שתף קטע נבחר

ספטמבר חם מהצפוי ותנודות בשער האירו פגעו ברווחי זארה

אינדיטקס, קמעונאית הבגדים הגדולה בעולם, דיווחה על עלייה של 3% ברווח לפני מס וריבית שהיה עשוי לעמוד על 14% לולא התנודתיות. אף שחיזקה את הפעילות המקוונת, היא עדיין מפגרת בזירה זו אחרי המתחרות

תנודות בשערי חליפין ומזג אוויר חם מהרגיל בספטמבר השפיעו על התוצאות הפיננסיות של אינדיטקס, קמעונאית הבגדים הגדולה בעולם.

 

בקשה לייצוגית נגד זארה: לקוחות לא יכולים להחזיר פריטים לחנויות בלי קבלה

 

החברה, שבבעלותה רשתות אופנה כמו זארה, ברשקה ומאסימו דוטי, דיווחה אתמול כי עבור תשעת החודשים הראשונים של השנה הפיסקאלית עד סוף אוקטובר, הרווח לפני מס וריבית (EBIT) עמד על 3.07 מיליארד אירו, עלייה של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, לפי הצהרת החברה הספרדית, שיעור הצמיחה היה עומד על 14% לו שערי החליפין היו יציבים.

חנות זארה (צילום: אוראל כהן) (צילום: אוראל כהן)
חנות זארה(צילום: אוראל כהן)
 

אינדיטקס רגישה במיוחד לתנודות בשווי האירו שכן היא מפעילה חנויות ברחבי העולם, מסין ועד רוסיה והודו. מעל מחצית מההכנסות שלה הן במטבעות זרים שאותם היא ממירה בחזרה לאירו בעת הדיווח על התוצאות. במקביל, מודל ההפצה המרוכז שלה פירושו כי מרבית ההוצאות הן באירו.

 

המכירות טיפסו אף הן ב־3% ל־18.4 מיליארד אירו, בעוד שהרווח הנקי עלה ב־4% ל־2.4 מיליארד אירו. בעקבות התוצאות, באינדיטקס שמרו על תחזית צמיחה של 4%־6% למחצית השנייה של השנה הפיננסית.

  

אינדיטקס נחשבת לחלוצת ה"אופנה המהירה", מודל לפיו הדגמים החדשים מגיעים לחנויות בתוך שבועות ספורים מרגע השקתם בתצוגות האופנה, והקולקציות מתעדכנות מדי כ־4 שבועות. אולם, היא מתמודדת עם תחרות מצד קמעונאיות מקוונות המכוונות לקהל הצעיר יותר כמו Boohoo.com.

 

בתגובה מנסים בחברה לחזק את הנוכחות המקוונת. כך למשל, בחודש שעבר השיקה זארה חנות מקוונת ב־106 שווקים חדשים, מתוך 202 המדינות בהן היא פועלת, רובן באפריקה, במדינות כמו אנגולה, חוף השנהב, סנגל וגאנה וכן בקאריביים ובאינדונזיה. לדברי פבלו איסלה, מנכ"ל החברה, המכירות המקוונות זינקו בשנה שעברה ב־41% ומייצגות 10% מכלל מכירות הקבוצה.

 

עם זאת, מדובר עדיין בשיעור קטן לעומת רוב המתחרות. "אצל מרבית היריבות שיעור המכירות המקוונות נע בממוצע בין 20%־30%", אמר ל"פורבס" קואי נוקב מחברת הייעוץ OC&C.

 

מלבד המאמצים המקוונים, אינדיטקס ממשיכה להרחיב את הנוכחות הפיזית. בחודש שעבר היא פתחה את החנות המאה במספר בארה"ב – סניף של זארה, בדנבר. אינדיטקס פועלת בארה"ב באמצעות זארה ומאסימו דוטי בלבד, כשלזארה נוכחות בולטת יותר עם 81 סניפים.

 

בבעלותה של אינדיטקס שמונה מותגים הכוללים מלבד זארה, ברשקה ומאסימו דוטי גם את פול אנד בר, סטרדיווריוס, אוישו, Uterqüe ורשת כלי הבית זארה הום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים