הסיכוי לפינוי התחנה המרכזית בת"א גדל
לפי עדכון של המדינה לבג"ץ, משרד התחבורה וחברת התחנה המרכזית החדשה חתמו על הסכם הארכת תקופת ההשכרה של התחנה ל-5.5 שנים בלבד. בעלי העסקים מקווים כי פרק זמן זה ינוצל לאישור תוכנית להעתקת התחנה
משרד התחבורה וחברת התחנה המרכזית החדשה (התמחת), שבבעלות נצבא החזקות של קובי מימון, חתמו על הסכם להארכת תקופת ההשכרה של התחנה המרכזית החדשה בת"א ל-5.5 שנים בלבד, ולא 24 שנים כמו בנוסח קודם של ההסכם. כך עולה מהודעת עדכון שהגישה המדינה לבג"ץ, בתגובה לעתירה שהגיש ועד התושבים של שכונת נווה שאנן ביולי 2018 נגדה, נגד נצבא ונגד עיריית תל אביב.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המאבק על התחנה המרכזית הישנה: בעלי הקרקע הוותיקים טוענים לקיפוח
25 שנה לתחנה המרכזית בת"א: התושבים כבר לא יכולים לשאת את הסבל
גורל התחנה המרכזית: "השימוש בה מזהם, ממרר את חיי התושבים וגורם לתחלואה"
נוסח ההסכם שהגיע לידי "כלכליסט" מאשר את המידע שנחשף כאן לפני שבועיים, לפיו תקופת ההסכם החדש עומדת על 5.5 שנים, עד סוף 2023. הסכם אמנם מעניק שלוש אפשרויות הארכה המסתכמות בחמש שנים, אך גם כך מדובר בתקופת שכירות קצרה משמעותית מזו שנדונה לפני כשנה בין הצדדים - 24 שנים.
בעתירת התושבים, התבקש בג"ץ לחייב את משרד התחבורה לחשוף את פרטי ההסכם המתגבש, ולאסור על חתימת הסכם חדש כל עוד ההליך מתנהל. בספטמבר דחתה שופטת העליון דפנה ברק ארז את הדרישה האחרונה. בהודעתה כעת עדכנה המדינה כי ההסכם מוצג כעת באינטרנט ולכן "הצורך בהמשך בירור העתירה התייתר".
עוה"ד צבי שוב וקורל דרליצ'מן, המייצגים את ארגון בת"מ (בעלי העסקים בתחנה), ציינו: "בעקבות פעולות שעשה בת"מ נחתם הסכם להמשך הפעלת התחנה לזמן קצר בהרבה מההסכם הראשוני. אנחנו מקווים כי פרק זמן זה ינוצל לאישור תוכנית להעתקת התחנה".