שתף קטע נבחר

לעמוד בתור? כך תחסכו על גבינות לחג

לקראת חג שבועות המתקרב יצאנו לבדוק מה יותר משתלם: הגבינות הארוזות במקררים או הגבינות לפי משקל מהמעדנייה. התוצאות לפניכם

קונים גבינות לשבועות? מבדיקת המועצה לצרכנות עולה שהגבינות הארוזות במקררים יקרות מהגבינות במעדנייה (לפי משקל) בפערים שיכולים להגיע לכ-160%. הבדיקה נערכה באמצעות אתר פרייסז וכללה קרוב לעשרים גבינות שונות במשקל מול גבינות זהות או דומות במעדנייה, ביניהן גבינות צהובות קלאסיות וגם גאודה של ויליפוד, ריקוטה, גבינות בולגריות וצפתיות. רק במקרים בודדים נמצאה המעדנייה יקרה יותר, בפערים קטנים.

 

המחירים התבססו על אתר פרייסז, נכון ל-27 למאי. בדיקה מקרית שערכנו אתמול הראתה שבחלק מהמקרים המחירים כבר השתנו, אבל ההפרשים נותרו די דומים.

גבינות (צילום: shutterstock)
גבינות ארוזות או מהמעדנייה? מה יותר זול?(צילום: shutterstock)
 

 

הארוזות כמעט תמיד יקרות יותר

בגבינת עמק 28% של תנובה מצביע הסקר על פערים של 21%-119% בין האריזות של 200 גרם למחירים במעדנייה (שנמצא בפיקוח). הפערים מול אריזות ה-400 גרם מתמתנים, אבל עדיין משמעותיים.

 

בגבינות ריקוטה 5% של גבינות שומרון נרשמו פערים של 10%-38%, כשהארוזות (250 גרם) היו שוב יקרות יותר.

 

בגבינת גאודה חצי קשה (27%) של ויליפוד (200 גרם) נרשמו פערים של 8%-157%. הארוזות היו תמיד יקרות יותר, למעט מקרה בודד שבו המעדנייה התגלתה כיקרה ב-16% ברשת מחסני השוק. בגבינה צפתית 5% של גד (200 גרם) הפערים היו קטנים יחסית, ונעו בין 2% ל-17%.

 

חסכון בכסף ומזון

עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, פנה לשר הכלכלה ח"כ אלי כהן ולמנהל שירות המזון של משרד הבריאות אינג' אורי גורדון בדרישה להסדיר את נושא חובת סימון מרכיבים תזונתיים, וגם תאריכי ייצור ותפוגה על מוצרי מזון הנמכרים בתפזורת. החוק מחייב סימונים אלו על מוצרים ארוזים, אך לא על מוצרי מעדנייה והדבר מקשה על החלטות קנייה נבונות של הצרכנים.

 

כדי לעודד קניית גבינות במעדנייה הפיקה המועצה סרטון כשהשחקנים הם עובדי המועצה. הסרטון יעלה היום (ג') באתר המועצה ובעמוד הפייסבוק שלה.

 

"מדובר במוצר בעל חיי מדף קצרים. עמידה בתור במעדנייה בקניות של ערב שבועות, או בקניות חודשיות לא רק שתחסוך עשרות רבות של שקלים, אלא מאפשרת לרכוש את הכמות המדויקת שהצרכנים צריכים וצורכים וכך ניתן לחסוך גם כסף וגם בזבוז וזריקת מזון ללא כל צורך", ציינו במועצה לצרכנות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים