אנדר ארמור תובעת מוכרי זיופים ישראלים ב-900 אלף שקל
זו הפעם השלישית שחברת האופנה תובעת ישראלים שמוכרים זיופים בשווקים, חנויות ובבתים פרטיים. מדובר באחד ממותגי אופנת הספורט הפופולריים בישראל
המלחמה בזייפנים: מותג האופנה אנדר ארמור (Under Armour) האמריקני תובע 19 מוכרי זיופים בישראל ב-900 אלף שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מחסור בדפי אורז בגלל בורקס? ייפתר בשבוע הבא
מצטרפת לטרנד: המבורגר טבעוני במקדונלד'ס קוויק משנה מודל עסקי: תחלק זיכיונות לפי אזורים
התביעה הוגשה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי תל אביב-יפו על-ידי עו"ד רועי קורניק, ראש מחלקת האכיפה במשרד גילת ברקת ושות' מקבוצת ריינהולד כהן, ועו"ד עמרי בן-נתן מהמשרד.
המותג אמנם מיוצג בישראל על ידי חברת גרונדמן, אך התביעה היא מטעם החברה האמריקנית, שנוסדה ב-1996. המותג נחשב לאחד ממותגי אופנת הספורט הנמכרים ביותר בישראל.
החברה עורכת בארץ מבצעי חקירות לאיתור זייפנים וזו כבר התביעה השלישית שהגישה: ב-2017 תבעה 24 מוכרי זיופים וב-2018 תבעה 25 מוכרים ב-1.5 מיליון שקל. סכום התביעה הנוכחי הוא הערכה בלבד, שכן המוכרים מתבקשים לספק דו"ח רו"ח על היקף המכירות שלהם ולהשיב כספים לחברה ואף לפצותה בהתאם.
מזייפים ברחבי ישראל
הנתבעים פועלים באזורים שונים בארץ. אחד הנתבעים נתפס בשוק רמלוד בירושלים עם כמויות מסחריות של זיופים לכאורה, באפריל 2018. בתביעה נטען כי נתפסו זיופים גם במחסן שלו בירושלים.
נתבע אחר נתפס לכאורה עם זיופים בדוכנים בשווקי טירה וראש העין, במספר מועדים במרץ ובאוקטובר 2018. באותה תקופה, נתפסו גם מוכרי זיופים בשוק רמלוד בראשל"צ ובחנות בנווה שאנן בתל אביב, וכן נתפסו שני מוכרי זיופים נוספים בשוק ראשל"צ ובשוק רמלוד בנתניה.
זיופים נתפסו גם בדוכנים בטבריה, נצרת עלית ועפולה בפברואר 2019. נטען כי אחד מהנתבעים מאזור זה מנהל מספר דפי פייסבוק בהם הוא מציע זיופים למכירה.
נתבעים נוספים נתפסו עם זיופים בכמויות מסחריות בבתים פרטיים בג'דיידה מכר ובשדרות, וכן במחסום של מג"ב, במחסום א-זעיים, בקיוסק בשוק רמלה, בחנות קוסמטיקה בנצרת ובמחסן ובית פרטי ברחובות.
"הזיופים הינם באיכות נמוכה וירודה לעומת המוצרים המקוריים, מבחינת איכות החומרים מהם עשויים המוצרים, והן באיכות הטבעת סימני UA, גימור המוצרים ותפירתם", כך טוענת החברה. "בנוסף, נמכרים הזיופים במחירים נמוכים משמעותית ממחירי המוצרים המקוריים".
"ייצור ו/או הפצת ומכירת הזיופים פוגעים בזכות הבלעדית של התובעת להשתמש בסימני המסחר שלה, גורמים נזק מהותי לתדמית ולמוניטין של מוצרי ולהחלשה ולדילול של סימני המותג שלה. בנוסף הם גורמים לה הפסדים כספיים ישירים, מטעים את ציבור הצרכנים ומאפשרים לנתבעים ליהנות בצורה לא צודקת מהמוניטין של התובעת".