פשרה בייצוגית נגד כלמוביל: עיגלה חשבוניות ותתרום 150 אלף שקל
תוכנת התשלומים של החברה עיגלה מחירים בניגוד לחוק. כלמוביל: "עיגול האגורות בוצע גם כלפי מטה"
כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, תפצה את הציבור ב-150 אלף שקל, במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית נגדה. הכסף יועבר לקרן הסעד אצל האפוטרופוס הכללי. בתביעה, שהוגשה ביולי 2017, נטען כי בחשבוניות שמנפקת החברה עוגלו הסכומים בניגוד לחוק. מעיון בחשבוניות התברר לתובע כי על עלות הטיפול והמע"מ נוסף רכיב "עיגול אגורות", ובו עיגלה המשיבה את הסכום לשקל הקרוב.
אושרה בקשה לייצוגית נגד הראל: לא שילמה את מלוא התגמולים למבוטחים
בעקבות ייצוגית: צרכנים יקבלו תוספת לג'ל הכביסה פרסילאבסורד: הפיצוי לצרכנים - 2.4 מיליון שקיות פלסטיק בחינם
>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"תוכנת התשלומים של כלמוביל אשר מופעלת במוסכיה, מעגלת את סכומי הקנייה לשקל הקרוב ביותר. מדובר בעיגול אגורות אשר נוגד לחלוטין את הדין ואין לו שום עיגון בדין", נכתב בבקשה לאישור התובענה כייצוגית, "כך נוצר מצב פסול ומתמשך, שבו המשיבה מעגלת את החשבון כלפי מעלה ולמעשה גובה כספים שאינם מגיעים לה". ב-2010 נכנס לתוקף תיקון לחוק שמאפשר עיגול אגורות בתנאי שהתשלום במזומן. תיקון זה אינו רלוונטי לתביעה כיוון שלפיה החברה עיגלה לשקל הקרוב בכל תשלום ולא רק במזומן.
כלמוביל לא הגישה תשובה ונטלה אחריות מיידית והגיעה לפשרה שבה תחדל מעיגול אגורות, תפצה את הציבור, תשלם גמול לתובע הייצוגי בסך 10,000 שקל ושכר טרחת עו"ד בסך 40 אלף שקל בתוספת מע"מ.
התובע יוצג על ידי עוה"ד עמית בן-ארויה וגרגורי פאוסט קורצ'מני וכלמוביל על ידי עו"ד יעל רימר מפישר בכר חן, וול, אוריון ושות'.
מכלמוביל נמסר: "מערכת הגבייה תוכננה לנוחות הציבור לביצוע עיגולי אגורות, הן כלפי מעלה והן כלפי מטה. לאחר הפנייה פעלה החברה לעדכן את המערכת באופן שעיגול אגורות יבוצע ל־10 אג'".