שתף קטע נבחר

מחירי הביצים יירדו ב-1.2% בלבד

פרסום ראשון: בוועדת המחירים תכננו להפחית את מחירי תבניות הביצים בשקל לצרכן - הפחתה של עד 9.4%; אך בסופו של דבר ההפחתה במחיר תהיה קטנה בהרבה - פחות מאגורה לביצה בודדת ובסך הכול 14 אגורות לתבנית. עם זאת, נמנעה ההתייקרות שהייתה צפויה בביצים

על רקע גל ההתייקרויות - מוצר אחד דווקא מוזל, אבל לא בשיעור שתוכנן: ל-ynet נודע כי מחירי הביצים יירדו בקרוב ב-1.2% בממוצע - כך החליטה היום (ג') ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות. המחירים של שלושת מגדלי הביצים המפוקחים יירדו בין 0.8% ל-1.4%.

 

ממזון ועד דיור - כך זינקו המחירים בישראל תוך עשור

יו"ר רשות החשמל: המחיר לצרכן אמור להתייקר ב-7%, הסכם הגז - לא מספיק טוב

פשרת מחירי הלחם: לחם אחיד פרוס וחלה יתייקרו ב-3.85%

 

מדובר בהפחתה של כמה עשרות אגורות לתבנית עליה החליטה ועדת המחירים, זאת בעוד שכוונת הוועדה במקור הייתה להוריד את מחיר תבנית של 12 ביצים בשקל לכל גודל, כלומר בכ-8% עד 9.4%. מדובר בהוזלה של 10-15 אגורות לתבנית, פחות מאגורה לביצה בודדת, כך שמחיר תבנית ביצים יירד ב-14 אגורות.

   (צילום: המועצה לענף הלול) (צילום: המועצה לענף הלול)
(צילום: המועצה לענף הלול)

לדוגמא, תבנית של תריסר ביצים בגודל L (לארג' 73-63 גרם לביצה), נמכרת כיום ב-11.45 שקלים. היא הייתה אמורה להיות מוזלת ל-10.45 שקלים לפי התוכנית המקורית של ועדת המחירים - הפחתה של כ-9% במחיר, אך בסוף תוזל ל-11.30 שקלים בלבד: הפחתה של 1.3% במחיר.

 

ההפחתה אמנם קטנה בהרבה מהמצופה (בעיקר בשל עלייה בעלויות ללולנים), אך היא מתאפשרת הודות לשינוי נוסחה שבלעדיו הביצים היו מתייקרות ב-5%.

 

במסגרת שינוי הנוסחה, הוחלט שהמרווח של המשווק לקמעונאים יפחת ב-13%, כיוון שעד כה הקמעונאים נהנו ממנו ולא תמיד גלגלו את ההנחה לצרכן. חלק מהקמעונאים מוכרים במחיר המקסימום לצרכנים, למרות הנחות שקיבלו מהמשווקים. לצד זאת, יש קמעונאים שמוכרים תבנית ביצים מתחת למחיר המקסימום המפוקח.

   ()
 

ההורדה תהיה במחירי ביצים מפוקחות בלבד

במסגרת בדיקת הבסיס שערכה ועדת המחירים היא בחנה מחדש את מבנה העלויות של משווקי הביצים (ובכלל זאת, עלויות קניית הביצים מהמגדל, שכר, אריזה, שיווק והפצה). מבדיקה זו עלה כי ניתן להפחית בעמלה שגובה המשווק.

 

ההורדה במחיר תהיה במחירי ביצים מפוקחות בלבד, בגדלים XL, L ו-M, שמהוות שוק של שני מיליארד שקל. לא כולל ביצי חופש, ביצים אורגניות וביצים מועשרות. גודל התבנית הפופולרי בישראל הוא 18 ביצים אך הפיקוח מוטל לפי גודל של 12 ביצים (וחל גם על 18).

 

מדובר בחיסכון של כ-24 מיליון שקל בשנה לכלל משקי הבית אך בחיסכון מזערי למשק בית.

 

כיום, תבנית של תריסר ביצים בגודל XL (אקסטרה לארג', 73 גרם ומעלה) נמכרת לצרכנים ב-12.5 שקלים ומטה ותימכר ב-12.40 שקלים ומטה. תבנית בגודל L (לארג', 73-63 גרם) נמכרת ב-11.45 שקלים ומטה ותוזל ל-11.30 שקלים ומטה. תבנית של תריסר ביצים בגודל M (מדיום, 63-53 גרם) נמכרת ב-10.55 שקלים ותוזל ל-10.40 שקלים ומטה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים