אמזון תאפשר למותגים להסיר זיופים באופן עצמאי
ענקית המסחר המקוון השיקה את "פרויקט זירו" שנועד להילחם במכירת המוצרים המזויפים באתרה ותשתמש בלמידת מכונה ואמצעי זיהוי יעודיים
אמזון השיקה בשבוע שעבר את פרויקט זירו (Project Zero), יוזמה שעושה שימוש בכלי בינה מלאכותית, כלי דיווח והסרה וכלים נוספים כדי למנוע מכירת זיופים באתר. מכירת מותגים מזויפים היא בעיה מרכזית באמזון, שממנה סובלים מותגים גדולים וקטנים כאחד.
>> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אייל עופר בראש: אלה 21 הישראלים העשירים ביותר בעולם עפ"י פורבס
אמזון ביטלה את התוכנית להקמת מטה בניו יורק
כחלון ייפגש עם נציגי אמזון: "החברה רוצה להיכנס לישראל"
התופעה פוגעת לא רק במותגים עצמם, שמפסידים מכירות, ובצרכנים, שמקבלים מוצר נחות במחיר גבוה, אלא גם באמזון עצמה שמאבדת מהאמינות שלה - דבר שעלול לפגוע בהכנסותיה.
פרויקט זירו הוא היוזמה המשמעותית ביותר של אמזון בתחום ולו שלושה כלים מרכזיים: הראשון הוא הגנה אוטומטית; כלי למידת מכונה של אמזון יסרקו באופן קבוע את אתרי החברה ויסירו אוטומטית מוצרים שחשודים כמזויפים. "מותגים יספקו לנו לוגואים, סימנים מסחריים ומידע חשוב נוסף, ואנחנו נסרוק 5 מיליארד רשומות מוצרים מדי יום, בחיפוש אחר מוצרים חשודים", מסרה החברה בהודעה שפרסמה בבלוג הרשמי שלה.
הכלי השני הוא הסרה עצמית. עד כה, מותגים שרצו להסיר רשומה מזויפת נאלצו להעביר דיווח לאמזון, ולהמתין בזמן שהחברה בודקת אותה. בפרויקט זירו מותגים יוכלו להסיר את הרשומה בעצמם, והמידע עליה יוזן למערכות ההגנה האוטומטיות של החברה. אף שמדובר בכלי חשוב ושימושי, הוא מעורר את השאלה כיצד אמזון תמנע הסרה זדונית של מוצרים מתחרים מצד יצרנים קטנים וחלשים.
בעזרת הכלי השלישי יצרנים יוכלו להצמיד לכל מוצר מזהה ייחודי, בדמות ברקוד או מספר סידורי שאמזון תוכל לסרוק בעת השילוח ללקוח, על מנת לוודא שלא מדובר במוצר מזויף.