עיכוב החבילות של אסוס: "בשל תקלת מחשב שתוקנה"
בעקבות הפרסום ב-ynet חברות השילוח ועמילות המכס בישראל פנו לחברת APG האוסטרלית שדרשה תשלום מיסים גם על סכומים שמתחת ל-75 דולר וזו אמרה להם שמדובר בתקלת מחשב שהחברה דאגה לתקן. במקביל - לקוחות בבריטניה מתלוננים שאסוס סגרה להם את החשבון בפתאומיות בטענה למספר החזרות גבוה מהממוצע
החבילה שלכם מאסוס אולי לא תתעכב יותר, אבל יתכן שהחשבון שלכם באתר ייחסם: בעקבות הפרסום ב-ynet חברות השילוח ועמילות המכס בישראל פנו לחברת APG האוסטרלית שדרשה תשלום מיסים גם על סכומים שמתחת ל-75 דולר וזו אמרה להם שמדובר בתקלת מחשב שהחברה דאגה לתקן. במקביל - לקוחות בבריטניה מתלוננים שאסוס סגרה להם את החשבון בפתאומיות בטענה למספר החזרות גבוה מהממוצע.
>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הזמנתם מאסוס בגדים לחג? אל תבנו על זה
מה קרה לאסוס? חברת האופנה לא עמדה ביעד המכירות
פשרה בייצוגית: אסוס שלחה פיצוי ללקוחות הישראלים
החברה שחוללה את הבלגן מול הלקוחות הישראלים, APG, היא חברה בת של הדואר האוסטרלי שהחלה לעבוד לאחרונה עם אסוס בגלגולה החדש. בעבר נקראה AGS והיתה בבעלות ארמקס והדואר האוסטרלי, עד שהדואר האוסטרלי רכש את כולה ושינה את שמה.
חלק מהלקוחות שהזמינו חבילות מאסוס ובחרו בחברת השילוח הישראלית HFD - e-post זכו לקבל הודעה מהחברה האוסטרלית לפיה עליהם לשלם מיסים, למרות שתכולת החבילה שלהם לא הצדיקה תשלום מיסים בארץ. עקב כך חבילות עוכבו או הוחזרו לשולח.
החברה ויתרה על דרישת התשלום כשלקוחות פנו אליה בתלונה דרך פייסבוק. התופעה הזאת החלה בסוף מרץ והיא רלוונטית לכל החבילות שהגיעו לידי APG עד 11 באפריל, אם כי לקוחות המשיכו לקבל דרישות תשלום גם אחרי תאריך זה. פתרון נוסף לבעיה היה להזמין דרך דואר ישראל ובכך להימנע מאינטראקציה עם החברה.
חברות השילוח הישראליות התערבו
חברת HFD הישראלית מסרה ל-ynet ששוחחה עם APG. היא מסרה שהתקלה טופלה ומעתה ואילך אף ישראלי לא יקבל הודעה לתשלום מיסים לא מוצדק.
לפי חברת עמילות המכס געש, מנכ"ל APG שוחח עם געש ומסר שמי ששילם יזוכה ודרישת התשלום תבוטל. "מי שזכאי לזיכוי וטרם פנה לחברה, שיפנה לחברה. הוא אמר לנו שהם לא יזניחו אף אחד מהלקוחות ואל דאגה, אלה אותם אנשים של AGS שמכירים את השוק הישראלי היטב".
"החזרתי פריטים כי ירדתי במשקל"
בינתיים בעולם, תופעה חדשה מעצבנת את לקוחות אסוס. החברה החליטה להשבית על דעת עצמה חשבונות של לקוחות. לאחרונה פרסמה כי היא מקשיחה את מדיניות ההחזרות שלה כך שניתן לקבל החזר כספי עד 28 יום וזיכוי לאתר עד 45 יום. זאת, במקום מדיניות לא רשמית שהנהיגה קודם של החזר כספי גם אחרי 28 יום. בהמשך לכך הודיעה שתחסום "מחזירים סדרתיים" של פריטים לחברה שמציעה משלוח חזרה בחינם.
כעת היא החלה לפעול ולהשבית חשבונות של לקוחות, שגם קיבלו הודעת מייל מנומסת: "החלטנו להשבית את חשבונך בשל פעילות חריגה של החזרות. החלטנו כך משום שיש לך מספר החזרות גבוה מהממוצע. זה אומר שלא תוכל להזמין יותר באסוס". רק שלפי התקשורת הבריטית, רבים מהמושבתים טוענים: אנחנו בכלל לא כאלה מחזירים סדרתיים.
אחת הלקוחות של החברה כתבה בטוויטר שיתכן שהיא החזירה פריטים יותר מהרגיל, בין היתר משום שהיא ירדה במשקל ולא ידעה מה המידה שלה. לקוחות אחרות כתבו שהן לקוחות נאמנות והיחס מאסוס מביש. בטוויטר התגובות של אסוס היו יותר אנושיות ונציגי החברה אמרו שיבדקו לעומק את המקרים.
אסוס: "חלקיק מהלקוחות"
אסוס הסבירה לעיתונות בבריטניה שהיא הגיעה לכמעט 20 מיליון לקוחות ברחבי העולם והיתה חייבת להגיע להחלטה לגבי מדיניות ההחזרות החינמית של החברה. "יכולנו להגביל את ההצעה בדרך כלשהי, או להתחיל לחקור מספר קטן מאוד של לקוחות, חלקיק של 1% למעשה, שנראה שהם מנצלים בקיצוניות את שירות ההחזרות החינמי שלנו", מסרה.
"בחרנו להגן על ההצעה המדהימה הזאת, כמו גם להאריך את משך תקופת ההחזרה של פריטים לא רצויים ל-45 יום, אבל אנחנו בהחלט מבינים שמתוך מספר קטן מאוד מאוד של אנשים שמושפעים מזה, יהיו כמה שיתעצבנו".
אסוס הודיעה לאחרונה שתפסיק למכור 280 מותגים ותוסיף במקומם 190 חדשים, כולל טומי הילפיגר, Opening Ceremony ורשת הבת של H&M החביבה על ישראלים, Other Stories &.
אסוס גם דיווחה על ירידה של 87% מהמכירות בששת החודשים עד פברואר. יחד עם זאת, הרווח שלה עמד על 4 מיליון ליש"ט (5.2 מיליון דולר) והמכירות עלו ב-14%, ל-1.31 מיליארד ליש"ט.