שתף קטע נבחר

בקשה לתביעה ייצוגית: "גולן טלקום חסמה שיחות לחו"ל"

בבקשה נטען שלקוחות הצליחו להתקשר רק דרכה ובתעריף שלה, הגבוה מחבילות חו"ל אחרות. גולן טלקום: "מאפשרים חיוג לחו"ל לכלל הלקוחות שלנו"

האם גולן טלקום חוסמת שיחות לחו"ל שנעשות באמצעות מפעילות אחרות? לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה לאחרונה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד החברה, בטענה שחסמה במספר הזדמנויות את לקוחותיה מלחייג לחו"ל באמצעות מפעילות שאינן היא עצמה. 

 

גולן טלקום: הרווח טיפס ב-27% - 5,000 מנויים עזבו את החברה בינואר-מרץ

התקלה בגולן טלקום: לקוחות היו שעות ללא קליטה

גולן טלקום לא תקבל בחזרה 28 מיליון ש' מהמדינה

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

המבקש, עו"ד שחר סקברר, ציין שהוא לקוח של החברה בשירותי סלולר, המתקשר לאחיו בחו"ל מדי חודש. לטענתו, לפחות בשתי הזדמנויות שונות (ב-2016 וב-2019), אירעה חסימה גורפת לשיחות של לקוחות גולן טלקום מישראל לחו"ל באמצעות מפעילות בינלאומיות.

מנכ"ל גולן טלקום, גיל שרון (צילם: ירון ברנר) (צילם: ירון ברנר)
מנכ"ל גולן טלקום, גיל שרון(צילם: ירון ברנר)

 

למרבה הפליאה, הוא טוען, החסימה אירעה רק ללקוחות שניסו לחייג לחו"ל דרך מפעילות שאינן גולן טלקום. כלומר, השיחה התאפשרה מטלפון נייד שאינו משויך לגולן טלקום, כך שלא מדובר בתקלה אצל המפעילה הספציפית, ואף חמור מכך - לקוח שניסה לחייג מהטלפון הנייד לחו"ל באמצעות גולן טלקום עצמה (016), כן הצליח לחייג.

 

המשמעות, נטען בבקשה, היא שלקוחות גולן טלקום הצליחו להתקשר לחו"ל רק דרך גולן טלקום עצמה (016) - ובתעריפים שלה, והדברים חמורים יותר כשמבינים שאלה גבוהים באופן קיצוני בהשוואה לחבילות חו"ל אחרות. "כך, למשל", נטען בבקשה, "ההפרש בין העלויות ששילם המבקש למפעיל אליו הוא משויך (014), ובין העלויות שהיה עליו לשלם לגולן טלקום אילו ביצע אותה כמות דקות שיחה לחו"ל באמצעותה, היה הפרש של כמעט פי 20".

עו
עו"ד נמרוד גרון
 

עוד טוען המבקש כי "כפי שנמסר למבקש על ידי נציג שירות מטעם בזק בינלאומי, מדובר בתופעה גורפת ורחבה, וכמות גדולה של לקוחות גולן טלקום מתקשרים מדי יום ביומו כדי להתלונן על חסימה לחיוג לחו"ל. למרות זאת, ואף שאין מדובר במקרה חד פעמי, עד למועד כתיבת שורות אלה גולן טלקום מוסיפה להכחיש את אחריותה, או אפילו את חלקה בחסימה". את המבקש מייצג עו"ד נמרוד גרון.

 

מגולן טלקום נמסר בתגובה: "גולן טלקום מאפשרת חיוג לחו"ל לכלל לקוחותיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים