סייל החורף של איקאה: האם ההנחות באמת משתלמות?
הסייל יחל ביום רביעי הקרוב ויימשך עד 27 בינואר בכל חנויות הרשת - ואיקאה תצטרך להוכיח ששירות הלקוחות שלה השתפר אחרי התלונות הרבות על הסייל הקודם. גובה ההנחות: 72%-20%. אבל גם אחרי ההוזלות, ישראל לרוב עדיין יקרה לעומת מדינות אחרות בעולם
איקאה יוצאת בסייל חורף שיכלול מעל 2,000 מוצרים, עם דגש על תאורה, מיטות ומזרנים וריהוט ואביזרים לאמבטיה. שימו לב שהסייל נועד לחסל פריטים שהרשת מתכננת להוציא מהמלאי, כמו גם דגמים עם צבעים פחות פופולריים.
הזיכוי שדהה והתביעה הייצוגית: זארה החלה לשלוח חשבונית בסמס
מחירי העגבניות בשמיים: המדינה שוקלת יבוא ללא מכס
מערבבים אותנו: למה רוב החברות עדיין לא מסמנות את ארץ המוצא על בקבוקי שמן זית?
באיקאה שלחו לנו מספר דוגמאות להנחות, כשהעמוקה ביותר היא לסט קערות הגשה ארבעה חלקים, שנמכר עד כה ב-245 שקל - וכעת יימכר ב-69 שקל. הקערות מגיעות בגדלים שונים והמחיר שלהן יחד היה גבוה מדי.
שולחן נפתח INGATORP נמכר במבצע של 25% רק על הצבע הלבן; וכורסא STRANDMON Skiftebo נמכרת בהנחה של 200 שקל בריפוד טורקיז בלבד.
גם על מזון יש הנחה: למשל, מרק בחמישה שקלים במקום 10 שקלים ומנה של 10 כדורי עוף ב-23 שקל במקום ב-29 שקל.
המחירים בישראל עדיין גבוהים בהשוואה לעולם
אל תטעו, סייל או לא סייל - המחירים בישראל עדיין גבוהים בהשוואה לעולם. ערכנו השוואה בין מחירי מספר פריטים שאיקאה ישראל תצא עליהם במבצע, לבין מחיריהם בכמה מדינות נבחרות עם ובלי מבצע.
מצאנו שישראל היא היקרה ביותר בארון שלוש דלתות BRIMNES לבן שנמכר פה ללא מבצע ב-895 שקל. בגרמניה, שם מחירו הוא הנמוך ביותר שמצאנו, הוא נמכר ב-504.8 שקלים בלבד - פער של 77% לעומת ישראל. במבצע, המחיר שלו בארץ יורד ל-595 שקל - אבל זה עדיין גבוה יותר משוויץ וגרמניה.
ישראל יקרה גם אחרי הנחה. לדוגמא, אחד הפריטים הפופולריים - השולחן הריבועי הקטן Lack - נמכר בארץ ב-59 שקל ובמבצע 39 שקל. בירדן יש מבצע משתלם יותר: 26 שקל; וברוב המדינות שבדקנו הוא עולה פחות ממחיר המבצע בישראל (למעט יפן ואוסטרליה).
בובת האסקי סיבירי לילדים נמכרת בישראל במחיר גבוה יחסית לעולם: 29 שקל (שוויץ וירדן יקרות מאיתנו בבובה זו); אך מחיר המבצע הופך אותה למשתלמת ביותר מבין המדינות שבדקנו - היא תימכר ב-12 שקל בלבד.
קחו בחשבון את שירות הלקוחות של איקאה, שבסייל האחרון היה טעון שיפור, בלשון המעטה. לקוחות איקאה, שביקשו להשתמש בשירותי ההובלה וההרכבה של הרשת, סבלו מהמתנות ממושכות על הקו, ניתוקים, שירות לקוחות קצר רוח, אי עמידה במועדי ההובלה שנקבעו ומקבלת מוצרים פגומים. איקאה תצטרך להוכיח שהפעם - השירות שלה השתפר.