסים הפכו למוצר זניח, וגם הוא מוגבל למספר דומה של יחידות. הגלישה הפכה להיות מקדם המכירות מספר 1, ולא בכדי.

 

בחמש השנים האחרונות (עד 2017) נרשם גידול של פי 15 בצריכת הדאטה, כך לפי נתוני חברות הסלולר. חבילה של 3 ג'יגה, שהייתה הסטנדרט עד לפני כמה שנים, מחזיקה היום מעמד כמה ימים אצל רבים מהמשתמשים. אלה מעלים תמונות, צופים בסרטונים בוואטסאפ וביוטיוב, מנהלים שיחות וידיאו, שולחים גיפים והודעות קוליות בוואטסאפ ובטלגרם, צופים בנטפליקס בסטרימינג (הזרמה של תכנים, במקרה זה כבדים מאוד) ומאזינים למוזיקה בסטרימינג, באפליקציות שזוללות את חבילת הגלישה.

 

חבילת הגלישה מתחסלת במהירות אם לא מתחברים לאינטרנט אלחוטי עבור השימושים הכבדים. בסיומה חווים הצרכנים האטת גלישה בלתי נסבלת או תשלום אוטומטי נוסף על תוספת גלישה. זהו סטנדרט חדש, שהתגנב שוב למסלולי הסלולר לאחרונה, ועלול להפתיע צרכנים עם חיובים נוספים בסוף החודש - עד 150 שקל לעיתים (בסלקום למשל).

 

השוואת מחירים חברות סלולר 30-60 ג'יגה 2018 ()

 

מסלולי 60-30 ג'יגה

אז כמה זה עולה לנו, והאם כדאי לעבור לחבילות עם נפח גלישה מוגדל? לפי מספר חברות סלולר, יש לא מעט משתמשים שלא עוברים את ה-5 ג'יגה, אבל יש כבר זחילה לעבר 10 ועד 20 ג'יגה. לכן כל חברות הסלולר מציעות חבילות של עשרות ג'יגה כיום, שמכילות בין 30 ל-60 ג'יגה בייט. הזולה ביותר שמצאנו היא ברמי לוי תקשורת: 19.90 שקל ל-40 ג'יגה, אבל יש עלויות לסים ולדמי מעבר.

 

המחירים יורדים כשמצרפים מנויים: החברות מחזרות מאוד אחרי משפחות או בתי עסק, ומציעות הנחות של מספר שקלים למי שיביא מנויים נוספים. כך למשל בטלזר 019, שמציעה 50 ג'יגה ב-29.90 שקל למי שיצרף לחברה יותר ממנוי אחד.

 

בתחום הנפחים האלה היו לאחרונה העלאות מחירים של סלקום, פרטנר, גולן טלקום ו-HOT מובייל, שהוסוו תחת מעטה של "שינוי בחבילות". סלקום הודיעה שהפסיקה להעלות את המחיר בסיום החבילה (כעבור שנה המחירים היו עולים), אך העלתה את המחיר ב-10 שקלים.

 

גולן טלקום, למשל, החלה להציע 60 ג'יגה ב-37 שקל לחודש - מדובר בהעלאת מחיר מ-29 שקל ל-30 ג'יגה, אבל זה לא בהכרח משתלם - כי במרחק 2 שקלים בחודש תוכלו לקבל בגולן טלקום חבילת 100 ג'יגה ב-39 שקל בחודש בלבד (המחיר עולה אחרי שנתיים ל-98 שקל).

 

חברת טלזר 019 היא בין היחידות בשוק שעדיין מציעה חבילות שמכילות פחות מ-30 ג'יגה, אבל מחיריהן לא מאוד נמוכים ביחס למחירי 60-30 ג'יגה בחלק מהחברות.

 

בסופו של דבר, בתחום הגלישה הזה רמי לוי הוא הזול ביותר - אבל כדאי לשים לב מה מציעים בחברות בנוסף לגלישה. לדוגמה, גלישה ללא הגבלה באפליקציות הפופולריות - וואטסאפ, פייסבוק, ווייז ואינסטגרם. קחו בחשבון שאפליקציות אלה לא ממש צורכות המון דאטה, לכן זה בעיקר טריק שיווקי של חברות הסלולר. יוטיוב, למשל, זוללת הרבה יותר מהן.

 

בנוסף, יש אותיות קטנות: לפעמים השימוש "ללא הגבלה" תלוי בכך שלא סיימתם את חבילת הגלישה הכן מוגבלת שלכם. עוד מגבלה: חלק מהחברות מגבילות שיחות וידיאו - כלומר הן לא כלולות במסגרת ההרשאה לגלוש "ללא הגבלה".

 

נתון שלא התייחסנו אליו בטבלת ההשוואה ושכדאי לקחת אותו בחשבון: שיחות למספרי 1-900, כוכביות והודעות תמונה בסמס (MMS) עולות כסף בנוסף לתשלום החודשי הקבוע. הישמרו.

 

השוואת מחירים חברות סלולר 30-60 ג'יגה 2018 ()
 

 

מסלולי 100 ג'יגה

רוב החברות מציעות כיום גם מסלולי 100 ג'יגה (100GB). החברה הכי זולה שמצאנו במסלולים אלה היא גולן טלקום, שמבקשת כאמור 39 שקל לחודש ל-100 ג'יגה כולל שיחות לחו"ל, אך שימו לב למחיר שעולה אחרי שנתיים. בנוסף היא מבקשת תשלום חד-פעמי על סים (19 שקל) ו"דמי חיבור" בעלות 30 שקל.

 

ל-Hii, המותג המוזל של פלאפון, יש מסלול זול יותר ב-29.90 שקל בלבד לחודש - אבל רק עבור צירוף שלושה מנויים ומעלה. למשתמש יחיד המחיר גבוה מזה של גולן טלקום - 49.90 שקל בחודש.

 

אין ספק שיום יבוא ועבור כולנו 100 ג'יגה יהיה נפח קטן מדי. היום הוא לא היום הזה. ברמי לוי תקשורת, למשל, אין חבילות כאלה - בטענה שרוב הצרכנים עדיין לא מגיעים ל-100 ג'יגה בייט גלישה. "אין שום צורך ב-100. זו סיסמה", אמר ל-ynet רן אפרתי, מנכ"ל רמי לוי תקשורת. "היום כל מה שמעל 20 ג'יגה זה למעשה בלי הגבלה. יש מעטים שמנצלים את חבילת הגלישה מעבר לזה - כאלה שצופים ביוטיוב יומם וליל".

 

לעומת זאת, בחברות אחרות טוענים שבעולם וגם בישראל, צריכת הדאטה מכפילה עצמה כל שנה, כך שמדובר בצמיחה אקספוננציאלית והדרך ל-100 ג'יגה קצרה מאוד, בשימוש מוגבר. כשחברות מכרו לזמן מוגבל חבילות גלישה "ללא הגבלה", גולשים עברו את 100 הג'יגה, כנראה כי לא ראו צורך להתחבר לאינטרנט אלחוטי (Wi-Fi).

גם כשיש חבילות מפתות - שימו לב שהמחירים עולים אחרי שנה או שנתיים (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
גם כשיש חבילות מפתות - שימו לב שהמחירים עולים אחרי שנה או שנתיים(צילום: Gettyimages)

כמו רמי לוי, גם לפרטנר אין כרגע חבילת 100 ג'יגה בייט, וכך גם למותג המוזל שלה - 012 מובייל. עם זאת, היא כן מצניעה (מאוד) הצעה של 100 ג'יגה בחבילת 40 ג'יגה שלה. עד פברואר היא מאפשרת גלישה של 100 ג'יגה במסגרת החבילה. אחרי זה, מסגרת הגלישה שבחבילה תחזור ל-40 ג'יגה. לא ברור למה עד פברואר, ועוד יותר לא ברור למה זה לא מופיע באתר האינטרנט שלה כמבצע בולט - אלא רק באותיות הממש-ממש קטנטנות של תנאי המבצע.

 

בקרוב מאוד תשיק פרטנר חבילת 100 ג'יגה רשמית (שתאפשר ללקוחות לגלוש בעד 200 ג'יגה עד פברואר), אבל היא יקרה מאוד: 89.90 שקל לחודש, ואחרי שנתיים 104.5 שקל לחודש. החבילה כוללת בין היתר גם שירות תיקונים ואחריות - אבל לא קיבלנו פירוט לגבי מה הוא מכיל.

 

ייתכן שפרטנר הפריחה בתחילה בלון ניסוי כדי לראות אם משתלם לה להציע ללקוחות 100 ג'יגה. חברות לפעמים מפריחות בלונים כאלה. בעבר הציעה גולן טלקום לזמן קצר חבילה "ללא הגבלה", אבל חדלה להציע זאת מחשש שגורמים מסחריים ינצלו את רוחב הפס הבלתי מוגבל. פלאפון, למשל, פיצתה לקוחות על התקלה הגדולה שלה בקיץ בגלישה "ללא הגבלה". ייתכן שגם זה היה מעין ניסוי, כדי לראות עד כמה ישתמשו הגולשים בגלישה "העודפת" שניתנה להם, כשהיא ללא הגבלה.

 

גם בחבילות האלה, כדאי לשים לב לכל מיני עלויות נוספות, למחיר אחרי שנה ולדמי מעבר וסים. סלקום, למשל, שמציעה חבילת 100 ג'יגה לא זולה, מפנקת את לקוחותיה הוותיקים בדמי מעבר למסלול זה בגובה 248 שקל. כן, מה שקראתם. אפשר להפחית את הסכום ל-149 שקל "בלבד" (גם זה סכום לא סביר) אם הלקוח מתחייב שהחיוב יחל בתחילת מחזור החיוב הבא. חריגה מחבילת הגלישה בסלקום יכולה להגיע גם ל-150 שקל (עבור תוספת של 15 ג'יגה) – היו ערניים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: Gettyimages
שימו לב לאותיות הקטנות - וגם לגדולות
צילום: Gettyimages
מומלצים