בדרך לישראל: קוקה קולה בטעם קפה
המשקה, שגרסה קודמת שלו כשלה בארה"ב לפני יותר מעשור, מגיע לארץ אחרי שהושק במספר מדינות בעולם. המשקה יימכר כקולה קלאסית וקולה זירו, בפחית בלבד. הכמות, 250 מ"ל, פחותה מפחית של קולה רגילה שנמכרת ב-330 מ"ל והמחיר זהה, כלומר מדובר במוצר יקר יותר
תרצו קפה עם הקולה שלכם? קוקה קולה ישראל משיקה בארץ את המשקה קוקה קולה פלוס קפה (Coca-Cola Plus Coffee), שכשמו כן הוא - מדובר במשקה מוגז בטעם קולה עם תוספת קפה.
פחית קוקה קולה אירוויזיונית - במאות שקלים ברשת
אחרי יותר מעשור: טעם חדש לקוקה קולה - וניל-תפוזים
קוקה קולה עובדת על משקה חדש - עם קנאביס
בעקבות טענות לסכנת התפוצצות: קוקה קולה תוסיף אזהרה "לא להקפיא" על פחיות זירו
בישראל הוא ישווק עם "תמצית קפה ברזילאית" בשתי גרסאות: בגרסה הקלאסית עם סוכר (אך עם הפחתה של 15% בכמות הקלוריות) ובגרסת זירו, בפחית בלבד.
המשקה הוצג לאחרונה לקמעונאים ויחל להימכר לצרכנים בקיץ. הוא כבר נמכר בעולם במדינות כמו אוסטרליה, איטליה יפן, פולין, ספרד ותאילנד, כשלפי CNN, מי שטעם אותו, טוען שהוא מזכיר ממתק בטעם קפה.
המחיר יהיה גבוה יותר ל-100 מ"ל
המשקה יהיה יקר יותר לקמעונאים מקולה "רגילה", שכן יימכר בפחיות בנפח 250 מ"ל בעוד שקולה וקולה זירו נמכרים בפחיות של 330 מ"ל, פער של 24% בכמות. קוקה קולה תמכור לקמעונאים את המשקאות החדשים במחיר זהה לפחיות "הרגילות", משמע - מדובר במוצר יקר יותר.
כך לדוגמה, אם פחית קולה וקולה זירו נמכרת לצרכנים בחמישה שקלים ל-330 מ"ל (מחיר שהקמעונאי קובע), המחיר ל-100 מ"ל קולה עומד על 1.5 שקלים. פחית קולה פלוס קפה שתימכר בחמישה שקלים מגלמת פער מחיר של 32%, משום שהמחיר ל-100 מ"ל מזנק לשני שקלים. בנוסף יתכן שיהיו נקודות מכירה שימכרו את המשקה החדש בפער גדול יותר ממשקה קולה רגיל.
גם אם נניח שמדובר במשקה יקר יותר לייצור שכן הוא מכיל קפה - המחירים של קוקה קולה בישראל נחשבים גבוהים. מדובר בחברה שרשות התחרות הגדירה ככזאת ששולטת בשני שליש משוק המשקאות הקלים. על כן, המותג החזק של קוקה קולה מאפשר לה לגבות על קולה יותר מהמתחרים שלה.
הרכיבים במשקה זהים לקולה קלאסית למעט תמצית הקפה: המשקה כולל מים, סוכר, פחמן דו-חמצני, צבע מאכל קרמל (E150d), מווסת חומציות: חומצה זרחתית, חומרי טעם וריח טבעיים, קפאין, תמצית קפה. הוא מכיל 36 קלוריות ל-100 מ"ל ו-8.6 פחמימות, רובן סוכר.
יושק ב-25 שווקים, בינתיים לא בארה"ב
החברה העולמית מתעתדת להשיק את המשקה כ"קוקה קולה פלוס קפה" או "קוקה קולה עם קפה" ב-25 שווקים עד סוף השנה, אך בינתיים - לא בארה"ב. הסיבה: בחברה רוצים כנראה לראות את תגובות הצרכנים בעולם למוצר החדש, שכן ב-2006, קוקה קולה השיקה משקה דומה בארה"ב, בשם קוקה קולה Blak והוא נחל כשלון צורב. החברה הפסיקה למכור אותו ב-2008.
בקוקה קולה אמרו ל-CNN לאחרונה, שזה היה אז מוצר שהקדים את זמנו ושיתכן שיותר מעשור אחרי כן הציבור כבר מוכן לקבל את המיקס הזה של קולה וקפה, כשהפעם המשקה מגיע עם יותר קפה אמיתי ויותר קפאין. בנוסף, המשקה הנוכחי נראה כמו משקה של קוקה קולה מבחינה עיצובית, בעוד שקולה Blak נמכר בפחית שנראית שונה מהעיצוב הרגיל של החברה. הפחית שתימכר בישראל היא פחית מוארכת בצבעי אדום וחום.
בקוקה קולה טוענים שב-2019 אנשים יותר פתוחים למשקאות היברידיים וערבובי טעמים (בארה"ב מוכרים משקאות קולה בטעמים כמו קולה דובדבן, משקה שלא הצליח בישראל כשהושק בה בשנות ה-90 של המאה ה-20).
בנוסף, ב-2019 יותר אנשים מחבבים קפה לעומת 2006. לדוגמה, סטארבקס יותר מהכפילה את מספר הסניפים שלה בעשור האחרון (מכ-12,400 לכ-30 אלף). כמו כן ניתן לראות יותר משקאות קפה וקפה קר בפחיות הפיצוציות וברשתות השיווק ולכן קוקה קולה לוטשת עיניים לשוק הזה. היא גם השלימה את רכישת רשת הקפה האירופית Costa השנה.
מהחברה המרכזית למשקאות קלים נמסר בתגובה: "קוקה קולה אינה קובעת את המחיר הסופי לצרכן. במשקה קוקה קולה פלוס קפה הושקע פיתוח רב משאבים, אך עם זאת המחיר יהיה זהה למחירי פחיות משפחת קוקה קולה לקמעונאי".