שתף קטע נבחר

נילסן צמצמה את הפעילות בישראל

יוניליוור סיימה את החוזה עם חברת המחקר אחרי 10 שנים - ורוב חברות מוצרי הצריכה הפסיקו לעבוד עמה. לאחרונה פיזרה נילסן גם את פאנל הצרכנים שלה. עם זאת, היא עדיין עובדת עם משרדי הכלכלה והאוצר, פרוקטר אנד גמבל וקימברלי קלארק. גורם בענף: "החברה מתלבטת אם לסגור הפעילות בארץ"

חברת המחקר הגלובלית נילסן צמצמה לאחרונה את הפעילות שלה בישראל, כך נודע ל-ynet. בחברה הבינלאומית שוקלים לסגור את הפעילות בארץ. אחד הלקוחות הגדולים של נילסן ישראל, חברת יוניליוור, עזב לאחרונה לסטורנקסט המתחרה, אחרי 10 שנות פעילות משותפת.

 

>> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

שטראוס מנסה לחסום את יולו: מי רוצה מילקי ב-2 שקלים?

יוניליוור ישראל פותחת חנות באמזון: תמכור בה בייגל בייגל וקליק

לאן נעלמו ההנחות? כך יוניליוור הביאה להתייקרות שמפו פינוק

 

נילסן ישראל מספקת לקמעונאים ולחברות מוצרי צריכה ניתוחיים של נתוני קופות ומחקרים שמבוססים על הנתונים האלה. החברה גם ניהלה פאנל של 2,000 צרכנים, שסיפק גם הוא בסיס לניתוחי מידע והוא פוזר לאחרונה. הסיבה היא ככל הנראה משום שעבודת איסוף נתונים ידנית הפכה לפחות רלוונטית בעידן שבו יש שפע של דאטה שהצרכנים מספקים בזמן אמת אונליין. נילסן גם כוללת את ישראל במחקרים גלובליים, שכן היא פעילה בכ-104 מדינות.

יוניליוור. עזבו לאחרונה לסטורנקסט המתחרה, אחרי 10 שנות פעילות משותפת (צילום: חיים הורנשטיין) (צילום: חיים הורנשטיין)
יוניליוור. עזבו לאחרונה לסטורנקסט המתחרה, אחרי 10 שנות פעילות משותפת(צילום: חיים הורנשטיין)
 

   ()
הלוגו של חברת נילסן

 

בעבר היתה לנילסן גם פעילות בארץ בתחום סקירת נתוני צפייה בטלוויזיה שנסגרה. היתרונות שלה על פני סטורנקסט הם בסיס מידע בינלאומי עשיר, והעובדה שבניגוד לסטורנקסט היא מודדת גם את נתוני המכר של המעדניות ברשתות השיווק וכן את המכר של ירקות ופירות. בנוסף היא מודדת את נתוני הרשתות סופר-פארם ו-Be.

 

עתיד לא ידוע

לפי גורמים בחברה, עתידה של השלוחה הישראלית לא ידוע. "ההחלטה צריכה להתקבל במנהטן והחברה מעבר לים עדיין לא החליטה אם לסיים את הפעילות בישראל", טוען גורם בנילסן ישראל. "אין לזה קשר לעזיבה של יוניליוור שכן יש חברות בינלאומיות שעדיין עובדות איתנו (פרוקטר אנד גמבל וקימברלי קלארק מ.ק) ויש גם ספקים ישראלים שהחלו לעבוד איתנו ממש לאחרונה.

 

את 2018 סיימנו ברווח וגם התחזית ל-2019 היא לרווח. בנוסף, כל רשתות השיווק עובדות איתנו (אם כי לא כולן משלמות לחברה מ.ק), כל הספקים הגדולים הזמינו מאיתנו תוכנה לניהול מדף ל-2020 וגם משרדי הכלכלה והאוצר החלו לעבוד איתנו בהיקף מאוד גדול".

 

כרגע נראה כי החברה בחו"ל מתלבטת אם לסגור את הפעילות כליל, או לשנות אותה. הטכנולוגיה בעולם הקמעונאות השתנתה מאוד בשנים האחרונות וממשיכה להשתנות. בין היתר, יש מעבר של לקוחות מקנייה בסניף לקנייה אונליין ולחברות יש הרבה מאוד מידע שמצטבר אצלן. במקביל, שדרת הניהול של נילסן בארצות הברית התחלפה והמנכ"ל החדש סימן כיוונים חדשים לחברה.

 

בקבוצת נילסן ישראל יש 60 עובדים והיא כוללת גם את החברות ניו סנס והגל החדש מחקרים. אם תיסגר נילסן בישראל, שתי חברות אלה ימשיכו לפעול שכן אלה פעילויות נפרדות. מנכ"ל נילסן ישראל הוא אמיר בר ויו"ר הקבוצה הוא עופר לוי.

פורסם לראשונה 05/03/2019 21:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ישראל יוסף
מפעל יוניליוור בערד
צילום: ישראל יוסף
מומלצים