שתף קטע נבחר

דור אלון נכנסת לזירת האון ליין דרך am:pm

קבוצת הדלק נערכת להקמת אתר מכירות תחת מותג המרכולים העירוניים am:pm. בנוסף, תסב עשרות חנויות נוחות בחנויות הדלק למיני סופרמרקטים

רשת המרכולים העירונית am:pm מצטרפת לתנופת האון ליין שמובילות רשתות המזון שופרסל, ויקטורי ורמי לוי ונערכת להקמת אתר מכירות משלה. במסגרת זאת, החברה פועלת לאיתור מענה טכנולוגי שיאפשר לה לבצע ליקוט ושילוח הזמנות במרכז הארץ.

 

סונול מתרחבת במזון: תפתח סופרמרקטים בתחנות

סופר-פארם מרחיבה את משלוחי המזון ללקוחות לייף סטייל

מלחמת הקפסולות: "נהיה מס' 2 בשוק תחליפי הנספרסו"

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

בתוך כך, חברת דור אלון, שמחזיקה ברשתות אלונית ו-am:pm, נערכת להסבת עשרות חנויות נוחות בתחנות הדלק למיני סופרמרקטים. המהלך מגיע לאחר שבשנה החולפת הסבה החברה מספר חנויות אלונית למטה זו והתוצאות הוכיחו גידול במכירות באותן חנויות.

סניף am:pm (Shaul Golan) (Shaul Golan)
סניף am:pm(Shaul Golan)
 

מהלך נוסף שהביא לעלייה במכירות וברווחיות של חנויות אלונית הוא פתיחת שלושה מתחמי תדלוק חדשים — בקרית אתא בצמוד למתחם איקאה החדש, במעלות ובקרני שומרון.

 

המתחמים החדשים תרמו לצמיחת של 3% ב-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים ופחת) של מתחמי התדלוק והמסחר של דור אלון — מ־198 מיליון שקל ב-2017 ל-204 מיליון שקל ב-2018. על רקע זה, בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את הפריסה הארצית של רשת מתחמי התדלוק והמסחר ולפתוח במהלך השנתיים הקרובות כחמישה מתחמי תדלוק חדשים.

  

המעבר של חנויות הנוחות למכירת סיגריות באופן עצמאי (ולא דרך זכיין) תרם לצמיחה במחזור המכירות שהסתכם ב-313 מיליון שקל — עלייה של 25.6% בהשוואה ל-2017. אם מנטרלים את רכיב מכירות הסיגריות הסתכמה העלייה בכ-5%.

מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון (צילום: נמרוד סונדרס) (צילום: נמרוד סונדרס)
מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון(צילום: נמרוד סונדרס)
 

 

דור אלון מפעילה 136 חנויות נוחות בתחנות הדלק. בנוסף מפעילה החברה 80 חנויות מזון עצמאיות, שאינן מהוות חלק אינטגרלי מהפעלת מתחמי התדלוק: 45 חנויות am:pm ו-34 חנויות תחת המותגים אלונית בקיבוץ, אלונית במושב וסופר אלונית. בנוסף, ביוני 2018, נכנסה החברה כשותפה (50%) בחנות סופרמרקט הדוכן בגן שמואל.

 

מכירות החנויות העצמאיות צמחו ב-2018 ב-7.9% והסתכמו ב-576 מיליון שקל. הצמיחה הושגה כתוצאה מעלייה של 3.3% במכירות רשת am:pm, שהסתכמו ב-400 מיליון שקל וכן מתוספת המכירות בסופר הדוכן בגן שמואל. הרווח התפעולי בחנויות העצמאיות עלה ב-8.1% ל-22.6 מיליון שקל, בעוד הרווח התפעולי בחנויות am:pm נפגע כתוצאה מעליית שכר המינימום וירד ל-15.7 מיליון שקל לעומת 16.8 מיליון שקל ב-2017.

 

מכירות החנויות העצמאיות וחנויות הנוחות בתחנות הדלק, כולל מכירות הזכיינים במתחמים אלו הגיעו בשנה החולפת ל-1.1 מיליארד שקל. החברה הציבה לעצמה יעד של 1.5 מיליארד שקל בתוך 3-5 שנים, אליו תגיע להערכתה באמצעות הרחבת פעילות חנויות המזון בפורמטים השונים.

  

אתמול הודיע החברה על פרישת המנכ"ל עודד בלום לאחר 20 שנה. עמית זאב צפוי להחליפו. בעל השליטה בחברה הוא מוטי בן משה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים