SpaceIL, שלב המרצ'נדייז: תמכור כובעים וחולצות של החללית לירח
העמותה שיזמה את שיגור "בראשית" החלה למכור פריטי מרצ'נדייזינג לאוהדי המשימה. לפי העמותה, הפריטים נמכרים באתר במחיר של עלות הייצור והמשלוח, ואינם נועדו להכניס כספים
אופנת בראשית: עמותת SpaceIL, שיזמה את שיגור החללית הישראלית לירח, החלה למכור בימים האחרונים פריטי מרצ'נדייזינג לאוהדי המשימה.
חוב בלבנה: כמה כסף הוציאו על השיגור של "בראשית" לירח?
הלילה זה קורה: החללית הישראלית תשוגר לירח זהו המקום בירח שבו תנחת החללית "בראשית"
המבחר כולל בינתיים כובעים (החל מ-30 שקל), חליפת תינוק (40 שקל), חולצות טי (מ-50 שקל) וסווטשירט (80 שקל), שנושאים כולם את לוגו העמותה. בימים הקרובים יצטרפו למבחר גם כוסות ואף דגמים של החללית מקרטון לבנייה עצמית, במתכונת של דגמי המטוסים המיתולוגיים של ביטאון חיל האוויר.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי העמותה, נמכרו כבר כמה מאות פריטים לאוהדי המשימה ההיסטורית. הם ציינו כי הפריטים באתר נמכרים במחיר של עלות הייצור והמשלוח, ומכירתם אינה אמורה להכניס כספים לעמותה, שבראשה עומד איש העסקים מוריס קאהן.
החללית בראשית, ששוגרה ב-22 בפברואר מקייפ קנוורל שבפלורידה, הגיעה כבר למרחק של 405 אלף ק"מ מכדור הארץ, לאחר סדרה של תמרונים שנועדו להגביה את המסלול ולהתאימו לקראת התמרון הדרמטי שמתוכנן לה ביום חמישי הקרוב, המכונה "לכידת ירח". חדר הבקרה יפעיל שוב את המנוע שלה במטרה להעביר אותה ממסלול היקפי סביב כדור הארץ למסלול סביב הירח, במטרה שכוח המשיכה של הכוכב ימשוך אותה אט-אט לעברו, לקראת הנחיתה המתוכננת לשעות הערב של 11 באפריל.
בראשית נבנתה במשותף בידי העמותה ומפעל החלל של התעשייה האווירית ביהוד בארבע השנים האחרונות, בעלות של כ-100 מיליון דולר. זו החללית הזולה ביותר ששוגרה אי פעם לנחיתה על פני הירח, והראשונה שיצאה לדרך כפרויקט במימון פרטי ולא ממשלתי. "כשבונים לוויין יודעים להתבסס על פרויקטים קודמים. כאן נבנה פרויקט מאפס, עם עלויות כוח אדם משתנות. בסוף אנחנו מעין סטארט־אפ, שעובד ביחד עם מפעל חלל ותיק", אמר ל"ממון" ד"ר עידו ענתבי, מנכ"ל העמותה.