שתף קטע נבחר

נערכת לעתיד: שטראוס החלה לייבא גבינות

החברה נערכת ליום שבו שוק החלב הישראלי ייפתח לייבוא גבינות ללא מכס או במכס נמוך. בין היתר הושקו גבינות השמנת של מחלבת ארלה הדנית

מתכוננת להורדת המכסים: שטראוס מתחילה לראשונה בייבוא גבינות. בשבוע הבא תשיק המחלבה את גבינות השמנת של מחלבת ארלה הדנית, ובהמשך השנה תשווק גם קממבר, ברי ועוד. הגבינות יכילו 24% שומן, והן אמורות להוות מוצר משלים לגבינת השמנת הרזה של שטראוס (סימפוניה 5%). מחירן יעמוד על 12.5 שקל לאריזה של 150 גרם.

 

אין חמאה? תאפו עם שמן זית או קוקוס: המרגרינה חוזרת

גם שופרסל הפסיקה לייבא חמאה - והמחסור לא ייפתר בקרוב

במקום ארלה: ויליפוד תייצג את המחלבה הגדולה בפינלנד

 

שטראוס החלה לשווק בחודש אוקטובר את לורפק, החמאה למריחה של ארלה שבעבר שווקה על ידי ויליפוד. נכון להיום, הצליחה ארלה לתפוס חזרה נתח שוק בסך 19.2% לפי נתוני סטורנקסט, מקום שני אחרי תנובה (56.4%). ויליפוד, שעברה למותג "יורו", מגיעה ל־2.8%.

  (צילום: shutterstock)
בהמשך השנה ישווקו גם גבינות קממבר וברי (צילום: shutterstock)

קבלת הזיכיון של ארלה היא ההכנה של שטראוס "ליום שאחרי", שגם תנובה נערכת אליו, שבו אמור שוק החלב הישראלי להיפתח לייבוא גבינות ללא מכס או במכס נמוך. כיום ייבוא פטור ממכס נעשה במכסות מיוחדות ומוגבלות בכמות שניתנת על ידי הממשלה, ועל שאר הייבוא מוטל מכס גבוה שמתבטא במחיר.

 

שטראוס ותנובה רוצות להיות מוכנות עם הסכמים של מחלבות גדולות ועם פעילות ייבוא קיימת שיוכלו להרחיבה, ואפילו להמיר מוצרים שייצרו בארץ בעלות גבוהה בייצור זול בחו"ל. מנכ"ל תנובה אייל מליס אף אמר ל"ממון" כי "אם ישראל תוצף בגבינות כתוצאה מהורדת מכסים - שלא יתפלאו אם נייצר חלק מהמוצרים במחלבות בחו"ל, שם החלב הגולמי זול יותר וגם עלות הייצור".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים