אמזון נכנסת לארץ בספטמבר, תעלה קמפיין גדול באוגוסט
ענקית הקמעונאות ממשיכה לנסות ולגייס סוחרים ישראלים; הורתה למוכרים שכבר פתחו חנות דרכה להיות מוכנים לקראת סוף אוגוסט. לא ייפתח אתר ייעודי בעברית. כיוון שלחברה כללים נוקשים לסוחרים בה, UPS ו-eCommunity יציעו להם מרכז לוגיסטי עם ממשק לפלטפורמה
השקת הגרסה הישראלית של אמזון נקבעה לספטמבר - כך נודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות". מוכרים ישראלים שפתחו חנות באמזון התבשרו השבוע, כי עליהם להיות מוכנים לקראת סוף אוגוסט. עוד נודע, כי באוגוסט תצא אמזון בקמפיין גדול במטרה לעודד ישראלים לרכוש באמזון, בעיקר מסוחרים ישראלים.
מתכוננים לאמזון: אלקטרה הקימה חברה שתסייע לעסקים קטנים ובינוניים למכור באתר
רשתות האופנה לא מסתערות על אמזון: "אחרי הכל, הם גם האויב"כניסת אמזון: נקנה יותר באתרים בארץ, שטחי מסחר ייסגרו
אמזון נכנסת לישראל: טוב או רע לשוק ולצרכנים?
אמזון מגיעה לישראל: מזמינה מוכרים ישראלים למכור דרכה בארץ
עם זאת, בניגוד לציפיות, אמזון לא תפתח בינתיים אתר ייעודי בעברית, ולא בטוח שתעשה זאת בהמשך. הנטייה בחברה העולמית כיום היא לוותר על הקמת אתרים בשפת המקום, אשר גרמו לסוחרים המקומיים כפל עלויות - כיוון שהפעילו חנות באמזון העולמית וגם במקומית. גם לאחר ההשקה, הליך ההזמנה יתבצע באמזון.קום, וגם משך זמן המשלוח מספקים זרים לא ישתנה, ויארך כמה ימים.
מה כן ישתנה? ברגע שהמערכת תזהה כניסה מכתובת IP ישראלית, היא תקפיץ ללקוח, בקטגוריה שבה הוא מחפש מוצר, את הסוחרים הישראלים, שיזכו כעת לקידום ברשת. ככל הנראה, בעת הכניסה לחנות של סוחר ישראלי, יוכל הצרכן להמיר את השפה והמטבע לעברית ולשקלים.
לדברי אנשי קמעונאות, החברה מחכה שיהיו לפחות 100 מוכרים ישראלים דרכה. "הם חייבים להשיק עם הרבה שחקנים, אחרת הם ייכשלו כמו באוסטרליה. שם הצרכנים העדיפו לקנות באמזון.קום, שבסוף נחסם", אמרו. מותגי האופנה בארץ עדיין יושבים על הגדר, אבל מחסני חשמל כבר בפנים, וגם חברות הנעלה, צעצועים וספקי מזון יבש, מוצרי תינוקות וחיתולים, בוחנים כניסה.
עוד נודע כי חברות שינוע מקומיות נערכות להציע שירותים לסוחרים הישראלים באתר. כך, חברת השילוח אוריין הקימה מחסן לוגיסטי לפי הדרישות של אמזון והתקשרה עם גט, וזו תשלח עבור סוחרי גוש דן חבילות מאמזון בתוך יום, ותאפשר לדרג באפליקציה שלה את השירות של מסירת החבילה.
בנוסף, חברת השילוח UPS יחד עם חברת eCommunity, שמלווה חברות שרוצות להקים חנות באמזון, פתחו מרכז לוגיסטי ייעודי שישמש חברות שמוכרות באתר, בסטנדרטים של אמזון ובסנכרון אוטומטי מולה. המחסנים יציעו שירותי מחשוב שיתממשקו לאמזון, ויתאימו גם לחברות זרות שירצו למכור לצרכן הישראלי, במשלוח בתוך ישראל. בימים אלה נערך מו"מ גם עם חברות מחו"ל שרוצות לאחסן מוצרים בארץ.
המחסנים ממוקמים בנתב"ג ובמודיעין. מדובר במחסנים של UPS, שעברו שינויים באוטומציה ובמחסן עצמו. אמזון תיודע דרך חברות הלוגיסטיקה בכל שלב בעסקה, מההזמנה ועד לאספקה ללקוח, כולל עדכון על סטטוס המשלוח. ההשקעה בטכנולוגיה: מאות אלפי שקלים.
כיוון שבשלב הראשון לפחות אמזון לא תספק מחסנים משלה לפעילות בארץ, בשתי החברות מקווים שבהמשך היא תבחר להשתמש במחסנים האלו כמחסניה.
לדברי אודליה אורבך וניר זיגדון, בעלי eCommunity, בתי עסק רבים אינם יודעים איך לשלוח פריטים לפי כללי אמזון, וזקוקים לפתרונות לוגיסטיקה וניהול מלאי. זיגדון: "לוגיסטיקה היא עקב האכילס של האי-קומרס. רוב המחסנים של החברות בישראל לא מותאמים לאמזון, שדורשת סנכרון בינה ובין המחסן, המוכר והלקוח. מענה לא מתאים מוביל להורדת דירוג, לאזהרה, ולבסוף, להקפאת החשבון".
הסוחרים יבחרו חברת שילוח ונציגיה יאספו את הסחורה למחסנים הלוגיסטיים. "ברגע שלקוח ישראלי יקנה מוצר, התוכנה כבר תשלח למחסן פקודת ליקוט, והמוצר יועבר למרכז המיון הארצי, ומשם לבית הלקוח תוך 48-24 שעות", אומר זיגדון.