שתף קטע נבחר

בן 85 ביקש להתגרש - וישלם 130 אלף שקל

30 שנה אחרי שעזב את אשתו למען בת זוג אחרת, ביקש הקשיש להפוך את הפרידה לרשמית. בית הדין הרבני קבע שקודם עליו לפייס את אשתו

בית הדין הרבני בנתניה קבע לאחרונה שבן 85 המבקש להתגרש מאשתו, שעמה הוא לא חי כבר כ-30 שנה, ישלם לה 130 אלף שקל כדי לפייס אותה ולהשלים את הגט.

 

לבני הזוג היו שלושה ילדים, אולם שני בניהם נהרגו ובתם היא היחידה שנותרה בחיים. האישה סיפרה שכשהבעל עזב את הבית לפני כמעט 30 שנה היא חשבה שמדובר ברומן חולף וכי הוא יתעשת ויחזור לגור עמה.

 

לדבריה, הוא מבקש להתגרש ללא עילה, ושהסיבה האמיתית לתביעה היא רצונה של בת זוגו לזכות בפנסיה שלו לאחר מותו, במקומה.

 

הבעל טען מנגד כי שנים ארוכות אין קשר בינו לבין אשתו והוא חי עם בת זוג אחרת "כבעל ואישה לכל דבר ועניין". לדבריו, האישה הגישה לפני יותר מ-20 שנה תביעת שלום בית אולם זנחה אותה.

 

הוא הבהיר שתביעתו מתבססת על הטענה שהאישה "מורדת". לדבריו, היא לא הסכימה לחיי אישות ו"עשתה טובה" בכל פעם שקיימו יחסים אינטימיים. הוא ציין כי האישה מעוניינת בגירושים ולא באמת רוצה שלום בית.

 

האישה הכחישה שמנעה מהבעל יחסי אישות. היא הדגישה כי מעולם לא סירבה לבקשתו לקיים יחסים אינטימיים והוא זה ש"מצא לו פילגש" והעדיף אותה על פניה.

 

הדיין שניאור פרדס הבהיר כי על פי ההלכה, צדדים שאינם רוצים זה בזה, וכשאין אופציה לשלום בית, צד אחד אינו זכאי לעכב את סידור הגט. הוא הדגיש כי לנוכח הפירוד הממושך קיימת לכאורה עילה מספקת לחיוב האישה בגירושים גם בלי להגדיר אותה כמורדת.

 

עם זאת הוא ציין שמחקירת האישה עולה כי באופן תיאורטי, היא הייתה מוכנה לקבל את בעלה חזרה אם היה עוזב את בת זוגו. היא אף העידה כי הוא היה "טוב במידותיו ובהתנהלותו" עד לרגע שפגש באישה השנייה. בנסיבות אלה, נקבע, אין לחייב אותה בגירושים.

 

הדיין פסק כי זהו המקרה שבו האישה יכולה ורשאית לבקש פיצוי תמורת הסכמתה לגירושים. בפסק הדין צוין כי במהלך הדיונים הובהר שהאישה תסכים להתגרש אם בעלה ישלם לה 130 אלף שקל. לפיכך נפסק כי אם הבעל מעוניין שהאישה תסכים להתגרש ממנו, היא ראויה לפיצוי "כדי לפייסה" בסכום זה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה
צילום: shutterstock
עו"ד יוסף הולנדר
מומלצים