קריסת איזיווד: "חתונה כבר לא נעשה - אין לנו עוד 40 אלף שקל לשלם"
קריסת חברת החתונות הותירה זוגות מאורסים רבים החוששים שאיבדו את עשרות אלפי השקלים ששילמו לה. כמה מהם מספרים ל-ynet על התחושות הקשות: "שילמנו 22 אלף שקל - החברה לא העבירה את הכסף לאולם אירועים"
זו אמורה להיות תקופה של התרגשות ושמחה עבור זוגות שעומדים להתחתן בקרוב. אבל עבור רבים מהם, הנמנים על לקוחות חברת החתונות איזיווד, השמחה נמהלה היום בחשש גדול מפני איבוד סכומי כסף גדולים, לאחר שהחברה נסגרה בפתאומיות והותירה אחריה חובות של מיליוני שקלים.
בעלי איזיווד: "הפסדתי יותר מהזוגות - איבדתי הכול"
חברת החתונות איזיווד קרסה: זוגות נותרו ללא מענה
לקוחות של איזי ווד? כיתבו לנו >>
א' שמתחתנת במאי, אחת מלקוחות החברה, אמרה ל-ynet: "שילמנו לאיזיווד באוגוסט מקדמה של 22 אלף שקל. דיברתי עם האולם, וילה נונה בקיסריה, והם אמרו לנו שאיזיווד לא העבירו להם כלום מ-22 אלף השקלים. איזיווד מפרסמים שהם מגינים על הלקוח מפשיטת רגל של בית העסק, אבל הם לא אומרים מה קורה ללקוח ברגע שהם פושטים רגל".
החברה לארגון חתונות נסגרה, אחרי שחרגה ממסגרת האשראי שלה וצ'קים החלו לחזור. זוגות התלוננו שהחברה נעלמה, ואכן אתר האינטרנט שלה מוביל להודעת שגיאה; עמוד הפייסבוק שלה נסגר; ובמענה הטלפוני רק מוקד ההודעות - ולא נציגי החברה עצמה.
ל-ynet נודע כי בשלב זה לא פחות מ-160 זוגות נמצאים ללא מסלול מימון, לאחר ששילמו מקדמה בגובה של 17.5 אלף שקל ותכננו לבצע אחרי החתונה גמר חשבון. הנזק במקסימום מגיע ל-5,000 שקל. 30 זוגות נוספים נמצאים במסלול מימון של חברת לאומי קארד, כאשר כל אחד מהם נטל הלוואה בגובה של 95-30 אלף שקל שהוזרמה לאיזיווד. הזוגות איבדו את הכסף, לכאורה, וכדאי להם לפנות ללאומי קארד.
החברה שנסגרה חייבת כספים לבנקים, לספקים, לעובדים ולזוגות שהתחתנו או התכוונו להתחתן דרכה. ל-ynet נודע כי חובות החברה הן בגובה של 4-5 מיליון שקל.
"מובילים תביעה ייצוגית"
גם שיר אלזם ארגנה את חתונתה באמצעות איזיווד. "אני ובת זוגתי אנאבל תיכננו את כל החתונה דרכם, שילמנו מקדמה של 25 אלף שקל לחתונה שצפויה להתקיים במאי", היא מספרת. "אנחנו כרגע מנסים לאחד כחות עם כל האנשים שנפגעו. אנחנו מובילים תביעה ייצוגית. כל מי שנפגע מוזמן להיכנס לקבוצת 'נפגעי איזיווד' בפייסבוק. אנחנו מכירים אנשים שעד לאחרונה שילמו להם. אני חושבת שהבעלים לקח כסף במודע, בידיעה מוחלטת שהדבר הזה הולך לקרות".
אלזם מספרת כי הם מתכוונים לפעול בהליכים משפטיים. "אנחנו בשיתוף פעולה עם עורך דין בתחום. לדעתנו יש פה איזשהו עניין בנוסף לפשיטת הרגל שהם המשיכו לקחת מאנשים כסף בידיעה שהחברה הולכת לקרוס. כמונו יש עוד עשרות זוגות. עכשיו אנחנו רואות את זה בקבוצה שפתחנו. המון אנשים נפגעו ואיבדו המון כסף. לנו באופן אישי היה יום עם תחושות לא נעימות אבל אנחנו נתגבר על זה והחתונה תתקיים. זה לא יפגע בשמחה שלנו. אני מבינה שזה גם הרבה מאוד ספקים. אנחנו היינו בקשר ישיר עם הספקים שלנו ואנחנו שומעים על המון כסף שהם מאבדים בתהליך הזה".
לקוחה נוספת, רוני ניצן, סיפרה ל-ynet: "התחתנו לפני כ-3 חודשים באולם אושן בת"א דרך איזיווד. לצערנו, טרם קיבלנו את אלבומי החתונה ואת סרטוני הוידיאו מאותו היום. את האלבומים בטוח לא נקבל. משהו כמו 800 שקל. נעשה במקום אחר. מה שכואב לנו זה על חומרי הוידיאו. דיברנו היום עם צלם הסטילס שמולו התנהלנו. ביקשתי ממנו שישלח את החומרים לא ערוכים. הוא אמר לי: 'גם אני לא קיבלתי את הכסף מהחתונה שלך. גם לי לא קרה כזה דבר בחיים'.
מה תעשו?
"אנחנו לא יודעים מה לעשות, מדובר באלפי שקלים ששילמנו עבור שירותים אלה, אך יותר מזה מדובר פה בעגמת נפש רצינית משום שהפסדנו זכרונות יפים שהיינו רוצים לשתף בהם את משפחותינו ואת ילדינו בעתיד".
"שיכנעו אותנו לקחת הלוואה של 40 אלף שקל"
בר שולמן וזוגתה לקחו הלוואה בעידוד איזיווד רק לפני שבוע: "לפני שבוע חתמנו. כבר הייתי בפגישת ספקים. הציעו לנו לקבוע לנו פגישות, הכל היה מושלם. שיכנעו אותנו לקחת מימון דרך בנק ירושלים בגובה 40 אלף שקל. עשינו הכל דרך האייפד של איזיווד שהדריכו אותנו בהכל. חתמנו על הכל. קבענו לשבוע שעבר. בת הזוג שלי התקשרה ואמרה שהחברה בפשיטת רגל. אין מה לעשות.
"התקשרנו לבנק ירושלים. אמרו להם שהחשבון בלאומי נסגר והוא היה מוגבל - אז למה בבנק ירושלים נתנו לנו הלוואה? אין לנו חשבון שם הרי. זה רק על סמך איזיווד. הם יודעים שאלה אנשים שמתחילים את החיים. מאות אלפי שקלים לקח הבנק וכעת הוא אומר: תשברו את הראש מולם.
אז מה עכשיו?
"עכשיו אנחנו צריכות לשלם 800 שקל בחודש במשך 5 שנים. הכל נופל על הזוגות. הבנק לא מוותר, הבעלים של איזיווד מכר לנו הלוואה כשידע שלא תהיה לנו שום חתונה. אין לנו ספקים אין לנו כלום. חתונה כבר לא נעשה, כי אין לנו עוד 40 אלף שקל לשלם על זה".
מוריאל לוי היה אמור להתחיל לעבוד בחברה - היום. "ביום שהייתי אמור להתחיל לעבוד, נסגרה החברה", הוא אומר. "הייתי בשני ראיונות, נפגשתי עם סמנכ"לית השיווק, עם הבעלים עמית בר ציון, ועם יובל מנהל המכירות בחברה. הכל היה נראה תקין. כל העמדות נראו מאוישות. נכנסתי לפגישה הכל היה מאוד ענייני. הודיעו לי אחרי יומיים שאני ועוד בחורה התקבלנו ונתחיל חפיפה ביום ראשון. נתנו לי חוזה אישי, טופס 101, תאריך תחילת העבודה היה להיום.
"בבוקר אני מקבל הודעה: 'בוקר טוב עמית בר ציון ביקש שלא להתחיל את החפיפה היום, אני לא יודע מה קרה'. ההודעה נשלחה אלי שעתיים לפני שהייתי אמור להגיע לעבודה. עוד הודעה: 'אני מבטיח להתקשר אלייך במהלך היום כשהכל יתבהר לי'. נכנסתי לאתר ראיתי שהוא ירד והבנתי שזה לא קשור אלי. אחרי שעה שעתיים. הסיפור התחיל לרוץ בפורומים של כלות.
"הם ידעו שאני אחרי תקופת מחלה בה לא עבדתי. ידעו שביטלתי תהליכים במקומות עבודה אחרים. בוא תהיה אמיתי למה לגייס עובדים שהמצב על הפנים"?
אולי הוא חשב שיתגבר על הבעיות?
"אין פה תמימות לדעתי. זה היה כנראה כדי לתת מראית עין. אתה יודע שאתה על סף קריסה למה לגייס עוד אנשים? אולי לשדר לגני האירועים שהכל בסדר".