שתף קטע נבחר

כשאין פיקוח, המחיר דווקא יורד: ויליפוד מוזילה את ממרח החמאה יורו

אף שהוא נחשב מוצר פרימיום, ממרח החמאה המיובא יעלה אחרי ההוזלה כמעט כמו חמאה רגילה בפיקוח - 10 שקלים לאריזת 250 גרם. הסיבות: ניסיון היבואנית להחזיר נתח שוק שאיבדה לשטראוס, יבואנית המותג לורפק, וחג הפסח

אם אין חמאה, תאכלו ממרח חמאה - ובזול. המלחמות בין שטראוס, היבואנית החדשה של ממרח החמאה הדני לורפק, לבין היבואנית הקודמת ויליפוד עולות דרגה, והצרכן מרוויח. ויליפוד הודיעה לספקים שה-Euro Spread, ממרח החמאה המיובא על ידה ממחלבת קורמן באירלנד ומשווק תחת מותג פרטי שלה, יוזל ויעלה 10 שקלים בלבד לאריזה של 250 גרם.

 

שר החקלאות: להגדיל בדחיפות את מכסות ייבוא החמאה

המגעים בין האוצר למחלבות כשלו, מחירי מוצרי החלב שבפיקוח צפויים לעלות ב-3.4%

מחסור בחמאה? לא רק במכולת שלכם

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

הצעד כמעט משווה את מחיר המוצר למחיר חמאה רגילה בפיקוח מחירים, וזאת למרות שממרח חמאה נחשב למוצר פרימיום בגלל נוחות השימוש. בנוסף, המוצר מיובא ומגיע באריזה קשיחה ונוחה יותר, על כל העלויות הכרוכות בכך.

חמאה יורו ויליפוד (צילום: יח
המחיר של 100 גרם ממרח יורו יעמוד על ארבעה שקלים(צילום: יח"צ)

חמאה לורפק (צילום דנה קופל)
המחיר של ממרח לורפק ל-100 גרם נע בין 6.8 שקלים לשישה שקלים(צילום דנה קופל)

חמאה טרה (צילום: יפעת מנוס)
חמאה רגילה (בפיקוח) צפויה לעלות כ-3.9 שקלים ל-100 גרם(צילום: יפעת מנוס)
 

 

100 גרם חמאה עולה 3.8 שקלים, וכעת עם ייקור המוצרים המפוקחים ביותר מ-3% צפויה לעלות כ-3.9 שקלים. המחיר של 100 גרם ממרח יורו לעומת זאת יעמוד על ארבעה שקלים. המחיר של ממרח לורפק ל-100 גרם נע בין 6.8 שקלים לשישה שקלים. (המחיר לאריזת 250 גרם נע בין 14.9 ל-16.9 שקל). 

 



ניצלה את הוואקום בשוק

בחודש אוקטובר האחרון, כששטראוס עדיין לא החלה בהפצת לורפק, ניצל ויליפוד את הוואקום בשוק והשיק את ממרח יורו, המותג המתחרה שלו ללורפק, והספיק לתפוס נתח שוק של קרוב ל-20%. מחיר הממרח בהשקה היה בין 14.9 ל-16.9 שקל לאריזה, בדומה למחיר הלורפק.

 

לקראת סוף נובמבר שטראוס השיקה מחדש את לורפק, המותג המוכר והוותיק שפעל בארץ 12 שנה, והסתערה על השוק בכל עוצמת השיווק שלה. התוצאה לאחר שלושת חודשי השקה: נתח השוק של לורפק מתקרב ל-20%, בעוד שממרח יורו צנח לנתח שוק של אחוזים בודדים.

 

החלטת ויליפוד על ההוזלה המשמעותית נועדה בעיקר להחזיר לה נתחי שוק. בין השאר, העיתוי נעשה גם בהתחשב בחג הפסח המתקרב: מריחת חמאה על המצות השבריריות קשה יותר, ולכן הציבור מעדיף בתקופה זו חמאה למריחה. בנוסף, המחסור בחמאה גורם לציבור לעבור למוצר חליפי.

 

בדיקת "ממון" מעלה שהצפי של המחלבות הוא שהמחסור בחמאה רגילה יימשך בגלל עלייה בביקושים, כשבמקביל לא חלה עלייה בכמות שומן החלב הנדרשת לייצור חמאה. גם בעולם התופעה דומה: לפני מספר ימים צוטט בוול-סטריט ג'ורנל גרנט ווטסון, מנהל בקבוצת פונטרה - יצואנית מוצרי החלב הגדולה בעולם - כשאמר כי הביקוש לחמאה "שובר את התקרה". כפועל יוצא, המחיר של חמאה מניו-זילנד, היצואנית הגדולה ביותר של המוצר, עלה בשנה שעברה ב-50% לעומת מחירה ב-2012.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יח"צ
ממרח החמאה יורו
צילום: יח"צ
מומלצים