שתף קטע נבחר

חלק ממוצרי שמפו הרבל אסנס מכילים סיליקון, למרות הכיתוב "ללא סיליקון"

השמפו, שמכירתו הופסקה לפני מספר שנים, חזר להימכר בארץ בסופר-פארם בלבד. צרכניות החברות בקבוצת מתולתלות בפייסבוק גילו שכמה מהמוצרים מכילים את החומר למרות הכיתוב על גבי המוצר. פרוקטר אנד גמבל: "מדובר ברכיב נפוץ ללחות וברק לשיער, נפצה לקוחות"

הרבל אסנס חזר לארץ, הצרכניות התרגשו, קנו וגילו: יש כיתוב מטעה על חלק מהמוצרים. בפרוקטר אנד גמבל הודו כי על כל המוצרים נכתב כי הם לא מכילים סיליקון, למרות שחלקם כן מכילים את הרכיב.

 

לאן נעלמו ההנחות? כך יוניליוור הביאה להתייקרות שמפו פינוק

טבעול, פנטן ואריאל: מבול של הקטנות מוצרים - כך מסתירים העלאות מחירים

מוי כיף: התחליב הוקטן המחיר עלה - גל הקטנות מוצרי פארם

 

מדובר בשישה מוצרים לגביהם נכתב כיתוב מטעה: שמפו חלב קוקוס ומרכך חלב קוקוס (400 מ"ל); שמפו שיקום שמן ארגן ומרכך שיקום שמן ארגן (400 מ"ל); מרכך שיער תות שדה ומנטה ומרכך שיער שמן מורינגה 400 מ"ל.

  (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)

  (צילום: מירב קריסטל)
(צילום: מירב קריסטל)
 

 

שני המוצרים של הרבל אסנס שלא מכילים סיליקון הם מוצרים המתאימים לבעלות שיער דק: שמפו תות שדה ומנטה, ושמפו שמן מורינגה (400 מ"ל).

 

מי שגילו את הדבר היו חברות קבוצת הפייסבוק מתולתלות. ביצרנית מסרו שבשל טעות סופר, הכיתוב "ללא סיליקון" השתרבב גם למדבקות שהודבקו על גבי מכלי השמפו והמרכך שכן מכילים סיליקון. לפי החברה, מדובר ברכיב נפוץ שנמצא ברבים ממוצרי השיער שנמכרים ברשתות המזון והפארם.

 

בפרוקטר מסרו במודעה שתפורסם בעיתונות, כי החברה תפצה לקוחות שחשו אי נוחות כתוצאה מטעות זו: "אנחנו עושים הכל על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד ובהווה ופועלים בשקיפות מול קהל לקוחותינו".

  ()
הודעת החברה
 

מכירות המוצר שחזר לארץ עומדות על פי שניים מהמצופה

מאז הרבל אסנס חזר להימכר בישראל, הוא הגיע ל-12% מקטגוריית השיער בסופר-פארם. לעת עתה הוא נמכר רק ברשת זו. בעבר נמכר בכל רשתות השיווק והגיע לנתח שוק של 1% בלבד, לכן ב-2013 הופסק שיווקו בישראל.

 

גורמים בענף מסרו ל-ynet שהמכירות של המוצר המתקמבק עומדות על פי שניים מהמצופה "מלאי של שלושה חודשים נמכר בחודש", כך נמסר. לפי הערכות, המותג לא פגע בהד אנד שולדרס ופנטן של פרוקטר וגמבל, אלא נגס בנתח השוק של מותגי שיער שפונים לצרכניות שמחפשות מותגים בעלי תדמית "טבעית" יותר. יחד עם זאת, מדובר בחודש ההשקה ואין זה מעיד על המשך דרכו של המותג, כך שאין לדעת אם הפעם יישאר כדייר של קבע בישראל.

 

שוק השמפו ומרככי השיער בישראל מגלגל 336 מיליון שקל לפי נתוני נילסן (יוני 2018). הד אנד שולדרס מחזיק ב-20%, פינוק ב-20%, פנטן ב-11%, הוואי ב-10%, ד"ר פישר ב-5%, לוריאל ב-5% והשאר: שחקנים קטנים נוספים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים