Zeekit "תלביש" וירטואלית דוגמנים בפריטי הלבוש של מייסי'ס
כ-20 אלף מפריטי הלבוש בקטלוג האונליין של חברת האופנה האמריקנית "יולבשו" על אנשים באופן ממוחשב, באמצעות טכנולוגיית הלבשה וירטואלית שפותחה על ידי zeekit. בשלב הראשון ניתן יהיה "למדוד" וירטואלית על דוגמנים לא מקצועיים שהצטלמו לטובת האפליקציה, ובהמשך כל לקוח יוכל להצטלם ולהפוך לדוגמן שניתן להלביש בכל פריט
קלולס במייסי'ס: חברת האופנה האמריקנית מייסי'ס (Macy's) הרחיבה את שיתוף הפעולה עם חברת Zeekit הישראלית. כ-20 אלף מפריטי הלבוש בקטלוג האונליין שלה יוצגו על אנשים שאינם דוגמנים, באמצעות טכנולוגיית הלבשה וירטואלית שפותחה על ידי Zeekit. בנוסף, ניתן יהיה "להשתמש" בדוגמנים כקולבי הלבשה ו"להלביש" אותם באופן ממוחשב במגוון מערכות ביגוד וליצור עד למעלה מ-400 מיליון שילובים.
קבוצות רכישה ואפליקציות: הדרכים החדשות לקנות פירות וירקות
הקוד באסוס לא עבד - הצרכניות נלחצו "ההקפאה של 'יפו תל אביב' היא רק פרומו למה שמחכה לנו בשוק האופנה"
במקביל, מנוע AI (אינטליגנציה מלאכותית) של Zeekit לומד את העדפות המשתמש לפי הקטלוג האינטרנטי ומזרים לו פריטים דומים לאלו שבחר בעבר וכך מתקבלת חוויית קטלוג חכמה יותר. הצרכנים יראו את תוצאות שיתוף הפעולה בין שתי החברות, בעוד כשלושה שבועות.
בקרוב: עמדת צילום בחנויות תהפוך צרכנים ל"דוגמנים" וירטואלים
עד כה מייסי'ס הציגה מספר מצומצם של פריטים בקטלוג ש"הולבשו" על דוגמנים באופן ממוחשב באמצעות הטכנולוגיה של Zeekit, בלי שהלקוח שמתבונן בתמונה מודע לכך שהדוגמנים לא באמת לובשים את הפריטים. לפי זיקית, המכירות של פריטים אלה עלו בעד 49% ועל כן הורחב שיתוף הפעולה.
כעת, מייסי'ס תעשה שימוש ביותר מ-40 דוגמנים לא מקצועיים, שחלקם הם חברי קהילת Zeekit וחלקם מובילי דעת קהל בקרב קהילת הלקוחות של מייסי'ס. לקוחות הרוכשים באפליקציית מייסי'ס יוכלו לבחור את הדוגמן המועדף עליהם להצגת הבדים שהם רוצים "למדוד" וירטואלית ויוכלו לבחור ממאגר של דוגמנים בעלי מאפיינים שונים. הפריטים היחידים בקטלוג שלא יתאפשר להלבישם על דוגמנים כאלה הם בלייזרים ובגדי ילדים.
בקרוב, שיתוף הפעולה יעלה הילוך, בכך שכל לקוח יוכל להצטלם בעמדות צילום בחנויות רשת בתי הכלבו ולהפוך גם הוא לדוגמן שניתן להלביש בכל פריט, עבור עצמו בלבד, או עבור הקהל הרחב.
עוד דרך לצאת מאפוקליפסת הקמעונאות?
מייסי'ס, המעסיקה כ-130 אלף עובדים ומפעילה כ-850 חנויות כלבו ואאוטלט של מייסי'ס ובלומינגדיילס, הציגה לאחרונה חדשנויות נוספות כמו רכישה בחנויות באמצעות אפליקציה, ללא מעבר בקופה וכן שימוש במציאות וירטואלית בקניית רהיטים.
מייסי'ס נחשבת לאחת מנפגעות אפוקליפסת הקמעונאות שהכתה ברשתות ענק בארה"ב כמו פיילס, טויס אר אס, ג'ימבורי, גאפ, סירס ואחרות, שנסגרו או הודיעו לאחרונה על סגירת חנויות באלפי מיקומים. מייסיז מתמודדת עם המשבר בפיטורי 100 עובדים בכירים והודיעה על תוכנית לחלוק חלק משטח החנויות שלה עם רשת האופטיקה LensCrafter.
הטכנולוגיה הצבאית תשמש את וולמארט ואסוס
Zeekit היא חברת טכנולוגיה שמובילה שני תהליכים: שימוש בדוגמנים "אנושיים" יותר, במגוון מידות, מוצאים אתניים וגילאים ובעיקר: הלבשת "הדוגמנים" באופן וירטואלי, בטכנולוגיה שמפרקת את תמונת הבגד לחלקיקים ומאפשרת הרכבתה מחדש על גוף "הדוגמן". באופן הזה כל לקוח יוכל בסופו של דבר להיות הדוגמן שימדוד את הבגדים שהוא רוצה לרכוש אונליין.
Zeekit מעסיקה 40 עובדים בישראל וארה"ב והיא משתפת פעולה גם עם וולמארט ואסוס. מייסדיה הם יעל ויזל, אלון קריסטל וניר אפלבוים, שעסקו בפיתוח טכנולוגיות מיפוי טופוגרפיות צבאיות עבור חיל האוויר והתעשיות הביטחוניות ושאבו מכך השראה לפיתוח יכולות הלבשה וירטואלית בשימוש בטכנולוגיה של ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית ועיבוד תמונה.
בינתיים: רק בתמונה שנייה ושלישית של הפריט
מנכ"לית החברה יעל ויזל, טוענת כי "מצאנו שכשלקוח בוחר את עצמו כדוגמן, המכירות עולות במאות אחוזים וכשהוא בוחר דוגמן הדומה לו - הרכישות משתפרות בכ- 50%".
גורם בענף האופנה בישראל אמר ל-ynet שלדעתו הטכנולוגיה של זיקית עדיין מתאימה רק ל"תמונה השנייה והשלישית" של פריטי אופנה המוצגים בקטלוג אתר האינטרנט שלו ולא לתמונה הראשונה שהלקוח נתקל בה כשהוא משוטט בין הפריטים, כיוון שהטכנולוגיה עדיין לא מושלמת. "בתמונה הראשונה תמיד נעדיף דוגמנים שבאמת לובשים את הבגד כי זה עדיין נראה בעין יותר טוב".
לכך משיבה ויזל: "אנחנו מעודדים את זה לא בגלל תמונה, אלא בגלל וידיאו. באתרי אופנה רבים מצמידים וידיאו לכל פריט. הטכנולוגיה בוידיאו עדיין לא ריאליסטית מספיק כדי להחליף וידיאו אמיתי. וידיאו זה משהו שמוכר, אז אנחנו ממליצים לצלם וידיאו ואם כבר דוגמנית שמצטלמת איתו ואז ברור שאפשר כבר לצלם אותה צילום סטילס. בדרך כלל קל להם לוותר על התמונה הבודדת הזאת אם אין וידיאו.
"הבעיה היא בהחזרת הפריטים. אם אתה מקבל הביתה פריט שנראה כה שונה עלייך מאשר על הדוגמנית אז מה זה משנה שהבגד הוצג בתמונה יפה? איך זה עזר לך כריטיילר? זה לא באמת קידם את המכירות".
יתכן שיש אחוז של הקונים שבכל זאת משאיר את הפריט אצלו בבית למרות שהוא לא מאוד מתאים לו, או שמושפע מהלוק והסטייל והוייב של הדוגמנית, שהיא בעצם מקדם מכירות בפני עצמה. יתכן שאם אראה את כל הבגדים על תמונה שלי - לא ארצה לקנות הרבה, כי אנשים ביקורתיים כלפי עצמם. כך, הטכנולוגיה שלכם עשויה לפגוע במכירות.
"זה נכון שכל אחד קונה קצת חלום כשהוא קונה בגד, אבל במקום להראות דוגמן אחד קול, תראה אופציה של עשרות דוגמנים שאנחנו מספקים, שהם במגוון מידות ולוקים ובנוסף, הצרכנים שלך יוכלו בעתיד למדוד את הבגדים על 'עצמם'. ככה את כלקוחה לא רואה את הבגדים רק על תמונה של עצמך, אלא יש לך בחירה מתוך מספר עצום של דוגמנים וכל אחד בוחר את הדוגמן שמדבר אליו, כולל הוא עצמו. יש רשתות שמשתמשות בדוגמנית אחת כפרזנטורית שמובילה את הקטלוג. ואולי אני לא מתחברת אליה? אתה שם דוגמנית אחת ועכשיו כל האנושות צריכה להזדהות איתה? קמעונאים יכולים כך גם לבדוק אלו דוגמנים מוכרים יותר".