יינות ביתן נפרדת מהאוכל המוכן
ההנהלה החדשה מחסלת את הפעילות, כי לא ענתה על הציפיות. תבצע פיילוט שיציע אוכל בהכנת שף בסופי שבוע בלבד
יינות ביתן מחסלת בסניפיה הגדולים את אגף האוכל המוכן. כך נודע ל"ממון". ההנהלה החדשה, העסוקה בייעול הרשת ומיתוגה מחדש, החליטה להפסיק את הפעילות במתכונתה הנוכחית, כי לא ענתה על הציפיות.
אריזת החיסכון הייתה יקרה יותר: יינות ביתן תיתן הנחה על קמיל בלו
בלחץ הבנקים: שינוי ארגוני ביינות ביתן
הקופות העצמיות מהסופר נכנסות לענף האופנה
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לדעת ההנהלה, בקרב הצרכנים לא שררה שביעות רצון מהרמה הקולינרית של המזון, והוא גם לא התאים לטעמו המשתפר של הצרכן הישראלי. כמו כן הפעילות לא השיגה 4% לפחות מהמחזור, נתון שיצדיק את תשומת הלב הניהולית הנדרשת לו.
יינות ביתן, שבבעלות נחום ביתן, השיקה את הפעילות לפני כשלוש בהשקעה של חמישה מיליון שקל, במטרה לגוון את שירותי הנוחות בסניפיה, זאת בדומה למתחרותיה. היא שיווקה את האגף החדש כ"שוק אוכל חווייתי", וכאטרקציה בתוך הסניפים.
חלק מרשתות השיווק, בהן יוחננוף וחצי חינם, מפעילות מחלקה מיוחדת לאוכל מוכן במחיר סביר, שהן מייצרות בעצמן. חצי חינם היא המובילה והרווחית ביותר בתחום - הרשת מחזיקה בבעלותה מפעלי מזון, בין היתר של בשר וסלטים, המספקים את צרכיה בתחום. גם שופרסל ביצעה עם השנים כמה ניסיונות שלא צלחו לפתח בסניפיה מכירה של אוכל מוכן, באמצעות ספקים חיצוניים.
כניסת האוכל המוכן לרשתות השיווק התבצעה במקביל לשינוי שחל בשנים האחרונות בסגנון החיים של הצרכנים בישראל. אלו מרבים לאכול מחוץ לבית, או לחילופין לרכוש מוצרי מזון מוכנים.
גם תחום שווקי האוכל מאוד מתפתח. כיום בסופי שבוע מציע כמעט כל קניון בארץ שורה של דוכנים, מה שמביא ל"טראפיק" גבוה יותר שכל הקניון נהנה ממנו. גם שם צריך להציג כיום אוכל יותר ויותר מתוחכם, כי הקהל כבר לא מסתפק במזון בסיסי ומחפש נראות ותחכום, גם בהשראת שלל תוכניות האוכל בטלוויזיה.
יינות ביתן הכינה את האוכל המוכן בעצמה בסניפים בהם הופעל הקונספט, בהם רחובות, אשקלון ואיילון. מדובר היה על דוכן/ מסעדה, המאפשרים רכישה לבית וגם אכילה במקום.
עוד נודע כי הרשת לא פסלה לחלוטין את העיסוק באוכל מוכן, ובודקת כעת במסגרת ניסיונית, בסניף אחד ברחובות, אפשרות להצעת אוכל מוכן בסגנון מתקדם יותר: רק בסופי שבוע, ועם שף של גן אירועים, שיכין מה שההנהלה מכנה "גורמה מסורתי". הפעם היעד לא הוגדר כפעילות למטרות רווח בלבד, אלא הכוונה היא להציע שירות חדשני שימשוך קהל לרשת.