החבילות מהפריים דיי בדרך לארץ; הלהיט: עוזרות קוליות
השנה חגיגת הקניות של אמזון נמשכה 48 שעות ואף חולק קופון של 5 דולרים לישראלים בין היתר, במטרה להגביר את המכירות. לחברות ששולחות ישירות לארץ נמסר להתכונן להיקף משלוחים של "פי 30־40" משבוע עבודה רגיל. לחברות שמחזיקות כתובת בארה"ב כבר הגיעו משלוחים. אז מה קנו הישראלים?
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
קטנה ומטריפה: רוצים חנות באמזון? כך תעשו זאת נכון
48 שעות, עשרות אלפי מבצעים: מדריך לקניות בפריים דיי 2019
אמזון מגיעה לישראל: מזמינה מוכרים ישראלים למכור דרכה בארץ
השנה, פריים דיי נמשך 48 שעות וכן חולק קופון של חמישה דולרים לישראלים, מה שהיה אמור להגביר עוד יותר את תנועת החבילות ארצה. וזה עבד.
משיחות עם גורמי שילוח עולה כי הקונים הישראלים לא נשארו אדישים לכך שהרמקול החכם של אמזון, אקו דוט, בשילוב העוזרת הקולית אלקסה, נמכר במחיר הנמוך ביותר אי פעם: 22 דולר. הרמקול נמכר בבאנדלים עם מוצרי אלקסה אחרים, למשל: באנדל סטרימר + Fire TV אקו דוט ב-12.79 דולר + 25 דולר שילוח לארץ, מחיר שלא היה כדוגמתו, ועקב כך מאות רבות של יחידות עושות את דרכן ארצה.
לא ברור אם המחיר הזה היה מחיר טעות, שכן רכישות של הבאנדל הזה לא בוטלו, לפי צרכנים ישראלים. ב-Reddit פורסמו צילומי מסך שהציגו מחירים לא יאומנו כמו מצלמת קאנון 5D Mark IV's ב-94.48 דולר, כשבימים שאינם ימי מבצע היא נמכרת ב-2,799 דולר. במקרה זה אין ספק שזו היתה טעות תמחור, ומי שהספיק לקנות במחיר הזה - הרוויח.
פי 40 משלוחים לעומת שבוע עבודה רגיל
ישראלים קונים בשתי דרכים באמזון: בשילוח ישיר לארץ, שמגיע לצרכן דרך חברות שילוח כמו דואר שליחים, DHL, בר הפצה, GCX ואי פוסט; או בשילוח עקיף, שמתאים לקניית מוצרים שלא נשלחים לארץ. מוצרים אלה נשלחים דרך חברות שילוח שיש להן כתובת בארה"ב.
לחברות השילוח שעובדות ישירות עם אמזון, עדיין אין מידע מדויק לגבי החבילות שהוזמנו לישראל, שכן הן רק מתחילות לזרום לארץ, אך הן קיבלו איתות מאמזון להתכונן לפי 40 או 30 משלוחים לעומת שבוע עבודה רגיל.
חברות שילוח שמחזיקות כתובת בארה"ב כבר קיבלו חלק ניכר מהחבילות. יניב קוטר, הבעלים של חברת השילוח DealTas, אמר: "קיבלנו כ-3,200 חבילות מאמזון, גידול של פי 3.5 לעומת השנה שעברה, והחבילות עדיין ממשיכות לזרום למחסן. לפי מה שאנחנו רואים, הלהיטים הם עוזרות ביתיות כמו אקו דוט וגוגל הום מיני, כסאות רכב, סט רמקולים לבית, אוזניות ומזוודות.
"אחד הלהיטים בקרב ישראלים היה ערכות של בדיקות DNA ביתיות של חברות כמו 23AndMe ו-Ancestry שהציעו הנחות ביום הזה. לעומת זאת, הישראלים לא ממש קנו בגדים בפריים דיי, הפוקוס על בגדים היה בקניות של 4 ביולי".
מביושופס נמסר: "יש גידול של 122% במספר החבילות שהגיעו מאמאזון ו-65% גידול כללי בשל מבצעים שהוצעו באתרים נוספים". לטענת החברה, ישראלים גם הרבו לקנות מכנסי ג'ינס של ליוויס, צעצועים וקוסמטיקה. "זו השנה החמישית של הפריים וללא ספק השנה הכי חזקה", אמר ירון בן אלי, מנכ"ל החברה.
"המון מוצרים נמכרו במחיר הכי נמוך שלהם אי פעם"
גורם שלישי, לו נתונים על מידת ההשתתפות של ישראלים ביום הזה, הוא אפיליאטורים: משווקים בשיטת affiliate, שמקדמים מוצרים באמזון דרך לינקים שהם משתפים. הם כבר רואים את כלל המכירות שהצליחו לתווך, ולטענתם יש גידול של 25% במכירות. "הפריים היה השנה מאוד חזק, אין סוף מבצעים, לא זכור לי פריים כזה. היו המון מוצרים שנמכרו במחיר הכי נמוך שלהם אי פעם", טוען בני בוחניק, שמנהל את קבוצת "Ineedit כזה אני רוצה" בפייסבוק.
בחברות האשראי לא אספו עדיין נתונים על המכירות בפריים דיי, למעט חברת מקס ששלחה נתונים לקראת סוף הסייל. לטענתה, חלה עלייה של 40% במספר העסקאות של ישראלים מול אמזון, לעומת פריים דיי בשנה שעברה. לעומת זאת, חלה ירידה של 38% בסכום העסקה הממוצעת. למרות הנתונים על גידול במספר החבילות, היקף העסקאות מוערך ב-8-7 מיליון שקל, לא שונה מהשנה שעברה.
השיא של אמזון
בעולם אמזון סיכמה את פריים דיי עם 175 מיליון פריטים וקבעה שזה יום המכירות הגדול ביותר בהיסטוריה שלה. לפי החברה, היא מכרה יותר בפריים דיי מאשר בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי ביחד. יחד עם זאת, מדובר היה בסייל של 48 שעות, לעומת סייל של 36 שעות ב-2018 ושל 30 שעות ב-2017.
לפי נתונים שהתפרסמו בארה"ב, עוד נמכרו במאות אלפים של יחידות: קופסאות אוכל, אוזניות, לפטופים, מוצרים לבעלי חיים, מוצרים לניקוי הבית וכן מעל למיליון צעצועים. בנוסף, אמזון הכריזה שכרגע יש 100 מיליון חברי פריים ברחבי העולם.